Beantwoord

Traag internet, maar hogere snelheid leverbaar

  • 27 September 2019
  • 5 reacties
  • 317 keer bekeken

We hebben een Alles-in-1-standaard abonnement. Helaas is internet akelig traag, download maximaal 11 á 12 Mbps en upload rond de 0,8 Mbps. Gemeten via PC met bekabelde verbinding op de Experiabox. Op mijn adres zou een downloadsnelheid van 107 Mbps mogelijk moeten zijn. Vanwaar dit enorme verschil? Volgens de website van KPN zou je de snelheid via een upgrade kunnen verhogen, maandelijks naar wens uit- of aan te zetten. Maar die optie is volledig onvindbaar. Wat doe je hier nu aan?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 1 October 2019, 09:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @ClematisVitalba Het kan zijn dat er wijkkast is geupgraded of dat er wellicht glasvezel beschikbaar is gekomen op jouw adres. Is zo'n geval kan er een gratis afspraak met een monteur worden gemaakt, die de technische kant van het verhaal in orde maakt en dan kan je snelheid omhoog. Wat je daadwerkelijk gaat halen is dan nog weer afhankelijk van het type abonnement dat je hebt, uiteraard.

Bij wijze van voorbeeld: stel dat je het Internet en TV Basis-abonnement hebt. Bij dat abonnement hoort een maximale snelheid van 50 Mbps. Je haalt nu 12 Mbps en dat is niet heel snel. Na die upgrade kun je 107 gaan halen. Wat er dan gebeurt is dat je dus die 50 Mbps volledig gaat benutten. Als je dan nog sneller wilt kun je een extra snelheidspakket aanschaffen, waardoor je nog meer profiteert van wat er leverbaar is.

Zal ik kijken hoe het nu bij jou zit? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Dag Bart,

Mijn KPN Forum profiel heb ik aangepast. Wil je onderzoeken of bij mij de snelheid omhoog kan?

Groeten
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @ClematisVitalba Nog even de bevetsiging via deze weg. Je snelheid kan inderdaad mooi omhoog: er is zogeheten pairbonding mogelijk op je adres. We hebben een afspraak gemaakt om dit voor elkaar te maken. De verbinding is op 10 oktober mogelijk en er wordt een afspraak met een monteur ingepland. Laat je weten of alles in orde is gekomen?
Dag Bart,
Sinds gisteren is de snelheid verhoogd. We halen nu zo'n 95 Mbps download en 35 Mbps upload. Klasse!
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @ClematisVitalba Dat is mooi om te lezen. Veel plezier met de extra snelheid!

Reageer