Traag internet

  • 14 August 2020
  • 4 reacties
  • 13 keer bekeken

Na een storing van KPN heeft internet nog maar de helft van de snelheid als voor de storing.

Nu blijkt dat als ik de blauwe aansluiting van de Y kabel los koppel er geen verschil is met de snelheid. koppel ik de blanco stekker los dan valt internet volledig uit.

Is er hier dan buiten het huis iets misgegaan met de verbinding??


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Na een storing van KPN heeft internet nog maar de helft van de snelheid als voor de storing.

Nu blijkt dat als ik de blauwe aansluiting van de Y kabel los koppel er geen verschil is met de snelheid. koppel ik de blanco stekker los dan valt internet volledig uit.

Is er hier dan buiten het huis iets misgegaan met de verbinding??

Hallo @Mariqui , daar lijkt het wel op, even met KPN contact opnemen.

Waarschijnlijk moet er een monteur iets herstellen.

 

Hallo Jan,

KPN heb ik hierover al diverse keren aan de lijn gehad maar blijven zeggen dat er binnen iets niet goed zit. 

Ze zetten wel een ticket?  uit en daar houd het dan een beetje mee op. 

Zou het eventueel ook een defecte Y kabel kunnen zijn?

Hallo @Mariqui , je zou de aansluiting op de Y-kabel ook eens kunnen wisselen, blauw naar grijs en vice versa, dan kun je ook meteen de lampjes bij de DSL-aansluiting controleren, die behoren beide te branden, bij 1 werkende kabel brandt er maar 1 lampje, met het wisselen van de kabels brandt er dan ook maar 1 lampje, maar dan de andere.

Ook kun je binnen het modem kijken of er 2 signalen binnen komen.

Als bij het wisselen van de kabels ook nog maar 1 signaal binnenkomt is er echt iets mis tussen de centrale en jouw IS/RA-punt en kan alleen KPN dat herstellen.

Succes

 

Ook een wissel heb ik al geprobeerd maar zonder resultaat.

Een wissel geeft als resultaat “geen internet”

Ik denk dat toch een monteur het probleem maar moet komen oplossen helaas.