Beantwoord

Traag internet met ExperiaBox V10a

  • 9 May 2019
  • 9 reacties
  • 2460 keer bekeken

sinds kort zijn we verhuisd en veranderd van Ziggo naar KPN. van gewoon naar het suppersnelle glasvezel. Maar dat snelle valt enorm. Inloggen op pagina's gaat enorm traag en soms lukt het helemaal niet. ik lees veel over klachten over de ExperiaBox V10a

Wat te doen, dit kan zo niet
icon

Beste antwoord door wjb 8 September 2019, 15:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @Knausie . Welkom op het forum.
Erg vervelend dat de snelheid (nog) tegenvalt en dat pagina's langzaam openen. Ik ga je hier verder mee helpen. Gaat het hier over een draadloze verbinding of bedraad?
Ik vermoed het eerste en daarom is mijn eerste tip om de wifi tool te doorlopen. Speelt het probleem op al je draadloze apparaten? En heeft de afstand tot het modem ook invloed op de snelheid?
Is het modem net nieuw? Dan kan het zijn dat het apparaat nog niet de laatste firmware heeft. Dat kan ik voor je controleren. Wil je daarvoor je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Reputatie 7
Ik ben heel benieuwd wat de uitkomst van dit topic gaat worden immers dit issue wordt door tientallen abonnees ervaren die een V10A hebben. (Voorbeeld)

Het issue is ook al teruggekoppeld naar het "modemdevelopmentteam".

Klopt het dat als je een speedtest doet dat je dan een keurig resultaat krijgt terwijl Internet pagina's toch langzaam openen?
Hoi @Knausie . Welkom op het forum.
Erg vervelend dat de snelheid (nog) tegenvalt en dat pagina's langzaam openen. Ik ga je hier verder mee helpen. Gaat het hier over een draadloze verbinding of bedraad?
Ik vermoed het eerste en daarom is mijn eerste tip om de wifi tool te doorlopen. Speelt het probleem op al je draadloze apparaten? En heeft de afstand tot het modem ook invloed op de snelheid?
Is het modem net nieuw? Dan kan het zijn dat het apparaat nog niet de laatste firmware heeft. Dat kan ik voor je controleren. Wil je daarvoor je profiel aanvullen en mij een seintje geven?

Hoi Erwin, ik heb ondertussen contact gehad met KPN en de tool doorlopen. Experiabox is opnieuw opgestart met juiste firmware. Even afwachten hoe het gaat. Dank je wel voor je reactie.
Prima, @Knausie . Uiteraard hoop ik dat het nu goed is. Zo niet, laat het weten!
Goedemiddag, ik ervaar soortgelijke problemen met mijn Internet. Down-en upload zijn goed alleen wanneer je een app start of een Internetpagina wil openen gebeurt er een tijdje niks.

Op welke wijze kan ik ook de firmware upgrade krijgen?
Reputatie 7
Geef je V10a een factory reset. Is het probleem daarmee verholpen?
@wjb dat was kinderlijk eenvoudig...... nu loopt ie weer als een zonnetje. Hartelijk dank
Reputatie 7
Kinderlijk eenvoudig, maar wel een heel vervelend probleem waar heel veel abonnees last van hebben. Er zit een fout in de ondersteuning van IPv6 en daarom heeft KPN IPv6 op de V10a uit gezet. Dit is echter op een aanzienlijk deel van de V10a's niet gelukt. Bij een factory reset wordt IPv6 alsnog uit gezet.
Ik markeer @wjb 's antwoord. Dit vat het wel samen als het op dit soort issues aankomt.