Vraag

Traag internet, Breedband IP connectie verboken

• 4 december 2017
  • 8 reacties
  • 170 keer bekeken

Beste forumleden,

Het volgende probleem is de afgelopen 2 maanden al aan de gang, maar is nu dusdanig storend dat ik maar een forumbericht maak:
-WiFI valt random uit (Op de smarthphone is dan de melding te zien: Uw breedband IP connectie werkt niet) het duurt dan even voor het weer opnieuw opgestart is
-Internet is met vlagen lange tijd ontzettend traag of werkt helemaal niet

Vorig jaar juni was dit zelfde probleem aan de gang toen heb ik ook een forumpost gemaakt waarin ik de experiabox V10 heb ontvangen, deze heeft dus in eerste instantie geholpen, maar momenteel is het wellicht nog erger dan toen.

Ik heb de experiabox al gereset, en verschillende malen uit en aan gedaan. Via de 'Selfcare Tool' wordt aangegeven dat de internetverbinding goed werkt, terwijl dit duidelijk niet zo is. De experiabox geeft meestal gewoon geen problemen aan (groene lampjes) af en toe staat ''services'' op oranje, maar dit springt snel weer op groen, terwijl het internet dan nog steeds niet werkt.

Mijn vraag is dus wat er aan gedaan kan worden?

Met vriendelijke groet,
Mark

8 reacties

Iemand een idee of oplossing?
Reputatie 7
Badge +30
Is dit DSL of glasvezel?
Is dit DSL of glasvezel?
DSL, glasvezel is niet beschikbaar hier in de straat/wijk
Reputatie 7
Badge +30
Hoe is die aangesloten? Is dat gewoon een korte ronde kabel vanaf het IS/RA?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Mark,

Balen dat je verbinding zoveel te wensen overlaat. Ervaar jij deze problemen vooral met een draadloze verbinding? Ik kan voor je controleren hoe je algemene verbinding functioneert. Ik heb je hiervoor een privébericht gestuurd. Als je hierop reageert, dan kan ik wat metingen voor je uitvoeren.

Ik hoor graag van je!
Reputatie 1
Op forum zijn al meerdere meldingen te vinden van spontane problemen met wegvallende wifi, vooralsnog geen oplossing bekend. Als er bij jou wel iets gaat werken, dan hoor ik dat graag!!
Reputatie 7
Badge +30
Maar dit gaat niet om wegvallende WiFi. Hier is er iets mis met de DSL lijn of de PPP-sessie.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Mark! Ik heb geen reactie van je gekregen op mijn privébericht. Hoe is de stand van zaken nu? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, dan hoor ik het graag!

Reageer