Beantwoord

Traag WiFi icm V10 ?

  • 25 januari 2017
  • 128 reacties
  • 7541 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +6
Beste forumleden,

ook last van extreem traag WiFi icm met de EB V10?

Zojuist een chatgesprek gehad met KPN medewerker en nu blijkt dat er een probleem is met de IPv6 adressen. KPN is druk bezig om dit probleem op te lossen.

Wat je voor nu kan doen om toch weer WiFi op volle snelheid te krijgen is het volgende:

1 - Log in op de EB via http://192.168.2.254/
2 - Klik bovenaan in het menu op Instellingen
3 - Klik daar in het linkermenu op IPv6, zet daar IPv6 switch op uit en klik op Toepassen.
4 - Klik nu in het linkermenu op Herstart/Reset naar fabrieksinstellingen en vervolgens op Herstart.

De EB wordt opnieuw opgestart en WiFi werkt hierna weer op volle snelheid.

Uiteraard spreekt voor zich dat als er geen problemen zijn, je dit ook niet hoeft uit te voeren.
icon

Beste antwoord door Cindy_ 26 januari 2017, 13:30

Er is gevraagd of jullie het volgende willen testen, zodat we even zeker weten dat er, buiten IPv6, geen andere verschillen zijn.

Met IPv6 ingeschakeld:
- kijk op welk kanaal je wifi staat en doe een snelheidstest

Zet dan IPv6 uit en herstart de Experia Box.
- verifieer dat het wifikanaal hetzelfde is en doe opnieuw de speedtest

Zet daarna IPv6 weer aan, herstart de Experia Box en kijk nog een keer of kanaal en testresultaat hetzelfde zijn

Dank alvast allemaal!

Edit: per begin februari is het probleem opgelost
Bekijk origineel

128 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Heb je een EB V9 dan als volgt te handelen:

1 - Log in op de EB via http://192.168.2.254/
2 - Klik bovenaan in het menu op Network
3 - Klik daar in het linkermenu op IPv6 Enable, zet daar het vinkje uit bij IPv6 Enable en klik op Submit.
4 - Klik nu bovenaan in het menu op Administration en vervolgens op Reboot.

De EB wordt opnieuw opgestart en WiFi werkt hierna weer op volle snelheid.

Uiteraard spreekt voor zich dat als er geen problemen zijn, je dit ook niet hoeft uit te voeren.
Reputatie 7
Dit issue zou ondertussen al verholpen moeten zijn en ook met IPv6 aan zou wifi het nu gewoon goed moeten blijven doen.
Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/wi-fi-verbinding-smartphones-opeens-slecht-experiabox-v10-429735/index3.html#post470541
Zou jij dit ook eens kunnen controleren?
Reputatie 2
Nou zakt mijn broek tot aan mijn enkels, ik heb hier over telefonisch contact gehad met de helpdesk

Ik melde dat mijn internet zowel bedraad als via wifi traag was, en via speedtest wel de vereiste snelheid naar binnen kwam,

Ik zelf had al door dat ik geen ipv6 had maar daar lag het totaal niet aan volgens de helpdeskmedewerker.

Nu zojuist de ipv6 uitgezet op mijn v10 en laptop opnieuw opgestart en ja hoor internet is weer snel.

Dus m.a.w. het probleem is dus nog niet opgelost
Reputatie 4
Badge +6
@wjb

Helaas niet, vanmiddag lange tijd met KPN op de chat gezeten en daaruit kwam deze oplossing. Daarna rondje kennissen gedaan welke ook traag WiFi hadden, bij alle is het probleem verholpen na uitschakelen van IPv6.

KPN medewerker gaf duidelijk aan dat men ermee bezig is om asap op te lossen. Vandaar dat ik deze info en tijdelijke oplossing post.
Reputatie 4
Badge +6
Nou zakt mijn broek tot aan mijn enkels, ik heb hier over telefonisch contact gehad met de helpdesk

Ik melde dat mijn internet zowel bedraad als via wifi traag was, en via speedtest wel de vereiste snelheid naar binnen kwam,

Ik zelf had al door dat ik geen ipv6 had maar daar lag het totaal niet aan volgens de helpdeskmedewerker.

Nu zojuist de ipv6 uitgezet op mijn v10 en laptop opnieuw opgestart en ja hoor internet is weer snel.

Dus m.a.w. het probleem is dus nog niet opgelost


Het is mij ook vaker overkomen dat via de telefonische helpdesk er geen oplossing voor een "probleem" was en via de chat wel.

Volgende keer proberen eerst via de chat? Deze kun je hier vinden https://www.kpn.com/service.htm?campaignid=ps:s=google:c=serviceservicecontact en dan links onderaan op de button Chat met ons klikken.
Reputatie 2
Ik heb net gechat, met Jiske, maar die gaf als optie hier een bericht achter te laten.

Het enige wat ik vroeg hoe ik aan een terugkoppeling kon komen wanneer het probleem verholpen was
Reputatie 2
Ik heb van de helpdesk zojuist het volgende begrepen:

Een terugkoppeling kan ik telefonisch niet krijgen ( jammer wat kpn was vroeger ptt en was een telefoonbedrijf)

Het probleem is intern bij de helpdeks niet bekend ( erg jammer is dat want hier op het forum wordt er melding van gemaakt)

Wanneer er een oplossing is? Moeilijk te zeggen. Maar dit kan eventueel wel maanden duren, ( dit lijkt mij ook niet zo gek dat het zolang moet duren, aangezien er eigenlijk slecht geluisterd wordt en de klacht intern niet bekend is.

Gaat lekker zo
Reputatie 4
Badge +6
@ivo46

Klopt idd dat een terugkoppeling niet mogelijk is, en dat voor een bedrijf welke gespecialiseerd is in o.a. communicatie ;)

Via de telefonische helpdesk was het "probleem" ook niet bekend en de medewerker welke ik sprak via de chat had een aparte map in zijn e-mailbox met WiFi IPv6 problemen.

Hoop dat KPN, zoals vele al aangeven, eens iets gaat doen aan de interne communicatie!!!
Reputatie 1
Ondanks dat ik IPV6 uit heb gezet is de wifi erg traag
ook het gewone internet vertoont problemen met de snelheid sinds gisteren....
Vooral op de playstation merkbaar, van te voren geen last van
Reputatie 7
Badge +24
Dag allen, ik zie dat er al heel wat gezegd is en ook dat de work around gedeeld is. Dank daarvoor @TimovanAlen.

@Ivo46, ik heb het aangekaart hier op de afdeling dat dit ook bij de Telefonische Klantenservice bekend moet zijn. Mijn excuses dat je hier niet goed geholpen bent.

@IvoSnackers, vreemd dat het uitzetten van iPV6 geen invloed heeft op je snelheid, die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen.

We hebben de melding gehad dat de problemen met iPV6 opgelost moeten zijn. Nu het uur van de waarheid 😉. Willen jullie iPV6 aanzetten en me laten weten of jullie normale snelheid binnenhalen zoals voorheen? Ik ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +24
Er is gevraagd of jullie het volgende willen testen, zodat we even zeker weten dat er, buiten IPv6, geen andere verschillen zijn.

Met IPv6 ingeschakeld:
- kijk op welk kanaal je wifi staat en doe een snelheidstest

Zet dan IPv6 uit en herstart de Experia Box.
- verifieer dat het wifikanaal hetzelfde is en doe opnieuw de speedtest

Zet daarna IPv6 weer aan, herstart de Experia Box en kijk nog een keer of kanaal en testresultaat hetzelfde zijn

Dank alvast allemaal!

Edit: per begin februari is het probleem opgelost
Reputatie 4
Badge +6
@Cindy_ bovenstaande uitgevoerd en alles werkt weer naar behoren!

Ga zometeen rondje kennissen doen en daar ook IPv6 weer aanzetten, bevindingen post ik vanavond.

Bedankt
Reputatie 7
Badge +24
Super @TimovanAlen! Mocht je nog ergens tegenaan lopen, wil je dat dan direct laten weten?
Reputatie 2
Hallo Cindy,

Ik heb het zojuist getest , het rare is dat ene site snel gaat, bijv vi.nl.
Maar het openen van deze forum duurt weer lang, m.a.w. hier is het probleem nog niet opgelost

Als ik test of ik IPV6 heb dan geeft test aan dat ik geen IPV6 heb, ondanks deze weer aanstaat
http://test-ipv6.com/
Reputatie 2
Zojuist maar weer gebeld, probleem is niet beken en helaas dit probleem schijnt niet in het takenpakket te zitten van een telefonische helpdeskmedewerker.

KPN mag mij best via dit forum een persoonlijke boodschap sturen van hoe en wat, want ik voel mij goed voor de gek gehouden.

Ik zit vanaf februari nog een half jaar vast aan de KPN, ik kan denk ik daarna maar weer beter overstappen naar KPN dochter XS4ALL,
Daar is het gras niet groener, maar ik werd daar altijd veel beter en directer geholpen
Reputatie 2
Met IPV6 aan kan ik de speedtest van desbetreffende kpn site niet uitvoeren.

Heb ik IPV6 in mijn experiabox v10 uitgezet dan kan ik de speedtest wel uitvoeren bij de kpn site
Reputatie 7
Prachtig ook om te lezen dat met een speedtest vastgesteld kan worden dat dit probleem verholpen zou zijn, terwijl we van één van de oorspronkelijke melders al te horen hadden gekregen dat de speedtest goede waarden geeft terwijl sites gewoon traag zijn.
Reputatie 2
Och ik ga er vanuit dat KPN mij serieus neemt, maar begin hier toch heel erg aan te twijfelen.

En het is van mijn kant geen geintje dat ik over een half jaar weer gezellig terug ga naar KPN dochter XS4ALL.
Betaal ik wel een beetje meer, maar krijg er veeeel meer service en hulp bij problemen voor terug
Reputatie 4
Badge +6
Zojuist thuis gekomen en wederom een zeer trage WiFi verbinding.

IPv6 staat aan in EB en toch wordt geen IPv6-verbindingsmogelijkheden op de beide netwerkkaarten, zie screenshot.

IPv6 weer uitgezet en weer maximale snelheid...

Iets te vroeg gejuicht dus 😞
Reputatie 7
IPv6 staat aan in EB en toch wordt geen IPv6-verbindingsmogelijkheden op de beide netwerkkaarten...Dat de IPv6 switch op jouw Experia Box aan staat wil nog niet zeggen dat IPv6 op jouw Internet aansluiting al volledig operationeel is. Bij jou (en vele anderen) is dat nog niet het geval anders had de netwerkkaart wel aangegeven dat er een IPv6 Internet verbinding is.

Ik ben wel benieuwd of jouw Experia Box wel al een publiek IPv6 adres gekregen heeft.
Kijk eens bij: Status -> Geavanceerd -> Ethernet -> Ethernet connectie status.

Bij ons is IPv6 al meerdere maanden volledig operationeel en wij ervaren gelukkig dan ook geen trage wifi verbindingen.
Reputatie 2
IPV6 was hier in ieder geval volledig operationeel en ik heb daar ook screen shots van om te bewijzen.

En dat heb ik o.a. toen getest via deze site: http://test-ipv6.com/
Reputatie 7
IPV6 was hier in ieder geval volledig operationeel en ik heb daar ook screen shots van om te bewijzen.

En dat heb ik o.a. toen getest via deze site: http://test-ipv6.com/
Is de score 10 uit 10?
Heb je een DSL aansluiting of een glasvezel aansluiting?
Reputatie 2
Score was 10 uit 10 en ik heb glasvezel
Reputatie 2
Ik had de screenshot erbij geplaatst, maar ik heb die voor de zekerheid weer verwijderd, maar KPN mag die afbeelding altijd opvragen
Reputatie 7
Dus de status is bij jou zoiets als onderstaand.


En heb je dat bij het laatste tabblad ook alleen maar groene vinkjes?

Reageer