Beantwoord

Traag internet/wegvallend internet. Hoe los ik dat op?

  • 4 July 2022
  • 12 reacties
  • 102 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds een aantal weken heb ik last van erg slecht internet. Ik heb alle stappen vanuit de tools op internet al meermaals geprobeerd maar dat maakt de snelheid in ieder geval alleen maar slechter. 

Ik probeer via de chat iemand te spreken (op advies van de online tools) maar daar blijft uitkomen dat er niemand beschikbaar is om mee te spreken. Doe ik iets niet goed?

Groet! 🙋🏼

icon

Beste antwoord door Joep1965 4 July 2022, 15:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Kan je wat meer vertellen? Is het bekabeld of wifi? Wat zijn de snelheden? Wwlk modem heb je? Gebruik je wifi versterkers?

En vul voor de zekerheid je profiel in als je dat nog niet gedaan hebt. Dan kan iemand van KPN je verbinding uitlezen.

Beste Joep,

 

Het gaat om zowel bekabeld als WiFi internet. De snelheden variëren (na het uitvoeren van de KPN tools) tussen de 4 en 21, dat lijkt mij toch wel erg traag 😅. Wij hebben al een aantal jaar de Expedia box V10, deze is aangesloten door een KPN monteur. We gebruiken geen WiFi versterkers. 
 

Naast dat het erg fijn is dat jij hebt gereageerd, heb je ook enig idee waarom er niemand van KPN te spreken is?

 

Thanks!

Badge +19

Ik gok dat de krapte op de arbeidsmarkt de oorzaak is. Maar vaak hier zit je prima hoor. Is de snelheid wel hoger geweest ooit? Weet je hoe je in moet loggen in de v10?

Dat zal het vast zijn, ik dacht even dat het aan mijn browser oid lag. Zeker! De snelheid was in de 90, dus het is echt aanzienlijk verslechterd. Wel eens geprobeerd maar ik kwam er niet in vanwege het wachtwoord (die volgens mij niet op de “standaard” staat. 

Badge +19

Het wachtwoord heb je ooit zelf aangemaakt als het goed is. Ik zou namelijk graag de statuspagina zien om te zien of er wel genoeg binnen komt. Heb je al een keer gemeten met een bekabelde pc of laptop zonder dat er andere apparaten zijn aangesloten? 

@Joep1965 zou een reset werken?

Badge +19

Wellicht maar dat vind ik een laatste redmiddel omdat de zelf ingestelde dingen verloren gaan. 

Na wat proberen ben ik bij de status van het modem gekomen! Heb je hier wat aan? Ik denk dat die alles heeft gereset gisteren met die verbeter tool.

*admin: gegevens verborgen

 

Badge +19

Perfect!!! We zien hier dat de snelheid die binnenkomt boven de 100 ligt.  We moeten het dus gaan zoeken na het modem.  Kan je iets vertellen over wat er zoal aangesloten is qua randapparatuur?

Ik zou bijna zeggen probeer eens een apparaat rechtstreeks met een korte netwerk kabel op het KPN modem en verder alle andere netwerk kabels los.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Berryy, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een heel eind op weggeholpen heeft! Ik heb de lijn ook even uitgelezen en vanaf hier ziet alles er uitstekend uit. Heb je de oorzaak nog kunnen vinden?
We denken altijd graag even met je mee!