Beantwoord

Traag internet zowel bekabeld als op Wifi

  • 26 January 2023
  • 19 reacties
  • 179 keer bekeken

Wij ervaren al lange tijd traag en slecht internet, zowel bekabeld als met WiFi. 

Reeds via de tool de modem een reboot laten uitvoeren. Helaas zonder resultaat.

Via de speedtest is de wifi snelheid en dan mogen wij in onze handen klappen. Dat de download op 2.5 mb/s en upload op 0.76 mb/'s komt.

Het is zelfs zo slecht dat als wij YouTube filmpjes via de kpn ontvanger kijken dat het laden hiervan soms enkele seconden duurt en als er dan een reclame er in komt YouTube vastloopt. En voordat wij de reclame kunnen doorklikken is meestal de reclame tijd voorbij. Zo frustrerend allemaal.

Als onze tweeling beide filmpjes kijken op 2x tablet. Is dit 9/10 keer ook al teveel voor het internet. Dus wederom traag of geen internet. 

Zelf ervaren wij dit thuis ook op onze beide mobiele telefoon. Waardoor wij meestal meerdere malen moeten schakelen (of de mobiel doet dit automatisch) van WiFi naar 4G. Nou hebben wij van 4G ook geen hoge pet van op. Maar dit is altijd beter, sneller en betrouwbaarder dan onze eigen WiFi. 

Overige info:

Geen glasvezel (helaas) 

2x wifi versterkers op begane grond en 1ste verdieping. 

 

Met vriendelijke groet, 

Jasper 

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 30 January 2023, 07:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7

Hoi @Jasper NL, welkom bij ons op het forum. Die snelheid via Wifi is inderdaad niet om over naar huis te schrijven! Heb je de speedtest ook op een bekabeld apparaat gedaan? Je zegt dat het daar ook traaf is, maar hoe traag niet.

Je hebt ook al versterkers in huis begrijp ik, wat voor versterkers zijn dan? Heb je onze Wifi Manager al eens gedaan? 

Hoi @Jasper NL, welkom bij ons op het forum. Die snelheid via Wifi is inderdaad niet om over naar huis te schrijven! Heb je de speedtest ook op een bekabeld apparaat gedaan? Je zegt dat het daar ook traaf is, maar hoe traag niet.

Je hebt ook al versterkers in huis begrijp ik, wat voor versterkers zijn dan? Heb je onze Wifi Manager al eens gedaan? 

Beste, 

Bekabeld getest met speedtest. (zie bijlage/foto). 

Type Wi-Fi versterker (zie bijlage/foto). 

WiFi manager al eens geprobeerd. Geeft het gevoel dat het werkt. Maar doet niks met snelheid en na een dag lopen wij

Nog steeds tegen de zelfde problemen aan. 

Zelf denk ik dat het aan de hardware van KPN ligt. Verouderd enz. 

Dus het zou fijn zijn als KPN ons kosteloos nieuwe hardware (ontvangers en router) komt leveren. 

Met vriendelijke groet, 

Jasper Nagtegaal

Badge +19

De wifiversterker die ik hier ziet is zeker niet verouderd.  Sterker nog heeft net een update gehad.  Welke type modem heb je?

Badge +19

Wat zegt deze site over de haalbare snelheid op jouw adres? Eventueel een screenshot plaatsen zonder postcode en huisnummer 

Reputatie 7

Ik vraag me inderdaad ook af wat de haalbare snelheid op jouw adres is @Jasper NL, wat geeft die pagina die Joep noemt aan? Als die aangeeft dat dit het maximaal haalbare is, is dat wat het is. Dan maakt het niet uit wat voor apparatuur je hebt, er komt niet meer binnen. Kan je ook vertellen welk modem je nu hebt?

Beste, 

Als eerst bedankt voor alle reacties. 

Hierbij een foto van de modem.

Foto van de link adressen:

Nog een foto van speedtest WiFi. (snelheid is hetzelfde als bekabeld) :

Met vriendelijke groet, 

Jasper. 

Hallo @Jasper NL volgens de 2e foto heb je recht op sneller internet buitengebied d.m.v. een aanvullende 4G-router.Ik zou dat meteen even aanvragen.

Succes.

 

Reputatie 7

De snelheden die je haalt zijn ongeveer de maximaal haalbare snelheid dus, veel meer dan dat zal het ook met andere apparatuur niet kunnen worden. 

Met sneller internet buitengebied wat Jan al noemt kan het wel wat sneller worden: Snel internet in het buitengebied.

De snelheden die je haalt zijn ongeveer de maximaal haalbare snelheid dus, veel meer dan dat zal het ook met andere apparatuur niet kunnen worden. 

Met sneller internet buitengebied wat Jan al noemt kan het wel wat sneller worden: Snel internet in het buitengebied.

Hallo Jasper, 

Dus het kan wel. Meer snelheid. Want wij betalen hier wel voor. Dus het zou fijn zijn als kpn dit dan ook levert.

Groeten, 

Jasper N

 

Hallo @Jasper NL volgens de 2e foto heb je recht op sneller internet buitengebied d.m.v. een aanvullende 4G-router.Ik zou dat meteen even aanvragen.

Succes.

 

Beste Jan, 

Bedankt voor de reactie. Waar kan ik zo'n 4g router aanvragen. 

Groeten, 

Jasper N

Badge +19

Als je overstapt naar de nieuwste abonnementsvorm krijg je automatisch het sneller internet buitengebied.  Bij de “oude” abonnementsvormen kan het namelijk niet.

Als je overstapt naar de nieuwste abonnementsvorm krijg je automatisch het sneller internet buitengebied. 

Hej Joep,

Bedankt, ga er mee aan de slag.

Groet, 

Jasper N 

Badge +19

Mocht het zover zijn dat je het 4g modem hebt en er zijn vragen dan mag je me benaderen want ik heb het zelf ook al jaren.

De wifiversterker die ik hier ziet is zeker niet verouderd.  Sterker nog heeft net een update gehad.  Welke type modem heb je?

Wij hebben al tijden slechte wifi en daarom roept Deze opmerking vragen bij mij op. Mij word steeds verteld dat mijn apparatuur is verouderd en dat ik nieuwe wifipunten moet kopen a (nu) 163€ . Heb dus ook deze wifi-versterkers en een 200mbit upload extra gekocht. Volgens die website die je aanhaalt zou dat hier ook haalbaar moeten zijn. Wat gaat er dan niet goed bij ons? En hoe kan ik de wifi-versterkers updaten? Zo simpel als uit- en weer aanzetten?

 

 

Badge +19

Hey @Mirjam0650 die kleine zwarte vierkante wifi versterkers zijn prima hoor. Welk type modem heb je?

Beste mensen, 

Vandaag de 4G modem binnengekregen en geïnstalleerd.

Dit zijn de resultaten.

WiFi:

Met kabel:

Wat opvalt is dat de upload zeker 4x sneller is geworden. 

Zeer blij mee :D

Bedankt voor de input en informatie. 

Met vriendelijke groet,

Jasper N

Hallo @Jasper NL goed om te lezen dat mijn advies goed geholpen heeft. Veel plezier met je snellere verbinding.

 

Badge +19

Ziet er goed uit @Jasper NL . Toch nog een paar dingen waar je op moet letten. Kpn is de enige provider waar dit mogelijk is. Goed nadenken dus voor je een eventuele overstap zou overwegen. Je hebt onwijs veel geluk dat je normale snelheid 29 was op dat moment. Bij 30 wordt het namelijk niet geleverd. Bij mij was het ook 29 waardoor ik ook het 4g modem heb. Maar door finetuning van het netwerk is bij mij inmiddels 34 mogelijk en wordt het 4g modem niet meer geleverd als ik overstap naar een andere abonnementsvorm. Heel goed opletten dus!!! Overigens heb ik de bijbehorende buitenantenne en dan is de snelheid nog hoger.

Reputatie 7

Dat ziet er een stuk beter uit inderdaad, fijn dat het daarmee verbeterd is @Jasper NL.

Je weet ons te vinden als wij (of Jan en Joep) nog iets voor je kunnen doen 🙂