Beantwoord

Traag internet Experia V10 / 4G modem

  • 19 May 2019
  • 19 reacties
  • 505 keer bekeken

Enkele malen pe rdag valt mijn intersnelheid terug van 40 naar 4 mbsec(bekabeld gemeten), de wifi via iphone of ipad werk totaal niet meer. TV werk gewoon.
Dit probleem is sinds we gebruik maken van een 4 g modem.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 22 May 2019, 13:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Sinds kort heb ik dezelfde ervaring. Ik heb altijd stabiel 40mbs download gehad. De laatste tijd heb ik ook dat de snelheid terugvalt naar 5 mbsec. Nu als test mijn Wifi uitgeschakeld op mijn telefoon en toen wederom een snelheidstest gedaan op 4G (kpn netwerk). Ik had toen ook maar 5mbsec, dus het 4G netwerk is volgens mij het probleem.
Ik heb ook exact hetzelfde.

Opvallend is dat het nu tweemaal op de zondagavond is.

De 4G router voor buitengebied geeft gewoon 2 streepjes bereik aan

Bepaalde websites laden gewoon totaal niet (deze bijvoorbeeld halve minuut)
Had updates op mijn gsm dus WiFi aangezet en merk dus ook dat ik via een Speedtest maar 5mb/s haal terwijl ik nu 1 week klant ben en de eerste week haalde ik meestal 30mb/s

Vraag is dus wat is er gebeurt met het 4g netwerk want zo helpt m’n 4g modem in het buitengebied ook niet bepaald
@Hoopvol @freekfreek @Dolfijn3 @wblowers Dag allemaal en dank voor jullie signalen!
Intern hebben we meer signalen gehad en toevallig had ik net een paar andere topics waarbij hetzelfde probleem speelt. Bij sommige van die klanten was het van tijdelijke duur en werkt de verbinding nu gelukkig weer zoals voorheen.
Mijn vermoeden is dat het met aanpassingen in de techniek te maken heeft. Aangezien we onlangs flink wat postcodes hebben toegevoegd aan de buitengebied optie.
Hoe is jullie verbinding nu?
Zondagavond had ik het voor de tweede keer na de zondag ervoor. Gisteravond(maandag) had ik het wederom. Websites laden niet, bepaalde IPs zijn niet bereikbaar. Rond 23-23:30 deed alles het wel weer goed.

Edit: Sinds 16:15 weer exact hetzelfde.

Websites laden super vertraagd en speedtest geeft ook aan dat hele 4G weg is

Edit2: Nu 16:40 doet hij het wel weer
En nahja even later doet het internet het gewoon weer niet.

Dat de snelheid naar beneden gaat is tot daar aan toe, maar websites laden gewoon niet/supertraag
Reputatie 2
Met SIB4G zijn ze weken terug ook aan het rommelen geweest aan het profiel. Zie ook : https://forum.kpn.com/internet-9/storing-port-forwarding-op-4g-buitengebied-470529

Dit gaf ook de nodige verbindingsproblemen. Jammer van het buitengebied product. Werkte eerst vrij goed, maar sinds ze er flink aan het rommelen zijn is het een proeftuin geworden.

En nog steeds zijn we aan het wachten op antwoorden en status daarvan.......blijft akelig stil allemaal.
Gisteravond laat kwart voor 12 ofzo had ik een reset uitgevoerd op het 4g modem. Hierna had ik weer een snelheid van 40mb/s vanochtend om half 9 nog steeds die snelheid. Kom ik net thuis zit ik weer op 5 tot 10 mb/s en sites die niet willen laden, mails die niet binnen willen komen, straks maar eens bellen met KPN want dit vind ik niks zo
Reputatie 7
Badge +9
Het is nog steeds niet goed. Het ligt volgens mij aan het 4G netwerk van KPN, omdat wanneer ik mijn telefoon van de WiFi haal en dus op het 4G netwerk van KPN zit heb ik net zulke slechte resultaten.

4G
12,1 Mbps download en 7,54 Mbps upload. Dit was om 19.30 uur (Klundert).

WIF-thuis
8,0 Mbps download en 3,59 Mbps upload om 7.15 uur Klundert.
36,8 Mbps download en 16,7 Mbps upload om 10.15 uur Klundert.

4G
Vanmiddag in Rotterdam Centrum had ik de volgende resultaten voor KPN 4G.

3,69 Mbps download en 10,6 Mbps upload
Reputatie 2
Ik heb precies hetzelfde al een paar dagen. Snelheid is dramatisch laag terwijl ik voorheen altijd heel constante snelheden had. Zit nu op alleen de ADSL snelheid. 4G speedtest via telefoon geeft een snelheid van 64Mbit dus daar is geen probleem.
@Hoopvol @freekfreek @Dolfijn3 @wblowers Dag allemaal en dank voor jullie signalen!
Intern hebben we meer signalen gehad en toevallig had ik net een paar andere topics waarbij hetzelfde probleem speelt. Bij sommige van die klanten was het van tijdelijke duur en werkt de verbinding nu gelukkig weer zoals voorheen.
Mijn vermoeden is dat het met aanpassingen in de techniek te maken heeft. Aangezien we onlangs flink wat postcodes hebben toegevoegd aan de buitengebied optie.
Hoe is jullie verbinding nu?

Wij gebruiken nu 1 maand vdsl met 4G modem, sinds enkele dagen valt de snelheid in de avond terug van 40mb naar 4 MB. Vreselijk vervelend aangezien wij geen kabel hebben, alleen een trage kpn lijn. Waarin is dit?


Groet Paul
Probleem is nog er nog steeds, s'morgens 40mbs, nu nog 4 mbs. gisteravond gebeld met KPN.
Een vriendelijke dame heeft mijn verhaal aangehoord en vertelde me dat ze al meerdere gelijke meldingen die avond gehad heeft, ze zou een storingsmelding doorgeven en meer kon ze ook niet doen.
Ik hoop dat KPN dit probleem snel oplost!!
Hoi allen,

Er is de afgelopen dagen druk gezocht naar de oorzaak en sinds vandaag is er hopelijk een oplossing. Het systeem wordt nog druk bewaakt maar we zien bij veel klanten dat de snelheden weer normaal zijn. Is dit ook jullie ervaring? (het kan nuttig zijn om de apparaten voor de zekerheid nog even te herstarten, als de snelheid nog steeds achterblijft)
Reputatie 7
Badge +9
Ik zal het opvolgen. Het zou mooi zijn wanneer het opgelost is.
Reputatie 7
Badge +9
@Erwin_ Tot op dit moment gaat het goed. De internetsnelheid is weer zoals het was.
Reputatie 2
De laatste twee dagen zit ik weer op 40+ mbit en het lijkt stabiel te zijn.
Ook hier lijkt het probleem opgelost
Goed om te lezen! Ik ben blij dat het bij jullie weer werkt zoals het hoort. Excuses voor de overlast! Mocht er toch weer iets geks gebeuren, laat het hier weten en dan stuur ik jullie signalen onmiddellijk door!
De laatste dagen is de snelheid weer rond de 40mbs en lijkt het probleem te zijn opgelost.