Traag internet via v10a

  • 8 June 2019
  • 12 reacties
  • 229 keer bekeken

TV is een vooruitgang tov Ziggo echter internet is een heel ander verhaal.
Toen de monteur kwam, werd geconstateerd dat de aansluiting voor het modem in de meterkast zat en dat als ik het modem in de woonkamer zou willen dat de monteur dan met een collega terug zou moeten komen omdat hij niet alleen onder de vloer mocht werken. Lees: nieuwe afspraak over 4 weken en 4 weken geen internet en televisie. Afijn, modem in de meterkast dan maar. WiFi signaal is niet best (verrassend) en op de 2e verieping viel internet paar keer per uur uit (fijn als je thuiswerkt...) dus maar doorgemeten via de site van KPN. Op afstand is de Experia Box doorgemeten en opnieuw ingesteld. Internet verbeterde aanmerkelijk op de 2e verdieping.

In de woonkamer merk je ook dat internet traag is. Afijn, ook hier doorgemeten en komt melding dat probleem toch wat lastiger is en dat mogelijk Wifiversterker uitkomst biedt. Daarvoor kun je dan chatten. Echter werkt die link niet. Het adres is onjuist. Dan bel je vervolgens met KPN, spreek je je vraag in en word je weer terugverwezen naar net doormeet programmaatje op de KPN site en wordt de verbinding verbroken. Nu kan ik wel 150 euro stukgooien aan een WiFi versterker maar ik zie door de bomen het bos niet als je kijkt naar het aanbod. Bovendien heb ik ook al een switchbox gekocht met 2 extra ethernet kabels om de Sonos direct via Ethernet aan te sluiten omdat muziek regelmatig stopte tijdens afspelen. Ik word toch wel op kosten gejaagd om de boel fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Misschien maar als mijn jaarcontract afloopt, overstappen naar een andere internet provider van glasvezel en dan maar vooraf met de monteur duidelijk afspreken dat hij met een collega komt?

admin: eigen topic aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Bedankt voor de uitgebreide uitleg @Aartapple. Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Begrijp ik goed dat er op dit moment geen internetkabel loopt van de meterkast naar de woonkamer? Als een Experia wifi de oplossing is voor de problemen, dan kan ik dat voor je regelen. Het probleem is alleen dat die dingen bekabeld aangesloten moeten worden, dus een kabel is redelijk essentieel...
Ik heb mijn abonnementsnummer bij mijn instellingen ingevuld.

Er is een gat onderin de trap geboord en aan de andere kant van het trapgat.
Daar loopt een ethernetkabel doorheen die het modem verbindt met de TV ontvanger.
Geen sierlijke oplossing met kabelgoot over voordeur heen en langs plafond maar we hebben TV.

Op de TV ontvanger heb ik een switchbox aangesloten om ongestoord muziek te kunnen luisten met behulp van mijn sonos (Mediaserver staat in de meterkast en is direct op modem aangesloten. Sonos is via switchbox direct op modem aangesloten).
Wat ik volgens mij nodig heb is een accesspoint die een signaal uitzendt tot aan de 2e verdieping.

Met vriendelijke groet,
Aart
Hallo @Aartapple ,
Er zijn verschillende mogelijkheden om boven ook (draadloos internet te krijgen.
Zelf heb ik uit de Ziggo-tijd nog de powerlines inclusief wifi, 1 op het modem aansluiten de andere aansluiten in de ruimte waar je (bekabeld en/of draadloos internet wilt en klaar is kees.
KPN biedt ook de Experia WiFi aan, maar persoonlijk vind ik dat het nadeel van dat apparaat is dat het bekabeld aangesloten moet worden op het modem en dat het de wifi van het modem zelf uitschakelt.
Je zou ook een losse router kunnen kopen en die volgens de WDS-methode (Wireless Distribution System) draadloos aan kunnen sluiten op het modem. De router moet dan wel de WDS-functie hebben, niet te verwarren met de WPS-functie.
Succes.
Reputatie 7
Badge +25
@Aartapple: Zou je ook nog je postcode/huisnummer en naam in willen vullen?

Maar dat is dus goed nieuws, want dan ligt er een kabel.. En daar kan de Experia wifi eventueel aangesloten worden. Het mooiste zou zijn als er (ook) een kabel naar boven zou liggen. Dan kan je de Experia wifi daar aansluiten...

@Jan-D: Aartapple heeft een V10A en daar wordt de WiFi niet van uitgeschakeld. Ook valt er wel wat te zeggen voor bekabeld aansluiten maar dat maakt het vaak wel wat lastiger inderdaad.
Reputatie 7
Badge +25
Is het inmiddels gelukt @Aartapple? Als ik nog ergens bij kan helpen dan weet je me te vinden.
Boren door betonnen vloeren is wat mij betreft geen optie. Ik zoek zelf wel uit wat een goede wifiversterker is om op switchbox aan te sluiten.
Net weer gemeten. Experiabox is op afstand opnieuw ingesteld en WiFi is daarna verslechterd.
Dan krijg je optie met link om te chatten maar die link werkt kennelijk nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +25
Boren door betonnen vloeren is wat mij betreft geen optie. Ik zoek zelf wel uit wat een goede wifiversterker is om op switchbox aan te sluiten.
Nee, dat lijkt mij ook niet echt wenselijk. Als je wil dat ik het ga regelen m.b.t. de Experia wifi (onze WiFi-versterker), dan hoor ik het graag.
Dat klinkt goed. Blijven mijn gegevens anoniem als ik ze aanvul? Ik heb alleen abonneenummer ingevuld.

Met vriendelijke groet,
Aart
Reputatie 7
Badge +25
Dat klinkt goed. Blijven mijn gegevens anoniem als ik ze aanvul? Ik heb alleen abonneenummer ingevuld.

Met vriendelijke groet,
Aart

Zeker! De persoonlijke gegevens zijn alleen zichtbaar voor de moderators (ik) en voor jou. Als je het aan zou willen vullen dan regel ik de rest.
Beste Paul,

Ik was een paar dagen op vakantie maar heb net mijn gegevens aangevuld.

Met vriendelijke groet,
Aart
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Aartapple, ik stuur je een privébericht met de details!