Beantwoord

Traag internet

  • 6 August 2019
  • 17 reacties
  • 400 keer bekeken

Hallo

Ik heb een probleem ik betaal voor 100 mb internet 72 euro per maand
Maar krijg nu al 3 jaar maar maximaal 23 mb binnen
Ik heb al 2 keer een monteur over de vloer gehad die erg hun best hebben gedaan maar het niet voor elkaar krijgen mijn snelheid omhoog te krijgen

Op mijn adres kan maximaal 42 mb binnen komen vanaf de wijk centrale ik heb een duurder paket ivm met extra voordelen zoals Spotify opnemen en extra zenders hier ontkom je niet aan

De monteur is net langs geweest en kan het probleem niet verhelpen mijn gegevens schijnen niet bekent te zijn

En vanaf de wijk centrale wordt er maar 26 mb naar mij toegestuurd!

Kan hier iemand voor komen kijken die het ook echt oplost ik betaal veelste veel voor een verbinding uit het stenen tijdperk
Gamen is niet te doen en zit uit ellende vaak via mijn 4g telefoon hotspot te gamen die wel 200 mb haalt

Kan ik nog gecompenseerd worden voor die 3 jaar slechte verbinding ik krijg de helft van de haalbare snelheid binnen dus zou ook graag de helft van mijn betaalde rekeningen terug willen van 3 jaar

Iemand zal een instelling of wat dan ook moeten aanpassen in de wij centrale in wordt vanaf daar geknepen de centrale staat zelfs achter me huis dus zal niet aan de kabel lengte liggen

Ik hoop dat er wat mee wordt gedaan
icon

Beste antwoord door Nandoreeuwijk 10 August 2019, 16:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19
Wat zegt deze site over je snelheid https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Meet jij bekabeld of via Wi-Fi? Welk modem heb je?
Snelheid is maximaal 43 mb zoals eerder beschreven had al via die site gekeken ik meet. Bekabelt en had vanmorgen een v8 modem en nu nadat de monteur is geweest een nieuwe v10

Maakt geen verschil welk modem ik heb het probleem ligt volgens de monteur in de wijk centrale
Over de kosten kan ik niets zeggen, maar de snelheid wordt beperkt door de draden die daar nooit voor bedoeld waren :
https://forum.kpn.com/internet-9/signaal-hoe-werkt-dat-tv-internet-via-1-draadje-436837

Maar, mag ik uit interesse weten waar je de hoger snelheid voor wil gebruiken.
Ik It vaak te gamen daar heb ik een goeie verbinding voor nodig vaak heb ik als de tv ook aan staat maar 16 mb download over voor de ps4 en 2/4 mb upload dit is niet voldoende voor de. Playstation

Ik zou gewoon graag de haalbare 43 mb willen die wordt aangegeven
Badge +19
Balen joh. Sowieso kan je het abonnement beter downgraden lijkt me. Kijk daar maar eens goed naar. Een medewerker gaat hier vast nog wel op reageren. Wellicht kan hij/zij wat voor je doen.
Ja heb ik uitgezocht maar dan kom ik alsnog op 72 euro uit
Sneaky marketing als ik een abbo neem van 35 euro heb ik geen interactive TV meer
Dan heb je er een van 52 euro maar dan mis ik het opnemen en terug kijken en pauzeren en Spotify
Als ik Spotify en opnemen en me extra zenders erbij neem zit ik weer op 72 euro het basis pakket et van kpn is niet echt voldoende
En als de TV aan gaat dan merk je dat ?
Is de ping wel goed ?
Ik heb hier jaren een DSL verbinding gehad van ~20mb en nooit klachten gehoord, maar we hadden er geen TV over, dat ging toen nog perfect via digitenne.

Heb je geen andere mogelijk naast de "telefoon"lijn daar ?
Ping durf ik niet te zeggen heb ik geen verstand van
Helaas zit ik vast aan de kpn lijn hier is nog geen andere mogelijkheid helaas 😭
De ping is bij spelletjes juist heel belangrijk, hoor ik wel eens :-)

Misschien zit ik er helemaal naast maar hangen de kabels aan houten palen bij je in de buurt ?
Nee zit in een woon wijk lopen en er komt een blauwe utp kabel binnen in woon in een rijtjes huis en de kabels lopen onder de huizen door van de een naar de ander de lengte naar de wijk centrale is 210 meter zei de monteur de centrale staat achter mijn huis
Reputatie 7
Badge +24
Hi Nando, welkom op het forum.

Voordat ik hier iets zinnigs over kan zeggen, zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik eerst wat ik vanaf hier zie. 🙂
Heb ik gedaan Alex alvast bedankt dat je even wilt kijken
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel, ik zie nog steeds een open ticket waarbij de verbinding gemonitord wordt sinds 6 augustus. Ik heb een verzoek gestuurd voor de resultaten hiervan en ook gelijk om contact met je op te nemen over een update. Ik wacht dit ook even af.
Goedendag

Er is net een super monteur langs geweest die van 2 uur tot half 5 alles heeft uitgezocht

Het probleem zat uiteindelijk in de wijk centrale
Ook de aansluiting van mijn huis is niet 212 meter lang maar rond de 600 meter terwijl de central achter mijn huis staat

Maargoed maakt niet uit de monteur heeft het probleem gelukkig verholpen en krijg nu rond de 40 mb aan snelheid binnen

Bedankt allemaal voor het mee denken
En kpn als je mee leest geef die betreffende monteur een dikke kerst bonus 😁👍
Reputatie 7
Badge +24
Nou... kerst duurt nog ff hoor 😄
Reputatie 7
Badge +24
Goedendag

Er is net een super monteur langs geweest die van 2 uur tot half 5 alles heeft uitgezocht

Het probleem zat uiteindelijk in de wijk centrale
Ook de aansluiting van mijn huis is niet 212 meter lang maar rond de 600 meter terwijl de central achter mijn huis staat

Maargoed maakt niet uit de monteur heeft het probleem gelukkig verholpen en krijg nu rond de 40 mb aan snelheid binnen

Bedankt allemaal voor het mee denken
En kpn als je mee leest geef die betreffende monteur een dikke kerst bonus 😁👍


Fijn om te lezen Nando, ik zal dit in iedereen geval alten weten bij die afdeling. 🙂
Er is net een super monteur langs geweest die van 2 uur tot half 5 alles heeft uitgezocht
Je hebt 'm wel koffie oid aangeboden ?
Vast wel :-)

De ervaringen met monteurs (voor zo ver ik ze nodig had) zijn in de loop der jaren ook zonder uitzondering positief.

Super dat het nu goed werkt.
Wat er nu echt aan de hand was dat zullen we nooit precies weten helaas . . .