Wij ervaren al lange tijd traag en slecht internet, zowel bekabeld als met WiFi.
Reeds via de tool de modem een reboot laten uitvoeren. Helaas zonder resultaat.
Via de speedtest is de wifi snelheid en dan mogen wij in onze handen klappen. Dat de download op 2.5 mb/s en upload op 0.76 mb/'s komt.
Het is zelfs zo slecht dat als wij YouTube filmpjes via de kpn ontvanger kijken dat het laden hiervan soms enkele seconden duurt en als er dan een reclame er in komt YouTube vastloopt. En voordat wij de reclame kunnen doorklikken is meestal de reclame tijd voorbij. Zo frustrerend allemaal.
Als onze tweeling beide filmpjes kijken op 2x tablet. Is dit 9/10 keer ook al teveel voor het internet. Dus wederom traag of geen internet.
Zelf ervaren wij dit thuis ook op onze beide mobiele telefoon. Waardoor wij meestal meerdere malen moeten schakelen (of de mobiel doet dit automatisch) van WiFi naar 4G. Nou hebben wij van 4G ook geen hoge pet van op. Maar dit is altijd beter, sneller en betrouwbaarder dan onze eigen WiFi.
Overige info:
Geen glasvezel (helaas)
2x wifi versterkers op begane grond en 1ste verdieping.
Met vriendelijke groet,
Jasper
Beste antwoord door Jasper van KPN
Bekijk origineel