Traag internet en oude abonnementsvorm

  • 26 July 2021
  • 9 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik heb al 10 jaar een instap thuis abonnement en eea nagekeken op het forum, maar het blijkt een heel erg oude abonnement vorm te zijn, met hele lage down en uploadsnelheden. Ik  heb net de test gedaan en haal 5,9 download en 0.8 upload. Nu lees ik hier terug dat het zeker 40 mpbs moet zijn. Hoe kunnen we dit oplossen?

Ik hoor het graag,

Warme groet :-)
 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Heb je gemeten met een bekabelde pc of laptop?

Bovenstaande is idd wifi, maar met bekabelde pc is het niet veel beter nl 8,7 download en 1,0 upload

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Probeer deze speedtest eens:

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

En wat zegt deze site over de snelheid op uw adres?

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

U heeft geen glasvezel neem ik aan toch?

Reputatie 7

Welkom op het forum @BlueIndigo. Als een abonnement een snelheid tot 40 Mbit/s heeft zal dat het maximaal haalbare zijn. Of dat gehaald kan worden is ook afhankelijk van wat er op jouw adres beschikbaar is, de tweede link die Nick noemt kan je daar meer over vertellen. Heb je daar al kunnen kijken, wat geeft die aan?

Bij deze heb ik beide testen gedaan en dit komt eruit met bekabeld internet:

 

Reputatie 7

Dank je. Die laatste is geen meeting, dat is een pagina die laat zien wat er maximaal mogelijk is. Meer dan dat zal het dus sowieso niet worden op jouw adres. Alsnog haal je die snelheid ook bekabeld niet dus. Hoe is de Experia Box verbonden met het hoofdaansluitpunt, is dat met een platte of ronde kabel, hoe lang is deze en zit er mogelijk nog iets tussen? 

Reputatie 7
Badge +24

Tja... 8,3 is prut natuurlijk. Maar 23 is ook nie veel.…

Als je echt serieus sneller wilt, misschien zou je dan eens bij Ziggo moeten gaan kijken als dat bij u beschikbaar is. 

Overstappen wilde ik als het echt niet anders kan, maar liever niet. Ik heb gebeld met KPN en vandaag is er een monteur bij me langs geweest en een hele dikke pluim voor hem, want ik heb inmiddels deze snelheden!!

 

Ben een heel blij vrouw, top Mario nogmaals bedankt!

 

 

Reputatie 7

Dat is een behoorlijke verbetering inderdaad, mooi om te lezen! De monteur heeft ook meer mogelijk gemaakt dan volgens je eerdere screenshot mogelijk zou kunnen zijn. Geniet van de nieuwe snelheden, als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.