Beantwoord

Traag internet ?? lees dit eerst eens

Reputatie 6
Badge +7
DLM. Wat doet deze nieuwe techniek, en welke voor/nadelen
heeft deze nieuwe techniek ? Hieronder een kleine uitleg
Er wordt namelijk met een inzetbeleid gewerkt. Dit houdt in dat er per
wijkcentrale/dslam-niveau wordt gekeken of er problemen opgetreden zijn
bij de bijbehorende lijnen en zo ja, dan worden er beperkingen opgelegd aan
de snelheid. Dit om de stabiliteit te garanderen.
Door DLM te activeren, zullen slechts een 3-tal profielen aankiesbaar worden. Die
techniek zal dan bepalen op basis van je lijn (kwaliteit, stabiliteit
en zo nog wat factoren) wat het gunstigst is.
Dus alles nog even in het kort en simpel uitgelegd:
DLM wordt al op alle lijnen toegepast bij KPN . Het kijkt naar de
kwaliteit / stabiliteit van je lijn en zorgt dat deze stabiel blijft !
Het is dus niet zo dat als DLM op je lijn wordt toegepast je opeens
20mb zou hebben zonder dat het abo is aangepast . Als je nu 8mb hebt zal je gewoon
8mb blijven houden maar bij problemen schakelt DLM deze dan naar
beneden. Zijn de problemen opgelost schakelt DLM na 10 dagen weer terug naar je
huidige profiel. dus M.A.W als het modem niet goed is aangesloten dan zal de snelheid naar beneden gezet worden. en VDSL is gevoeliger dan ADSL

icon

Beste antwoord door mpool79 12 juni 2012, 16:50

Ik ben heel snel en netjes geholpen, de boel moet nog gereset worden maar ik heb de 2e aansluiting verwijdert (zat nog een oude 2e lijn parallel over de hoofdaansluiting) en de snelheid is nu al een heel stuk beter, benieuwd naar de snelheid na de reset.

(hoe verwijder ik oude berichten, werd me gevraagd aan de telefoon maar heb geen idee hoe ?)

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 2
Badge
Prima en duidelijke uitleg demie1000!

Nog een paar kleine extra tips:

- De maximale snelheid haal je slechts wanneer je bekabeling 100% in orde is

- Gebruik geen platte kabels of kabels die langer zijn dan 2 meter tussen je IS/RA en Modem (Experiabox)

- Meet de snelheid niet alleen door Speedtest tools. Je echte snelheid tot de centrale (!) lees je in de webinterface van het modem

- Een DLM reset aanvragen heeft geen zin als je de bekabeling niet hebt aangepast

Reputatie 2
Badge +1
Je echte snelheid tot de centrale (!) lees je in de webinterface van het modem

Denk niet dat dit echt klopt ben ooit overgestapt van Online naar KPN bij Online

had ik een arbo van 8mb ik haalde altijd rond de 6mb.

Toen ben ik overgestapt naar KPN ook daar een arbo van 8mb maar haalde maar

+/- 3 mb terwijl in de modem alles goed stond KPN monteur langs geweest alles

nagezien alles bedrading wijkkast alles was goed maar niet meer als 3mb

heeft bijna 3maand zo gedraait tot iemand er achter kwam dat er een instelling

niet goed stond daarna haalde ik bijna 7 mb.

Wat ik maar wil zeggen er kan wel in de modem 100mb staan maar het wil niet zeggen

dat je die dan ook kunt gaan gebruiken.

Reputatie 6
Badge +7
klopt de Attainable Rate is de max haalbare snelheid tussen HVD en modem de

Actual Data Rate is de snelheid waar je op geknepen wordt dat is niets nieuws sterker nog het kan zelf zo zijn dat de Actual Data Rate op 10 staat maar je toch maar 8Mb kan halen met downloaden, dit komt omdat het profiel wat in de HVD staat nog steeds op acht staat je wordt dus nog een keer geknepen maar dan niet door DLM maar door iets wat FIArouter heet

beste,

mijn actual rate is hoger dan de attainable rate.. dit zou dus betekent dat de dlm mij op een hogere snelheid zou gaan zetten zoals jullie dat uit leggen .......

Actual Rate (Up/Down) 1504/20448 kbps Attainable Rate (Up/Down) 1528/20340 kbps

Reputatie 7
Badge +8
...en zo nog wat factoren..

nee niet hoger dan de advertentiesnelheden, maar je kan je natuurlijk ook afvragen in hoeverre het rechtvaardig is als een provider de snelheid bewust gaat knijpen, doordat het in gebreke is vanwege verkeerd inkoopbeleid? of door een storing?. het wordt een kwadelijke zaak als dit doelbewust zou worden gedaan, want dan worden consumenten uitgeknepen voor een paar cent meer winst voor de provider. jammer genoeg hebben in nederland geen harde snelheids eisen, en onder het mom van kwaliteit kunnen er op deze manier gemakkelijk een 100mb lijn verkocht worden waar je maar de helft aan snelheid uit kan halen. 

dat begrijp ik echter heb ik een tot 40 mbit down en tot 4 up

en het gaat me juist om de upload gezien het feit ik mijn opslag veelvuldig gebruik....

Reputatie 6
Badge +7
Waar het hier op neer komt is dat de lijn max 20/1.5 aan kan, de voorwaarde is dan wel dat de bekabeling ENZ klopt DLM knijpt je niet voor niets. Het heeft niets te maken met zuinigheid van KPN of zo maar met stabiliteit.  Waar heb je het modem staan dan en waar komt de lijn van KPN het huis binnen ? verder is het ook heel belangrijk dat er geen oude spitter meer tussen zit. De oudere spitters filteren het signaal op een andere frequentie waardoor er ook problemen optreden

Bij mij komt het telefooncontact direcht de woonkamer in heb verder geen isra punt

voor de rest heb ik allemaal korte ronde kabels

en geen splitter

Reputatie 6
Badge +7
In dat geval lijkt het niet aan de bekabeling te liggen, je zou even kunnen bellen naar KPN voor een service monteur deze is gratis als blijkt dat het probleem niet thuis zit

Goedemiddag,

Ik ben verhuisd en heb mijn internet per 1-6 om laten zetten.

Hoewel het in één keer werkte, merk ik dat mijn verbinding aanzienlijk trager is dan voorheen.

En dit terwijl ik eerst 1km van de centrale afwoonde, en nu 172 meter!

Ik heb een abonnement van 8mbs down en 1mbs up. Dit haalde ik zonder enige probleem op mijn oude adres. Nu moet ik blij zijn met 5mbs down en 0,2 mbs up.

Waar kan dit aan liggen?

Reputatie 4
Badge +8
Beste ErikB,

Ik wil dit graag voor u uitzoeken. Kunt u mij uw postcode en huisnummer in een privébericht sturen? 

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,

Ronald

Reputatie 7
Badge +16
Tijdens de voetbalwedstrijden constateer ik hetvolgende:

DSL-verbinding:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.567 / 17.047 !!!!

Na de wedstrijde is de snelheid weer normaal.

Hoe is dit te verklaren (er zijn meerdere gebruikers die dit constateren).

Reputatie 6
Badge +7
Die 1.567 en 17.047 is de snelheid tussen modem er HVD, de speedtest geeft de snelheid naar het internet aan,  als er heel veel mensen naar streaming content kijken kan zelfs het internet overbelast raken, en ik heb het hier niet over 10000 kijkers maar misschien van een paar 100000 kijkers a10MB per sec

Met Vriendelijke Groet

Ik heb al jaren internet van Het Net / KPN en nooit klachten gehad over de snelheid, nooit de maximale snelheid van 8mb / 1mb gehaald maar zat er altijd ietsje onder +- 7mb en 0,8 mb, ook naardat ik verhuisd ben bleven de snelheiden zo en zijn meer dan snel genoeg waarvoor ik het internet gebruik.

Maar sinds een paar weken is de snelheid behoorlijk gedaalt, 4 a 5 MB down en 0,4 a 0,6 mb up.

Dit is behoorlijk irritant met het kijken van wedstrijden en journaals op Nos.nl en HD videos op youtube terwijl dit altijd prima ging.

Nou heb ik al contact gehad met de klantenservice en die zeggen dat er niets is verandert en dat het waarschijnlijk ligt aan de bekabeling en dat de snelheden die ik haal binnen de range vallen.

Nou vind ik het eigenlijk niet kunnen dat ik hetzelfde betaal voor 7 MB als voor 4 MB en ik heb al mijn kabels thuis vervangen, ik heb een router geleend van een kennis die wel hogere snelheden haalt en ik heb ook zijn laptop gebruikt om de snelheid te testen en niets helpt.

Wat kan het zijn dat ik zo`n lage snelheid haal ?

Update : Net even de snelheid bekeken in de router en de waarden weer : 5.310 kpbs down en 776 kpbs up (5.31 MB/s down en 0,78 mb/s) dus ik haal maar zo`n beetje 2/3 via de snelheids test van het internet

Reputatie 6
Badge +7
En is het draadloos of met een kabel, en wat voor modem heb je

Bedraad en het gaat om een experiabox.

Reputatie 6
Badge +7
welk type ? welke kleur hoeveel lampjes enz

Het gaat om een Thomsen ST780 WL, een zwarte met 7 lampjes. De spliter is er tussen weg maar dat maakt geen verschil.

Reputatie 7
Badge +3
Beste mpool79,,

We pakken dit graag verder voor u op.

Graag vraag ik u om mij via een privebericht uw klantnummer, huisnummer,postcode en een contactnummer toe te sturen.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Ik ben heel snel en netjes geholpen, de boel moet nog gereset worden maar ik heb de 2e aansluiting verwijdert (zat nog een oude 2e lijn parallel over de hoofdaansluiting) en de snelheid is nu al een heel stuk beter, benieuwd naar de snelheid na de reset.

(hoe verwijder ik oude berichten, werd me gevraagd aan de telefoon maar heb geen idee hoe ?)

Reputatie 6
Badge +7
ik denk dat men bedoeld dat je dit als oplossing accepteert

Beste allen,

Ik heb dit forum enigszins doorgespit, maar kan geen verklaring vinden voor mijn snelheidsproblemen. De snelheid is bij ons zeer wisselend. In het algemeen lijkt het 's avonds een stuk sneller, dan overdag.

Ik heb een Thomson9C718C, korte ronde kabels en heb geen router aangesloten. Ik maak gebruik van het wifi signaal van de Thomson. Het is de laatste tijd soms helemaal niet meer te doen. Wie kan mij helpen?

De gemeten snelheid van zojuist met speedtest tool: 1,50 Mbps / 2,06 Mbps. Eergisteren haalde ik nog 21.60 / 5.27 Mbps??

PS het is bij niet mogelijk om een afbeelding toe te voegen aan dit bericht?? Als ik op afbeelding klik kan ik geen afbeelding selecteren. Er staat alleen een regel Bestand / url, maar ik kan vervolgens niet op mijn computer zoeken?

Reputatie 6
Badge +7

Vermoedelijk heeft dit te maken met storing bronnen, draadloos internet maakt gebruik van radio golven en kan dus makkelijk verstoord raken door andere radio golven, wat je zou kunnen proberen is het uitzend kanaal van het modem te veranderen, nu hoor ik je denken ,,,,, maar het heeft altijd gewerkt. Dit is niet van belang het kan best zo zijn dat er sinds kort ineens verstoring op treed omdat BV iemand in je omgeving een of ander leuk draadloos apparaat heeft aangeschaft, denk hierbij aan babyfoon draadloze camera´s { leuk voor bij de deurbel } en zo zijn er wel 100 dingen die kunnen storen. weet je ook welt type modem je hebt ? welke kleur hoeveel lampjes 

Na de 2e aansluiting verwijdert te hebben is de snelheids ding in de centrale gereset en dat zou ongeveer 5 dagen duren voordat dat helemaal weer in orde was.

We zijn nu een week verder en de router is nu 3 dagen actief dus niet meer gereset maar de snelheid blijft onverandert.

Ook op de snelheid die in de router staat is er niets verandert, ik kan me voorstellen dat als je via internet een snelheidstest doet dat dit wat langzamer gaat door de firewall en  andere programma`s die internet nodig zijn.

Maar de snelheid die in de modem staat zou toch in de buurt moeten komen van waarmee u adverteert, als je nou ergens in een klein dorp woont ver achteraf kan ik me een wat lagere snelheid voorstellen maar in een wijk waar meer dan 10.000 mensen wonen mag je toch verwachten dat de snelheid er een beetje bij in de buurt komt.

Reputatie 6
Badge +7
kun je eens een plaatje posten met de ADSL/VDSL status die in het modem staat ?

Reageer