Beantwoord

Traag Internet en de reactie van Klantenservice KPN

  • 9 April 2019
  • 11 reacties
  • 185 keer bekeken

Ik heb Klantenservice benadert met de vraag of het mogelijk was om het aantal HD tv-ontvangers naar 2 of mogelijk 3 uit te breiden.
Natuurlijk was dit mogelijk met een ander abonnement wat ik kan begrijpen.
Echter de downloadsnelheid schommelt bij mij tussen de 9 en 25 Mbit/s.
Mijn abonnement heeft bovenop de standaard snelheid een Sneller Internet tot 100/10 tegen extra betaling.
Dat zou betekenen dat IP tv zonder hinderlijk regelmatig wegvallen niet mogelijk is voor meer dan 1 tv.
De medewerker bij klantenservice vroeg mij tot twee maal toe (!) of ik niets aan het modem had veranderd waarop twee maal heb geantwoord dat van mijn kant alleen met de KPN tool een kanaal had gewijzigd.
Ik vroeg hem of de kabels en kasten in de wijk wel regelmatig waren gecontroleerd. (Ik moest hem nog vertellen dat deze onder beheer van de KPN stonden wat hij na ruggespraak met een collega ook toegaf).
Een monteur kon wel eens langskomen maar wel tegen een somma van 50 Euro!!
Uit zichzelf het netwerk testen/nakijken werd pas door KPN gedaan na een groot aantal klachten.

Dit is niet de service van de KPN die ik al ruim 30 jaar gewend ben.

Als toetje vroeg hij tot slot vroeg hij ook nog of hij mij moest doorverbinden met de afdeling opzeggingen.
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 10 April 2019, 13:44

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hallo @Aspawiki,

Om te weten wat je kunt halen op je adres kun je het beste even kijken op Fourstack.
Verder kun je op MijnKPN de aantal TV ontvangers wijzigen. (zie afbeeldingen) Het is wel zo dat iedere TV ontvanger die je neemt komt. er € 5,- per maand bij.

Op MijnKPN:




Als je dan de button "Televisie" het geopend, scroll je naar beneden tot je die wijzigingen kunt zien van de ontvangers:



(P.S. dit zijn afbeeldingen van MijnKPN, dus let niet met wat ik heb.)

Ik hoop dat hier wat mee kan.
Dank voor je reactie. Maar waar het primair om gaat is het zeer lage minimum waardoor gebruiksmogelijkheden zeer beperkt worden.
Ik heb op de door jou aangebragen link gekeken en daar is het maximum 200. Staat in schril contrast met die 9- 25 snelheid die ik haal.
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb op de door jou aangebragen link gekeken en daar is het maximum 200. Staat in schril contrast met die 9- 25 snelheid die ik haal.
@Aspawiki zou je eens een screenshot willen plaatsen wat Fourstack aangeeft? Want dan vind ik die 9 à 25 Mbit/s wel erg laag als die aangeeft dat er maximum 200 Mbit/s is.

Welke Internet + TV abonnement heb je? En ik las dat je extra betaalde voor 100/10 Mbit/s? Terwijl je maar 9 à 25 Mbit/s maximaal haalt? 🤔
Reputatie 7
Ik heb op de door jou aangebragen link gekeken en daar is het maximum 200. Staat in schril contrast met die 9- 25 snelheid die ik haal.
Kan je dan eens een screenshot plaatsen van het resultaat van fourstack. Wel eerst weer even de postcode weghalen.
Wil je dan ook het resultaat van een speedtest plaatsen, gemeten vanaf een bekabeld aangesloten PC.
Reputatie 7
Badge +22
Kan je dan eens een screenshot plaatsen van het resultaat van fourstack.
Had ik al gevraagd wjb: 😉
@Aspawiki zou je eens een screenshot willen plaatsen wat Fourstack aangeeft? Want dan vind ik die 9 à 25 Mbit/s wel erg laag als die aangeeft dat er maximum 200 Mbit/s is.

Welke Internet + TV abonnement heb je? En ik las dat je extra betaalde voor 100/10 Mbit/s? Terwijl je maar 9 à 25 Mbit/s maximaal haalt? 🤔
Reputatie 7
Badge +22
Wel eerst weer even de postcode weghalen.
Wil je dan ook het resultaat van een speedtest plaatsen, gemeten vanaf een bekabeld aangesloten PC.

Maar dat was ik dan weer vergeten te vragen! 😂🤣
Na contact met Klantenservice met een zeer klantvriendelijke (zeer zeker ook meedenkend met mij als klant )medewerkster (dus niet die ik in bericht heb genoemd) lijkt het probleem opgelost. Abonnement iets aangepast en kosteloos een monteur die mijn verbinding met de centrale technisch gaat aanpassen waardoor de Internetsnelheid veel beter zal gaan worden. Dit alles voor mij kostenneutraal.👏
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Aspawiki. Wat goed om te lezen dat het probleem binnenkort verholpen wordt door een monteur. Ik vind het erg jammer dat je in het eerste gesprek niet echt verder kwam. Waarschijnlijk werd jouw aansluiting geleverd over een ADSL verbinding en wordt dit nu gewijzigd naar VDSL of Pairbonding. Op deze manier kunnen we jouw internetsnelheid verhogen waardoor je geen verstoringen krijgt tijdens het tv kijken. Laat je een berichtje achter wanneer je geen verbetering merkt? Ook wanneer het wel werkt, horen wij dat natuurlijk graag van je. 😉
Alles werkt nu prima.
Mevrouw van de Klantenservice, dank voor uw service!🙂.
En de op mijn bericht reageerden ook bedankt!☺️
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed dat alles nu prima werkt. Graag gedaan! Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!
Reputatie 7
Badge +22
Graag gedaan @Aspawiki

Reageer