Traag modem

• 2 juli 2012
  • 10 reacties
  • 8510 keer bekeken

Ik heb al jaren een internet-bellen 8mb abonnement met een experiabox. Mijn downloadsnelheid komt niet hoger dan 940KB (meerdere malen getest). Vandaag kreeg ik een telefonisch aanbod voor 40mb met nieuw modem. Toen ik aangaf dat een snelheid naar de beloofde 8MB me meer waard was, kreeg ik als antwoord dat ik een verouderd modem heb. Omdat ik het modem in bruikleen heb van KPN lijkt het me redelijk als KPN het modem ruilt voor een model dat dat ook de beloofde (en betaalde) 8MB kan leveren. In de veel gestelde vragen op de helpdesk kom ik echter geen opties tegen die een antwoord geven. Een mailtje naar de helpdesk lijkt ook niet mogelijk. Heeft iemand wellicht dezelfde ervaring?

10 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Wat voor modem heb je ? wat voor kleur hoeveel lampjes

Dank voor je reactie. Het is een Experiabox met een zilveren deksel en 3 x 4 lampjes. Typeaanduiding SX551 WLAN. Installatiedatum oktober 2006

Reputatie 6
Badge +7
Deze is zeker al een oudje, maar wel een goed modem dit is een van de weinige modems waar je nog veel dingen zelf makkelijk kan instellen zoals BV poorten open zetten ENZ. een nieuw modem gaat het internet niet sneller maken, omdat dit modem geschikt is voor snelheden tot 20MB. als je de snelheid niet kan halen zit hem dat vermoedelijk in de lijn, het kan zijn dat de afstand tussen je huis en de wijkcentrale te groot is of dat er iets binnen in huis niet goed zit. Hier moet je denken aan lange platte kabel tussen modem en aansluitpunt van KPN.  kun je iets meer vertellen over de aansluiting situatie ?

Hallo Demie, ik voel de buis al hangen. Tussen mijn KPN aansluitpunt en het modem zit inderdaad zo'n 10 meter platte kabel. Als het modem zoals je zegt 20 mb aankan, dan denk ik dat het modem naar het punt zal moeten verhuizen waar de KPN de woning binnen komt. Tenzij jij natuurlijk een andere optie hebt.  

Reputatie 6
Badge +9
Hallo,

Ik denk dat als je betaald voor een 8Mbit lijntje en je er 940 kilobyte aan download uit trekt dat je echt aan de max zit.

Ik denk dat je in verwarring word gebracht door het Megabit en MegaByte en Kilobit en Kilobyte verhaal.

Je betaald voor een 8 Megabit lijntje. 8 x 1024 (het aantal bits in een byte) = 8192 Kilobits downloadsnelheid.

Wat je test bij diverse speedtesters is je download in Kilobyte. Dus 8192 / 8 = 1024 kilobytes aan maximale dowload wat je op jou lijn halen kunt.

Je hebt dus een verschil van 1024 - 940 = 84 kilobytes, dat zijn overheadverliezen.

Dus denk niet dat je met een ander modem meer haalt, je hebt gewoon te maken met een percentage overhead verliezen.

Wat je nog wel kunt doen is de kabel vanaf het ISRA punt (binnenkomst KPN lijn) max 1,5 meter maken, dus je modem dichtbij hangen, dit zou je snelheid iets kunnen bevorderen.

Reputatie 6
Badge +7
Vergeet niet dat als je je modem verplaatst dat het tot 10 dagen kan duren voor je er iets van merkt, dit omdat de DLM die tijd nodig heeft om de verbinding opnieuw in te regelen

Beste mensen, dank voor de reacties. Ik ga ermee aan de slag.

Ja dus!

Kpn slecht voor gamers!

http://forum.kpn.com/t5/KPN-Internet/kpn-slecht-voor-gamers/td-p/42201

Reputatie 3
Badge +4
KPN slecht voor gamers, Alexb irritant voor forumbezoekers :D

Vorm van een te kort aan aandacht? 

Nee gewoon heel erg boos na 5 jaar probleemloos internet slechte klanten serves een ongevraagde overschakeling en in eerste instantie ontkenning van de fouten door kpn gemaakt.

Verder ArjanEHV1983 zoek ik geen aandacht maar gerechtigheid google eens / kpn hoge ping , je zult versteld staan.

Ik ben misschien een klokkenluider ofwel een persoon die wil waar hij voor betaald en zo niet dit zeker zal melden.

Echter buiten dat sta ik inmij gelijk en strijd ik voor zij die antwoorden vragen en vervolgens afgewezen worden door ondeskundige telefonistes die enkel de voor geschreven regeltjes van hun pc voor lezen.

Wat ik dus nogmaals graag zou zien is dit.

Dat de consumentenbond werkelijk waar maakt wat men zegt / dus dat dit een onaanvaardbaar verlies van kwaltijd is en men gerechtelijk dit af dwingt.

En dat mensen die uit frustratie uiteindelijk hun abonnement opzeggen hier eerst over na denken en gerechtelijke stappen onder nemen zoals ik en zoals je recht is na deze nogmaals onacceptabele overgang van ms snelheid .

En mensen die beweren dat hieraan niks te doen is.

Ik wacht het af en hoop het beste.

Mocht dit toch negatief uit pakken ben ik berijd verder te gaan kwa media etc want dit accepteren no way!!!

Reageer