Beantwoord

Traag internet sinds vandaag

  • 29 January 2019
  • 26 reacties
  • 355 keer bekeken

Sinds vandaag hebben we weer héél traag internet. De speedtest van KPN geeft een snelheid van 0,4Mbps download en 0,7 up. Voor het eerst dat up hoger is, das dan wel weer fijn 😉 Ik heb vorige maand (of de maand daarvoor) een V9 gekregen ipv de V10 die ik toegestuurd had gekregen. Alles werkt naar tevredenheid tot vandaag. Normaal is mijn snelheid 6 à 7 Mbps en dat is prima. Hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn?
icon

Beste antwoord door JaapG 28 February 2019, 20:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 1
Badge
Heb je deze tool misschien al geprobeerd?

Als dat niet werkt kun je misschien je modem opnieuw opstarten (minuutje wachten tussendoor) en kijken of dat helpt.
Ja, had ik al geprobeerd inderdaad en ook het modem gerestart. Wat ik al wat gek vond was dat vanmiddag de tv het ook niet deed, wel na de restart van het modem maar het trage internet is hierdoor niet opgelost.
Reputatie 1
Badge
Ja, had ik al geprobeerd inderdaad en ook het modem gerestart. Wat ik al wat gek vond was dat vanmiddag de tv het ook niet deed, wel na de restart van het modem maar het trage internet is hierdoor niet opgelost.


Houd het trage internet aan als je de televisie uitzet? Wellicht dat de televisie teveel van de bandbreedte vraagt waardoor er niks meer overblijft voor overig 'verkeer'.
Ja, vanmorgen trad het voor het eerst op en toen stond de tv sowieso niet aan. De hele dag is het traag maar TV werkt nu zonder problemen. Internet trouwens zowel bedraad (deze PC) en mobiel dus via wifi traag
Reputatie 1
Badge
Ja, vanmorgen trad het voor het eerst op en toen stond de tv sowieso niet aan. De hele dag is het traag maar TV werkt nu zonder problemen. Internet trouwens zowel bedraad (deze PC) en mobiel dus via wifi traag

Is er toevallig wat veranderd in je internetsituatie? Nieuw apparaat toegevoegd, of ben je op een apparaat iets aan het downloaden?
Nee, niets veranderd. Trad spontaan op. Mijn vrouw ontdekte het vanmorgen en ik vanavond.
Reputatie 1
Badge
Nee, niets veranderd. Trad spontaan op. Mijn vrouw ontdekte het vanmorgen en ik vanavond.


Hmm dan lijkt er iets anders aan de hand. Ik raad je aan om dan even contact op te nemen met de klantenservice (1200 of 0800-0402) zodat zij de lijn even kunnen doormeten. Je kunt ook wachten tot een KPN-moderator het oppakt.. 🙂
@JaapG Hoi Jaap, is het probleem er nog steeds? Zo ja, laat het weten en dan duik ik er voor je in!
Hallo Erwin, op dit moment lijkt het beter. De speedtest is ook niet zo dramatisch laag als gisteren en eergisteren maar de monteur vertelde me de vorige keer dat er nog een 4G optie bestaat die ik inmiddels overweeg. Kan ik daar meer van verwachten? (6à7 mbps is voor ons voldoende maar vind het vervelend als dat steeds lager is. Gisteren ook allerlei duistere problemen met TV. Geen beeld, resetten van modem ontvanger -> wel TV maar geen geluid, na reset van TV was het weer goed maar ben niet echt tevreden. Als het allemaal gewoon rustig aan doorloopt is het geen probleem voor ons maar vindt de fouten wel een beetje veel de laatste tijd. Zijn jullie wat aan het doen in de omgeving...?
Hoi Jaap. Ik wil je graag even bellen maar ik heb geen mobiel nummer van je. Kun je die aan je profiel toevoegen en mij een seintje geven?

Ik wil namelijk bespreken om jouw verbinding een upgrade te geven met zogenaamd internet buitengebied. Dat is kosteloos en dan komt er een apart kastje bij dat je adsl aanvult met 4G signaal. Alle beetjes helpen en hierdoor verwacht ik dat jij minder storing gaat hebben.
Dat zou mooi zijn. Ik heb mijn nummer toegevoegd. Bedankt alvast
Hoi Jaap. Voordat ik het vergeet hier ook nog even de afspraak die we gemaakt hebben:
Ik heb voor jou internet buitengebied aangezet. Dat is een kosteloze dienst waarbij je een extra stukje hardware krijgt dat jouw lijn gaan aanvullen met 4G. Ik lees graag je bevindingen zodra het allemaal is aangesloten.
Hallo Erwin, na een weekje vakantie de nieuwe spullen geprobeerd. Ik kan nu kiezen uit òf snel internet met nieuwe V10 modem + 4G (38Mbit!) òf TV met oude V9 modem. Als ik V10 gebruik blijft de TV bij 85% steken op foutcode 561. Alles geprobeerd (ook alleen ontvanger op modem en restarten zoals op internet is aangegeven) Misschien dat je nog goeie ideeën voor me hebt.
Hela. Dat is merkwaardig. Die foutcode duidt op ( zoals je zelf ongetwijfeld gelezen had) een ip conflict.
Heb je alle andere apparaten uit je netwerk verwijderd? Dus letterlijk één experia box -> netwerkkabel -> tvtuner ?
Ja, echt alleen één draadje direct van modem naar tv-tuner en natuurlijk de telefoonkabel voor het internet en ik heb geeb apparaten via wifi gekoppeld op het modem. Vind het ook een raar verhaal. Vandaag nog eens geprobeerd. De tuner doet het wel via het V9, als ik hem dan omzet naar V10 geeft hij geen zender error. na een restart weer 561. Krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat.
Ik snap het niet maar wie weet lukt dit trucje:
Als jij dat goed vind, verwijder ik morgenvroeg jouw tuner uit de administratie. Daarmee schonen we alles even op. Op dat moment zou de tuner weer om abonnementnummer moeten vragen en begint de registratie op het netwerk opnieuw. Ik zou het vervelend vinden als ik morgen zomaar de tv kijkers bij jou thuis onaangenaam verras. Daarom heb ik wel jouw toestemming nodig ( ik stuur tevens een mailtje met je accountnummer en pin, mocht je die zelf niet voor het grijpen hebben)
Lijkt je dit wat?
Prima idee! Mijn toestemming heb je. We proberen het morgen avond dan weer. Er is niemand thuis overdag dus doe maar rustig aan 😉
Ik heb er nog even met @Erik_ over gesproken. We vinden het beide vreemd maar willen je het volgende adviseren:

Ik haal de tuner zo meteen uit de administratie.
-Eerst de v10 aansluiten (zonder 4G modem) en aanzetten-> Daarna met kabel tuner aansluiten.
Vervolgens ben ik benieuwd of jij televisie kunt kijken. Zo niet, ondernemen we actie.
Als het werkt graag de extra router bijsteken voor extra bandbreedte. Als het vervolgens misgaat hebben we een indicatie dat daar de fout zit.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst!
Nou, ik word er niet echt vrolijk van helaas. Ik hou het maar netjes. In eerste instantie werkte bovenstaande stappen niet als verwacht. Alles nog bij hetzelfde. De ontvanger stopte bij 85% met de F561. (alleen ontvanger aangesloten, zonder 4G). Toen de V10 gereset naar fabrieksinstellingen. Hierna was de HDM_CR_00029B_M11811TN9653 instelling van portforewarding weg. (stond op 192.168.2.1) en ja hoor, na restarten van ontvanger kreeg ik bij 85% de instellingen abo# en pin invullen en er was TV! (HDM_CR_00029B_M11811TN9653 instelling van portforewarding weer automatisch terug met zelfde ip, vond ik wel jammer, hoopte op een ander ip)

Keurig, alles aangesloten 4G bij geschakeld maar ondanks alle blauwe lampjes (2 bij 4G signaal) heb ik geen sneller internet nu. Deze blijft nu op 3Mbit steken, zoals ook zonder de 4Gmodem aangesloten. Restarten van eea bood geen soelaas. Ook niet na enige tijd wachten. Ben nu per saldo dus nog niet verder dan met het V9 modem... Nog één hobbel te gaan!
Vind je het goed dat ik je vandaag even bel? Ik denk dat we het beste een monteur kunnen inboeken. Maar ik wil graag even samen met jou door een stappenplannetje heenlopen. Laat maar weten of het uitkomt. Ik werk vandaag van 9:00 tot 15:30. Het kan ook morgen.
Ja hoor. Je kunt me vandaag de hele dag bellen. Maakt mij niet uit, ben de hele dag thuis
Hllo Edwin, zou je misschien niet beter eerst nog even op afstand kunnen kijken naar de portforwarding instellingen van de 4G modem? Die kwamen er automatisch bij na de fabrieksinstellingen, dus meteen, voordat ik het 4G modem had aangesloten. Wellicht dat die instellingen niet goed staan? Mijn eigen instellingen hadden overigens geen negatieve invloed op het geheel. Deed het voor mijn toevoeging ook al niet
Heb je net gemist, mag nog een keer bellen 😉
Alsnog gelukt ;-)

We hebben samen een monteur ingepland. Die komt morgen tussen 17:00 en 19:00.
Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst!
Hi, alles werkt weer perfect! Geweldig. Ik had het 4G modem ook nog moeten resetten naar fabrieksinstellingen... Had jullie een rit gescheeld maar ben blij dat de monteur het voor elkaar heeft gekregen. Erg blij met jullie hulp en service!