Beantwoord

Traag internet (glasvezel), speedtest 2.7 bij 200MB

  • 18 January 2021
  • 20 reacties
  • 243 keer bekeken

Het is ons echt een raadsel hoe wij met een abonnement van 200MB zo'n slecht resultaat hebben qua up- en downloaden. Speedtest meldt 2.7 download en 17.8 upload. Hoe kan dit? Onvoorstelbaar. Om thuis te kunnen werken is dit echt dramatisch. Ook de televisie is een drama, maar dat lijkt aan het televisiekastje te liggen. 
Ik heb het modem nu opnieuw op laten starten vanaf afstand, geen verschil, speedtest is zelfs nog slechter. 
Wij hebben beiden een kantoor aan huis. Mijn man werkt op laptop, wifi (ook heel erg slecht) en ik achter de pc met een internetkabel en stekker. Ik wil heel graag een oplossing.

icon

Beste antwoord door Cijfermaat 27 January 2021, 11:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +19

Zo dat klinkt niet best. Welk modem heb je en wat is er allemaal aangesloten op het modem qua randapparatuur?

Experiabox V10, een televisie (huiskamer), boven 1 laptop en 1 pc, printer. Ik download niks, gewoon normaal internetgebruik. 

Ik had nog een Deco E4R ertussen gezet, 2 beneden en 1 boven, maar heb ik weer verwijderd omdat ik alleen maar ellende had met Videoland (bleek een conflict met mijn Sony Bravia). Netflix deed het wel. Ben er 2 dagen mee bezig geweest om het zooitje weer aan de praat te krijgen. Maar de snelheid is nog steeds drama. 

Badge +19

Heeft u het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald? Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

Ja, ik heb glasvezel. En de tv-ontvanger is inderdaad aangesloten met een kabel, maar ik heb ook wifi daarop geactiveerd. Dat doet het in ieder geval. Grootste probleem is nu de internetsnelheid boven op pc en laptop.

Ja, ik heb het al van het stroom gehaald, het is ook van buitenaf opnieuw opgestart. Maar blijft hoe een abonnement van 200MB resulteert in zo'n slechte speedtest. 

Badge +19

Wifi daarop geactiveerd? Hoe heeft u dat gedaan dan? Wifi gaat door de lucht.

Ik bedoelde op de televisie. Dan moet je daarop aanvinken dat je die eventueel ook kunt gebruiken. Als ik alleen kabel doe en wifi uitschakel op tv kan ik geen Videoland ontvangen. Maar goed, dat probleem is verholpen, het gaat mij vooral om de internetsnelheid. 

Badge +19

O op die manier. Zou u alles wat aangesloten is op de experiabox even los willen halen? Ik bedoel dan op de lanpoorten de rest kan blijven zitten. Op de herstelknop drukken tot het modem opnieuw start en dan liefst met een bekabelde laptop in ieder geval met een andere kabel dan die u tot nu toe gebruikt en dan de snelheid willen meten. Mag ook met wifi maar dat is wat minder nauwkeurig. En dan graag meten op www.speedtest.net dat is de meest betrouwbare.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Cijfermaat, welkom! Ik ben heel benieuwd naar een speedtest met de laatste uitleg van Joep. Heb je dat nog kunnen proberen? Het zint me niet dat je tv het met bekabeld internet niet doet.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kijk ik met je mee. 

Beste Joep, 
Hierbij de speedtest. 

 

 

Badge +19

Dramatisch!! Beantwoord de vraag van Marcia even. Zij is de moderator die dit voor je gaat oplossen.

Dank je wel Joep, ga ik doen!

Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kijk ik met je mee. 

Zojuist aangevuld. Hallo Marcia. Extra uitleg: Boven maakt mijn vrouw gebruik van wat je op de foto ziet, een versterker (weet de naam niet). Hier gaat een kabel in vanaf de computer.

Beneden in de kast zit er ook een.

 

Dus daar gaat een kabel in naar modem.
Ikzelf maak met laptop gebruik van wifi. 

De televisie maakt gebruik van een kabel en Arris 2017 tv-ontvanger.
Wij kunnen geen Videoland ontvangen als we apps openen op de tv. We moeten eerst Videoland vanaf de mobiel casten. Dan doet-ie het. 

Verder hebben we Deco E4R aangeschaft als wifi versterker, in plaats van de versterkers hierboven beschreven (foto), maar gebruiken we nog niet. Ik heb me laten vertellen dat deze hetzelfde werken als de versterkers die KPN verkoopt.  

Badge +19

O nee!!! Dat is vrijwel zeker de dader!!!! Ik vraag het altijd of deze dingen gebruikt worden en bij u ben ik het vergeten:joy: . kunt u die verwijderen dan opnieuw de snelheid meten?

Reputatie 6
Badge +7

Zet dat bovenste kastje eens in de wandcontactdoos direct en niet in een verdeeldoos.

Probleem is dan hoogstwaarschijnlijk opgelost.

O nee!!! Dat is vrijwel zeker de dader!!!! Ik vraag het altijd of deze dingen gebruikt worden en bij u ben ik het vergeten:joy: . kunt u die verwijderen dan opnieuw de snelheid meten?

Maar dan heb ik geen internet, want mijn vaste pc heeft geen wifi. Of er loopt een lange kabel over de trap. 

Zet dat bovenste kastje eens in de wandcontactdoos direct en niet in een verdeeldoos.

Probleem is dan hoogstwaarschijnlijk opgelost.

Zal ik doen, dank je.

De speedtest van de laptop is goed nu,  probleem is opgelost. PC wordt nog aan gewerkt, maar ligt dus aan de stekkers. Bedankt en een fijne dag mensen. 

Reputatie 7
Badge +30

Kijk, dat is goed om te zien! Fijn dat je het nog even liet weten :-).