Beantwoord

Traag laden van websites op mobiel apparaat via wifi (herhaling)

  • 8 December 2019
  • 20 reacties
  • 1254 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds we KPN internet hebben laden pagina’s erg traag: het duur soms zo lang dat je een time-out krijgt in de browser.

De spullen:

  • Experiabox v10a , Firmware Version:    v5.00.31 build420 (dat is redelijk recent)
  • Windows, ampel en android mobiele apparaten, tv&dvd via kabel
  • WIF bekijk is over goed in huis, zowel 5G als 2.4G (getest met iPhone en het aantal streepjes. De Experiabox lijkt niet goed te werken met WIFI test apps)
  • Ping snelheid met kpn.com zit onder de 15 ms

Als ik bv buienradar laad via 4G op een telefoon dan is die er zo, ook via KPN. 

Als er iets is dat ik nog zou kunnen doen/testen dan hoor ik dat graag.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 January 2020, 14:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Hoi @spook68 . 

Wat ergerlijk dat jij dit ervaart. Het klinken als issues die eigenlijk tot het verleden zouden moeten behoren. Die nieuwe firmware zou dit allemaal opgelost moeten hebben.

Kun je het volgende voor mij doen:

-Reset de experiabox (harde reset via het gaatje)

-Bouw de verbindingen met je draadloze apparaten daarna opnieuw op. Dus eerst de huidige verbindingen verwijderen en opnieuw configureren. 

 

Ik ben heel benieuwd naar de reslutaten. MOcht je bovenstaand zelf al gedaan hebben, wil ik dat uiteraard ook graag weten. 

Reputatie 2

Reset van de router en opnieuw aanloggen geprobeerd, het lijkt te werken.

Als het slechter wordt laat ik het weten.

Top. Ik lees het wel, mocht het misgaan. Uiteraard hoop ik dat het nu stabiel blijft. 

Reputatie 2

Het is enige tijd geleden dat ik alle tips heb uitgevoerd.

Helaas is het resultaat dat er niets is verbeterd: WIFI, Pingen etc geeft goede resultaten maar het laden van pagina’s, onderdelen uit apps en emails is traag. Het is alsof er even een verbinding is en dan niet wordt opgevolgd

Dat is merkwaardig. In veel gevallen is het met bovenstaande handelingen opgelost. De laatste firmware heeft de meeste kinderziektes verholpen.

Kun jij nog eens de https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login  doorlopen? 

Met wat voor apparaten maak je allemaal draadloos verbinding? En hebben ze allemaal last van de storing?

Reputatie 2

De WiFi verbinding is prima. Het gaat om het traag laden: er is eerst een enige tijd niets en dan gaat de pagina te laden. Soms duurt dat zo lang dat er een time out komt.

Als een pagina gaat laden dan loopt het wel weer.

het maak niet uit of het iOS, macos, Windows of Android is.

Bizar. Kan ik je volgende week even bellen? Ik werk maandag t/m donderdag van 12:00 t/m 17:00.

Laat maar weten wanneer het schikt. 

Reputatie 2

@Erwin_ 

Ik had je een PB gestuurd. Is die wel aangekomen?

Oh, dat spijt me zeer. Ik heb je berichtje over het hoofd gezien. 

Ik heb zojuist gereageerd met een nieuw voorstel. Laat je weten wanneer het schikt?

Leuk je even gesproken te hebben. De storing lijkt op dit moment aanzienlijk minder frequent en is zoals je zelf aangeeft lastig te reproduceren. 

We hebben afgesproken dat je het in de gaten houd. Mocht dit toch weer optreden, laat het mij weten. Zoals besproken hoor je websites snel en zonder time-outs te kunnen opvragen. Als hier toch issues mee zijn, wil ik die graag voor je oplossen. 

Reputatie 2

Het probleem is een tijd minder geweest maar is weer terug: soms krijgen we een melding dat er geen internet is en dat verdwijnt na een paar seconden of soms langer. 
Het ligt niet aan de WiFi want het maakt niet uit waar je zit. Soort apparaat maakt ook niet uit; Samsung A50 of iPad , geen verschil.

Verbinding van de experts naar buiten lijkt ook ok gezien de cijfers en snelheidstests. Maar toch soms geen internet.

Reputatie 7
Badge +20

Ik neem het even over. Bedraad is het dan wel goed als de WiFi even geen internet geeft? En de tv? Geef die dan misschien ook een foutmelding? Er zit verder geen patroon in? En zou je de Wifi manager nog eens willen doorlopen? Deze optimaliseert de WiFi nogmaals. Benieuwd of dat nog weer invloed heeft. 

Reputatie 2

Laatste paar weken is het internet weer erg traag. De oplossing die ik nu gebruik is de experiabox uit en weer aanzetten. Dat moet een paar keer per week. De box is dan ook niet meer bereikbaar, het lijkt op een vastloper of zo. Software is v5.00.43 build447

Het is NIET het wifi netwerk, dat is ok.

Waarom loop de experiabox steeds vast? Ik vind het niet een hoogwaardige dienst op dit moment. Ziggo was niet alles maar wel stabieler.

Vooral frustrerend omdat er al meer dan een half jaar een oranje draadje bij de voordeur uit de grond komt…...

@spook68 . We kunnen proberen om het modem om te ruilen. Lijkt jou dat wat?

Reputatie 2

Ik heb een PB gestuurd

Reputatie 2

Even in het openbaar:

9 dagen geleden aangegeven dat ik een nieuw modem wil proberen. Nog steeds geen nieuw modem gekregen. :rolling_eyes:

Postnl heeft het druk maar ik heb later spullen besteld die er nu al zijn. Dus daar ligt het niet aan.

@spook68 : goed dat je even publiekelijk doet (ik zie niet altijd de notificaties van privéberichten, excuus).

Ik heb direct een nieuwe poging gedaan. Als het goed is, is er een SMS met logistieke informatie naar jou gestuurd.

Reputatie 2

Vandaag, 12-1, modem omgeruild. Van een 10A naar een KPN BOX 12 (zwart).
Installatie is simpel: Stekers er weer in, modem aan en wachtwoord van admin aanpassen.
Het modem heeft onze instellingen overgenomen. Alles is dus snel weer online.
Compliment voor deze gebruiksvriendelijke optie.

@KPN: Om de verbindingsproblemen te voorkomen had ik een schakelklok op de Experiabox 10A gezet. Dat werkte maar niet altijd. Als ik weer problemen krijg dan ga ik dat weer proberen.

Reputatie 2

13-1: in de avond geen verbinding meer in het thuisnetwerk. Alleen de router was bereikbaar. Na een reset deed alles het weer: printjes in de wachtrij werden direct geprint.

Reputatie 2

14-1: Het print probleem lijkt op een setting van de printer op de mac te zijn.