Beantwoord

Traag laden van websites op mobiel apparaat via wifi

  • 31 July 2019
  • 6 reacties
  • 582 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een maand hebben wij internet en televisie via KPN. Vanaf dag 1 laden websites ontzettend traag op mijn mobiele telefoon via de wifi. Om een site te laden duurt dit wel 15 seconden. Vervolgens zijn alle afbeeldingen nog niet eens geladen en komen later binnen. Het is zo irritant dat ik ben overgeschakeld op 4G, dan laden de websites wel normaal en werken geïnstalleerde apps tenminste normaal.
Overigens werken laptops e.d. wel gewoon.

Wat kan hiervoor de oplossing zijn?

Ik hoor het graag!
icon

Beste antwoord door kapestaartje 9 August 2019, 21:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Ik heb hetzelfde probleem, als ik bv buienradar wil openen duurt het 20 seconden voordat hij helemaal geladen is. Als ik WiFi uitzet en op G4 open is hij er in 1 seconde.... Mijn gemeten WiFi snelheid op laptop is prima. Ik heb Experia Box V10A. Hoop dat er een oplossing is.
Reputatie 1
Goede aanvulling, wij hebben ook een Experia Box V10A.
Een harde reset (met pinnetje 10 seconde in gaatje) heeft het aanzienlijk verbeterd!
Reputatie 7
Badge +30
Welkom kapestaartje, Matthijs! Vervelend dat de wifi op de mobiel zo traag is. Een reset van de Experia Box raden we in dit geval dan ook aan. Goed dat jij dit al gedaan hebt, Matthijs. Kapestaartje, zou jij dit ook nog willen doen?
Reputatie 1
Goedenavond,

Vanavond de reset proberen uit te voeren.
Zoals gezegd een pinnetje in de reset knop 10 seconden ingedrukt een klik en vervolgens de box laten lopen. Na een poosje begon ik te twijfelen want het lampje aan de voorkant bleef maar oranje branden. Dit eens opgezocht en bleek een vastloper te zijn. De box vervolgens een poosje van het stroom af gehad en vervolgens weer ingeschakeld. Ping het lampje sprong bijna gelijk op groen. Toen heb ik de wifi maar ingeschakeld op mijn mobiel om te zien wat er gebeurde. Tot mijn verbazing was ik ingelogd op de wifi op mijn eigen aangemaakte netwerknaam. Daarna wilde ik inloggen in de Box met mijn eigen aangemaakte wachtwoord, dat werkt dan weer niet. Daar wel weer het fabriekswachtwoord ingetoetst. Uiteindelijk in de box zelf zijn alle instellingen blijven staan.

Maarrrrrrr, internet op mijn mobiel is niet meer traag via de Wifi. Het heeft dus wel wat gedaan 🤔

Bedankt voor het meedenken 👍
Reputatie 7
Badge +30
Excellent, goed om te horen! Wifigegevens slaan we, als je wel eens gebruik hebt gemaakt van een servicetool, op in ons beheerstysteem. Juist zodat als je eens een reset moet doen hij deze gegevens weer opnieuw instelt. Scheelt een heleboel gedoe 🙂