Beantwoord

Traag internet

  • 21 November 2019
  • 4 reacties
  • 131 keer bekeken

Ik zit sinds 4 maanden bij kpn en heb een abonnement tot 100mbit/seconde maar ik heb steeds maar rond de 8.5 mbit/seconde. Ik heb dit vaker aangegeven maar er word niks mee gedaan

icon

Beste antwoord door Bart_ 26 November 2019, 13:02

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Beste Daanis,

 

Ik ben bang dat met de gegeven informatie het zoeken is naar een naald in een hooiberg, er kunnen een heleboel redenen zijn waarom je gemeten bandbreedte laag is, van problemen met wifi, kapotte kabel's, problemen met de verbinding zelf, etc.

 

Misschien een idee om is proberen de storing via de storing pagina van KPN op te lossen (of wat te proberen) zie https://www.kpn.com/service/internet/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet

 

Mijn ervaring is ook dat als je bij de helpdesk een melding maakt hier wel wat mee gedaan word, mag ik misschien vragen waar je dit vaker hebt aangegeven, is er een melding aangemaakt voor de backoffice o.i.d.?

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Daanis Welkom hier op het KPN Forum. Als eerste is het natuurlijk jammer dat je een niet al te hoge snelheid haalt. De vraag is nu hoe dit komt en zoals @Zeonz al aangeeft zijn er behoorlijk wat verklaringen mogelijk. Goed om te weten is welke snelheid er überhaupt leverbaar is op jouw adres. Je geeft aan dat je een abonnement hebt met een snelheid tot 100 Mbit/s, maar als er (en ik chargeer even) maar 5 Mbit/s geleverd kan worden ga je echt niet meer binnen krijgen. Je kunt hier controleren welke snelheid we kunnen leveren op jouw adres. 

Verder is er vanzelfsprekend het verschil tussen een bekabeld aangesloten verbinding en een verbinding via wifi. Je zult begrijpen dat je snelheid via wifi altijd minder laag zal liggen dan wat er via een stabielere bekabelde verbinding doorgegeven wordt. Hoe heb jij het één en ander aangesloten? 

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Dan kan ik met je meekijken. Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

@Bart_ ik heb mij KPN Forum profiel aangepast. Ik heb de test gedaan via de link en daaruit komt dat ik 107mbit zou moeten hebben. Ik heb alles met kabels aangesloten en het zijn nieuwe kabels dus daaraan ligt het niet. Mijn wifi is zo traag dat ik het niet eens gebruik..

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Daanis Zoals net al aangegeven: we hebben ontdekt wat er aan de hand is. We kunnen je aansluiting laten overzetten op een ander lijntype. Dat gaat op 5 december gebeuren. Dus nog even volhouden en met pakjesavond kun je van een heel snelle verbinding genieten! 

Reageer