Beantwoord

Traag WiFi icm V10 ?

• 25 januari 2017
  • 128 reacties
  • 7912 keer bekeken

Toon eerste bericht

128 reacties

Reputatie 2
Ja precies,

Zo zag mijn test er in het verleden ook uit, nu krijg ik dus geen IPV6 ip adres meer toegewezen en daar gaat het ergens totaal mis.
Reputatie 2
Verder wat mij enorm frustreert is dat een helpdeskmedewerker totaal niet het verschil tussen IPV4 en IPV6 weet.

En het frustreert mij ook enorm dat ik ook niemand bij KPN te pakken krijg die weet waar over hij of zij praat en mij verder kan helpen.
Reputatie 7
Verder wat mij enorm frustreert is dat een helpdeskmedewerker totaal niet het verschil tussen IPV4 en IPV6 weet...Het is een illusie om te denken dat er kennis van dergelijke zaken bij klantenservice te vinden is. Zodra de vraag buiten de beschikbare scripts valt is het afgelopen met zinnige antwoorden en is het zelfs beter om "adviezen" niet meer op te volgen, veelal slaan ze ook nergens meer op.
Dit is niet alleen bij de klantenservice van KPN zo, maar bij de klantenservice van vele organisaties want het moet natuurlijk wel "goedkoop".
Reputatie 2
Ik zelf ben support analist geweest en ik wist ook niet alles, maar als ik het niet wist zorgde ik wel voor een terugkoppeling en hoe dan ook voor een oplossing
Reputatie 7
Ik zelf ben support analist geweest en ik wist ook niet alles, maar als ik het niet wist zorgde ik wel voor een terugkoppeling en hoe dan ook voor een oplossingEn waarschijnlijk was jij dan in dienst van het bedrijf zelf en was je niet een medewerker van een callcenter waaraan die klantenservice uitbesteed is. Dat is namelijk wat vandaag de dag gebeurt bij veel bedrijven.
Reputatie 2
Klopt ik was in dienst van het bedrijf zelf, en ook intern opleiding gehad.

Ik weet dat tegenwoordig het wordt uitbesteed, en dat de medewerker met scripts werkt en dat het geen cent mag kosten.

Maar ik heb het hier al vaker geopperd , ik moet nog een half jaar mijn contract bij KPN uitzingen en stap dan weer terug naar KPN dochter XS4ALL
Reputatie 4
Badge +6
IPv6 staat aan in EB en toch wordt geen IPv6-verbindingsmogelijkheden op de beide netwerkkaarten...Dat de IPv6 switch op jouw Experia Box aan staat wil nog niet zeggen dat IPv6 op jouw Internet aansluiting al volledig operationeel is. Bij jou (en vele anderen) is dat nog niet het geval anders had de netwerkkaart wel aangegeven dat er een IPv6 Internet verbinding is.

Ik ben wel benieuwd of jouw Experia Box wel al een publiek IPv6 adres gekregen heeft.
Kijk eens bij: Status -> Geavanceerd -> Ethernet -> Ethernet connectie status.

Bij ons is IPv6 al meerdere maanden volledig operationeel en wij ervaren gelukkig dan ook geen trage wifi verbindingen.

IPv6 heeft hier ook geruime tijd zonder problemen gewerkt, tot begin deze week.

Screenshot gemaakt zoals gevraagd.
Vanuit het modem:
IPv6 Modem fe**::36**:a***:fe**:6**6
IPv6 DNS 2a**:a**f:****::5*/2*0*:a**f:****::**/::

Op de sterretjes staan andere waardes uiteraard.

Ook gelijk de IPv6 test site data bijgevoegd.
Reputatie 2
Toen IPV6 hier werkte zag het erbij mij dus er zo uit en KPN medewerker heeft dat ook mogen aanschouwen
Reputatie 7
En wat staat er bij GUA?

Heb zelf dit probleem ook, maar dan alleen op mobiele apparaten en niet op laptops, tv's of wat dan ook. Probleem komt bij mij voor bij zowel Android als Apple.
Door te verbinden met een VPN is de wifi snelheid weer snel, maar hoop wel dat dit snel wordt hersteld.
Reputatie 4
Badge +6
@wjb is zoals in de screenshot. Daar is niks gewist, staat enkel ::

edit: Na een F5 staan er wel gegevens, zie screenshot.

Reputatie 2
En wat staat er bij GUA?

Waar kan ik dat overzicht zelf vandaan toveren?

Ter verder info IPV6 staat nu dus bij mij uit en als ik ipv6 aan het staan krijg ik dus geen ip bij ipv6 meer toegewezen door kpn en zover mijn know how het toelaat zit het hem daarin
Reputatie 4
Badge +6
@ivo46

Inloggen op de EB en dan Status -> Geavanceerd -> Ethernet -> Ethernet connectie status. Met dank aan wjb
Reputatie 2
Misschien nu iets te veel uitgepoetst , maar u vraagt wij draaien:
En nogmaals IPV6 staat hier nu dus in modem uitgeschakeld , anders duurt het zelfs wel een halve minuut eer ik dit forum geopend krijg.
Reputatie 7
Als bij GUA een IPv6 adres getoond wordt beginnend met 2a02 dan is IPv6 actief. Ik zou eigenlijk verwachten dat het aan of uit zetten van de IPv6 switch alleen invloed zou hebben op het beschikbaar zijn van IPv6 op het LAN en niet op het al dan niet toewijzen van het IPv6 adres voor het WAN.
Reputatie 2
Toen IPV6 werkte had ik dus wel een2a02.......................................adres.

Ik zal morgen ipv6 wel weer eens aanzetten binnen mijn experiabox en kijken wat ie dan naar voren tovert,

Maar eerlijk gezegd ben ik het een beetje zat en mag KPN wel eens gaan antwoorden of gaan terugkoppelen.

Er zal toch nog wel ergens een KPN technicus zijn met bepaald eergevoel en het zooitje oplossen
Reputatie 4
Badge +6
@wjb

zoals in het screenshot te zien begint idd GUA met 2a20 en toch wordt overal aangegeven dat deze niet actief is.

Reputatie 2
Nu heb ik dus weer even IPV6 aangezet en krijg het volgende te zien ( zie afbeelding)

Het internet is traag en bijv dit forum duur sec of 30 om te kunnen openen

En voor nu stop ik er ff mee ben er ff klaar mee
Reputatie 2
En als ik mijn IPV6 test krijg ik het volgende te zien:
Reputatie 7
En als ik mijn IPV6 test krijg ik het volgende te zien:En daar zit de crux,

Bij jou slechte performance:

Bij mij goede performance:

Het lijkt er dus op dat de DNS server bij jullie niet bereikbaar is of dat de route er naartoe erg traag is of dat er een generiek probleem is met IPv6 routering op het aansluitpunt bij KPN van jouw verbinding.
Overigens zijn dit de IPv6 DNS servers voor mijn verbinding:
1) 2a02:a47f:e000::53
2) 2a02:a47f:e000::54
Wat zijn de IPv6 DNS servers voor jullie verbinding?
Reputatie 4
Badge +6
Hierbij de gegevens vanuit:
Configuratiescherm->Netwerkcentrum->Draadloze netwerkverbinding->Details

&
Configuratiescherm->Netwerkcentrum->LAN-verbinding->Details

Reputatie 2
En als ik mijn IPV6 test krijg ik het volgende te zien:En daar zit de crux,

Bij jou slechte performance:

Bij mij goede performance:

Het lijkt er dus op dat de DNS server bij jullie niet bereikbaar is of dat de route er naartoe erg traag is.

Ja daar was ik eerlijk gezegd al achter en toen mijn IPV6 nog wel goed werkte had ik dus volgende :
Reputatie 7
Wat zijn de IPv6 DNS servers voor jouw verbinding? (Zie mijn vorige bericht.)
Reputatie 2
Sorry ik heb IPV6 dus uit staan.

Maar het zag het er hetzelfde uit als bij jouw afbeelding
Reputatie 4
Badge +6

Het lijkt er dus op dat de DNS server bij jullie niet bereikbaar is of dat de route er naartoe erg traag is of dat er een generiek probleem is met IPv6 routering op het aansluitpunt bij KPN van jouw verbinding.
Overigens zijn dit de IPv6 DNS servers voor mijn verbinding:
1) 2a02:a47f:e000::53
2) 2a02:a47f:e000::54
Wat zijn de IPv6 DNS servers voor jullie verbinding?

Heb tot nu toe 39 whatsapp berichten van kennissen uit mijn woonplaats of ik daar langs wil komen om IPv6 uit te schakelen ivm besproken problemen :?

Reageer