Traag internet.

• 6 oktober 2012
  • 1 reactie
  • 9046 keer bekeken

Ik heb al een lange tijd internet van KPN maar ik vind tot op de dag van vandaag nogsteeds dat wij flink voor schut worden gezet. Ons internet is ZWAAR onder de maat. Ik zelf ben een typische gamer. Nou woon ik buiten een dorp en heb dus geen bekabeld internet.

We zitten ongeveer 5/6km van de centralen vandaan. Maar tegenwoordig kan ik niet eens normaal een spel spelen terwijl er iemand anders op het internet zit. Als iemand op youtube zit kan ik zowieso helemaal niks doen.

Ik heb de Experia Box en heb al genoeg troep aangesmeerd gekregen. Een dongel die ons internet 20MB + zou geven, terwijl we nu het standaar bundel hebben die ons 8 MB hoort te geven maar onder de 2 MB zit. Ik heb al van alles geprobeerd uit en aan te zetten maar niks werkt. Ik heb de modem etc al honderden keren uit en aan gezet of gereset maar niks helpt. Iemand een idee hoe dit kan worden verholpen worden.

Of zal ik gewoon moeten overstappen naar een andere provider? Want dit is gewoon zwaar **bleep**.

1 reactie

Reputatie 3
Badge +4
Beste deJong,

Ik zal je graag anders willen melden maar het met een afstand van 5 tot 6 km vanaf de centrale/wijkverdeler is het, doordat de DSL techniek dat simpelweg niet toe laat, praktisch onmogelijk om nog wat extra bandbreedte uit je lijn te halen. De internet dienst welke je momenteel bij KPN afneemt kent dan ook geen gegarandeerde snelheid maar een snelheid van maximaal 8 Mb welke enkel onder ideale omstandigheden en een niet te lange lijnafstand te behalen valt.

Overstappen naar een andere provider welke haar diensten via dezelfde DSL techniek levert zal in de door jou beschreven situatie waarschijnlijk niets uitmaken.

Ik weet niet hoe groot het dorp is waar je woont maar mogelijk zal je kunnen kijken of je een glasvezel initiatief kan starten. Je kan jou gemeente vragenof zij er iets aan wil doen om jullie dorp te verglazen en jullie het snelle internet niet te onthouden. In sommige gevallen kunnen bepaalde dorpen hier zelfs bepaalde (Europese) subsidies voor krijgen en kun je bijvoorbeeld Reggefiber vragen of ze willen helpen/mee denken om dit doel te realiseren.

Reageer