Beantwoord

Traag internet met v10a

  • 15 October 2019
  • 7 reacties
  • 619 keer bekeken

hallo, vorige week nieuw modem aangesloten experiabox v10a, heel traag internet, 5 download, 0.2 upload

Ā 

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Bart_ 17 October 2019, 13:42

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo @Sweel , heb je dat bekabeld gemeten met 1 pc en alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Draadloos meten is niet zinvol.

Wat is de normale netto snelheid die je op jouw adres kunt behalen? Dus niet je abo-snelheid, maar je werkelijke snelheid die je altijd behaalde.

Ā 

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb veel hierover gelezen. Ik las een paar keerĀ dat je met een paperclip op de achterkant van het modem het apparaat moet resetten en dan laten opstarten. Dan schijnt het goede snelheden te geven.

Reputatie 2

Ik had vergelijkbareĀ problemen, zieĀ https://forum.kpn.com/internet-9/internet-pagina-s-laden-erg-vertraagd-480598#post837521

Tip 1: reset de experiabox zoals aangegeven. De v10a kan problemen hebben direct uit de doos

Tip 2: test je internetsnelheid, het liefst met een kabel tussen je pc en de experiabox. En ander gebruikers even geen internet. Probeer verschillende sites.

Als je dan nog een lage snelheid hebt kan je het ook aan de kabel van de aansluiting naar de ExperiaBox. Een korte kabel zouĀ beter moeten zijn.

Ik heb zelf de lange kabel uit de doos gepakt en uitgerold en dat werkt ok: 80 download, 30 upload, van ZwolleĀ naar kpn Rā€™Dam

Ander een monteur laten komen, je betaald er wel voor.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @SweelĀ Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je je vraag hier stelt. Mooi ook, om te zien dat je al veel goede tips hebt gekregen van je collega-forumgebruikers. Als eerste hangt de snelheid die je haalt uiteraard af van de snelheid die we op jouw adres kunnen leveren. Welke snelheid is dat? Je kunt dat hier checken. Ik ben benieuwd naar de snelheid die je daadwerkelijk haalt. Zou je een speedtest willen doen en de resultaten hier via een screenshot willen plaatsen? Ik sluit me volledig bij de al gegeven adviezen aan om dit bekabeld te testen: dan meet je namelijk wat er daadwerkelijk binnenkomt. Als het probleem speelt op wifi, dan wil ik je vragen om de wifi tuner te draaien. Deze meet je wifi-verbinding door, doet ter plekke enkele aanpassingen en komt met goed advies.Ā 

Zou je jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url] willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @SweelĀ Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Wellicht ben je via een ander kanaal geholpen? Als ik nog iets voor je kan doen lees ik het graag.Ā 

Ben even een paar dagen op vakantie geweest.

Internetsnelheid nog steeds laag.

Internet via de kabel, modem gereset, alles geprobeerd maar snelheid blijft laag, 5 download, 0,2 upload.

Wifi gemeten vlakbij modem, zelfde snelheid.Ā Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @SweelĀ Dank alvast voor deze toelichting. Ik mis echter nog een je toelichting op enkele van mijn vragen. Ook zie ik dat je je gegevens nog niet hebt achtergelaten in het Forum Profiel. En zou je ook de speedtest kunnen doen waar ik in mijn bericht naar link? Dank alvast en ik lees graag je bericht!Ā 

Reageer