Beantwoord

Traag internet, via wifi en bekabeld.

  • 6 May 2019
  • 7 reacties
  • 98 keer bekeken

Het resetten van de mobiel (Samsung S5 2017) helpt inderdaad, maar ik moest de afgelopen 2 weken ook met behulp van de Wifi tuner van kanaal wisselen. Toch vertrouw ik het niet helemaal want ook mijn (bedrade) PC werkt trager dan gebruikelijk en als ik op You Tube naar een filmpje kijk valt de verbinding regelmatig ook uit. Ik accepteer dit niet lang meer want mijn abonnement is duur genoeg!

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 10 May 2019, 16:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Philippo, welkom hier.

Ik denk graag met je mee. Welke resultaten krijg je te zien als je hier bekabeld via je PC een speedtest uitvoert? Zet op dat moment de tv-ontvangers en eventueel downloads of streams even uit.

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Ik heb een bekabelde PC, een laptop, een tablet en twee mobieltjes.
Frequent is er geen bereik op de wifi, maar ook blijkt dat het modem zich herhaaldelijk weer opstart (blauw licht, rood licht en na lang wachten groen.
Verschillende keren heb ik getracht een andere frequentie in te stellen, maar dat helpt voor geen meter.
Ook als ik de speedtest gebruik is de snelheid zoals die moet zijn tot 100 / 30 mbps. maar zowel bedraad als via wifi valt herhaaldelijk al wekenlang de verbinding weg. Ik word daar langzamerhand pisnijdig van en overweeg na 40 jaar mijn abonnement bij KPN op te zeggen. Oh ja, ik heb ook een TP-Link wifi extender TL-WA 850 RE en die werkt naar tevredenheid.
Reputatie 7
Badge +24
Dat is niet nodig hoor, ik heb de oorzaak al gevonden. Een slechte lijn. Ik zal hier een monteur voor moeten aansturen om te kijken waar dit precies is op de lijn. Op dit moment heb ik voor morgen in de middag nog ruimte voor een monteur tussen 14 en 16 uur en 15 en 17 uur. Zaterdag in de ochtend en middag ook enkele blokken, tussen 10 en 12, 12 en 14, 14 en 16 en 15 en 17. Maandag kan het in de middag of avond met als laatste optie 18 tot 21 uur.

Hopelijk krijg ik hier snel een reactie van je, kan namelijk zijn dat ze ondertussen ingepland worden.
Helaas komen de opgegeven data en tijden ons niet uit. Komend weekend heb ik een logee, vrijdag een ziekenhuisafspraak en maandag komt mij persoonlijk niet echt uit.
Ik snap echter niet hoe het kan dat er een lijn slecht is geworden enige tijd nadat er een nieuw modem is geplaatst.
De bekabeling in huis werkt al heel lang feilloos en ook die in de straat doet wat er van verwacht mag worden.
Wat ik niet vermeld heb is dat onze KPN giga set eveneens storingen vertoond. Jawel, de TV werkt digitaal zonder storing. Komt dat doordat die aansluiting van Z.... is?????
Reputatie 7
Badge +24
Durf ik niet te zeggen. Vanaf hier voer ik een meting uit tot de Experiabox, dit geeft al aan dat de lijn instabiel is wat dus betekent dar ergens iets niet goed is. Kan ook zijn door werkzaamheden in de centrale door andere monteur, ik noem nu maar wat aangezien het voor mij ook een gok is. Dat tv in dit geval via Ziggo goed werkt komt inderdaad doordat dit op een andere kabel binnenkomt, COAX.

Heb je andere voorkeuren voor een afspraak? Data en tijdstippen? Als je meerdere doorgeeft kan ik kijken wat ik hier nog kan inplannen. Anders is misschien even bellen met ons handig, het gratis nummer is 0800 0402.
Een tijdje niet beschikbaar geweest. Het was wonderlijk, want ineens waren de problemen voorbij, vrijwel geen herstarts meer van het modem, een voortreffelijke wifi, alleen de verbinding met mijn printer moet hersteld worden en dat is van later zorg. Blijkt dat het probleem niet bij mij in huis lag maar elders en dat de kaboutertjes het zo gauw mogelijk hebben opgelost. Ik ben er blij mee, maar vind het wel wat bizar dat KPN last heeft van dergelijke storingen. Dank voor de moeite.
Reputatie 7
Badge +24
Dan durf ik niet te zeggen wat er aan de hand was. Kan ook zijn dat er een monteur in de centrale bezig is geweest met een oplossing naar aanleiding van een melding van een andere klant. Laat het me gerust weten mocht er toch nog een monteur nodig zijn.