Beantwoord

Traag WiFi icm V10 ?

• 25 januari 2017
  • 128 reacties
  • 7912 keer bekeken

Toon eerste bericht

128 reacties

Reputatie 7
Sorry ik heb IPV6 dus uit staan.

Maar het zag het er hetzelfde uit als bij jouw afbeelding
Zet IPv6 dan even aan, noteer de IPv6 DNS servers en zet IPv6 dan weer uit. Misschien levert het waardevolle informatie op. Zijn jouw DNS servers gelijk aan die voor mijn aansluiting dan is hier sprake van problemen met routering. Zijn jouw DNS servers andere, dan zouden die ook de boosdoener kunnen zijn.
Reputatie 2
Ja dat er een DNS probleem is dat is mij duidelijk nu nog bij KPN, wat mij ook opvalt ik had sinds een ruime maand last van regelmatig geeluitroepteken bij mijn wifi verbinding in taakbalk.
Als ik probleem oplosser van windows 10 opstartte kreeg ik de melding dat er een probleem was met de DNS server.

Nu IPV6 uitstaat is dat niet meer voorgekomen.

Ik heb in nov 2016 2x een nieuwe experiabox 10 gekregen
Reputatie 7

Het lijkt er dus op dat de DNS server bij jullie niet bereikbaar is of dat de route er naartoe erg traag is.
Overigens zijn dit de IPv6 DNS servers voor mijn verbinding:
1) 2a02:a47f:e000::53
2) 2a02:a47f:e000::54
Wat zijn de IPv6 DNS servers voor jullie verbinding?

De DNS servers zijn dus hetzelfde.
Wat zie jij staan bij die uitgevoerde tests op http://test-ipv6.com
Als jij daar ook vier timeouts ziet dan betreft het blijkbasr puur een routeringsprobleem.
Reputatie 4
Badge +6
Sorry ik heb IPV6 dus uit staan.

Maar het zag het er hetzelfde uit als bij jouw afbeelding
Zet IPv6 dan even aan, noteer de IPv6 DNS servers en zet IPv6 dan weer uit. Misschien levert het waardevolle informatie op. Zijn jouw DNS servers gelijk aan die voor mijn aansluiting dan is hier sprake van problemen met routering. Zijn jouw DNS servers andere, dan zouden die ook de boosdoener kunnen zijn.

Dan hoop ik hierbij dat jouw zeer nuttig informatie KPN tot een oplossing hiervan kan brengen, mijn gegevens zijn namelijk identiek aan de jouwe. Zie eerdere post met screenshots
Reputatie 4
Badge +6

Het lijkt er dus op dat de DNS server bij jullie niet bereikbaar is of dat de route er naartoe erg traag is.
Overigens zijn dit de IPv6 DNS servers voor mijn verbinding:
1) 2a02:a47f:e000::53
2) 2a02:a47f:e000::54
Wat zijn de IPv6 DNS servers voor jullie verbinding?

En wat zie jij staan bij die uitgevoerde tests op http://test-ipv6.com
Als jij daar ook vier timeouts ziet dan betreft het blijkbasr puur een routeringsprobleem.

Reputatie 2
Nou hier de gevraagde info

IPV6 DNS server daar staat dus niks!!!
Reputatie 7
Badge +28
Prachtig ook om te lezen dat met een speedtest vastgesteld kan worden dat dit probleem verholpen zou zijn, terwijl we van één van de oorspronkelijke melders al te horen hadden gekregen dat de speedtest goede waarden geeft terwijl sites gewoon traag zijn.
Het gaat er ook niet om welke waarde de speedtest aangeeft. Ze willen graag verifiëren dat, buiten het wijzigen van IPv6, de rest allemaal hetzelfde blijft. Vandaar de dubbelcheck of het kanaal hetzelfde is, en dat dus idealiter de speedtest ook dezelfde waardes blijft geven.
Reputatie 2
Prachtig ook om te lezen dat met een speedtest vastgesteld kan worden dat dit probleem verholpen zou zijn, terwijl we van één van de oorspronkelijke melders al te horen hadden gekregen dat de speedtest goede waarden geeft terwijl sites gewoon traag zijn.
Het gaat er ook niet om welke waarde de speedtest aangeeft. Ze willen graag verifiëren dat, buiten het wijzigen van IPv6, de rest allemaal hetzelfde blijft. Vandaar de dubbelcheck of het kanaal hetzelfde is, en dat dus idealiter de speedtest ook dezelfde waardes blijft geven.

Nou het is heel simpel: Ik kan alles veranderen wat ik wil,: kanaal nr veranderen, 5GHZ uitzetten, niks helpt.
Het enige wat tot nu toe de remedie is IPV6 uit te zetten!!!
Reputatie 7
Badge +28
Ik had vanmorgen nog niet de kans gehad om de rest van dit topic in detail door te lezen. Daarom nu dit in aanvulling op mijn eerdere bericht :)

De metingen en info over de DNS server en de timeouts zijn erg nuttig! Dank jullie wel daarvoor. Ook dit geef ik door aan de collega's. Ik hoop dat ze hierdoor de grondoorzaak kunnen vinden en oplossen.
Reputatie 2
Ik had vanmorgen nog niet de kans gehad om de rest van dit topic in detail door te lezen. Daarom nu dit in aanvulling op mijn eerdere bericht :)

De metingen en info over de DNS server en de timeouts zijn erg nuttig! Dank jullie wel daarvoor. Ook dit geef ik door aan de collega's. Ik hoop dat ze hierdoor de grondoorzaak kunnen vinden en oplossen.

En nu nog een fatsoenlijke terugkoppeling krijgen wanneer probleem verholpen is of een verwachting wanneer het probleem verholpen is en KPN krijgt een sticker en plakplaatje naar keuze
Beste Timo,

Misschien een stomme vraag van een digi-beet maar ik krijg meteen een inlogscherm waar om een wachtwoord wordt gevraagd. Is dit de 12cijferige code van KPN?

Groet,

Gerrit.
Beste forumleden,

ook last van extreem traag WiFi icm met de EB V10?

Zojuist een chatgesprek gehad met KPN medewerker en nu blijkt dat er een probleem is met de IPv6 adressen. KPN is druk bezig om dit probleem op te lossen.

Wat je voor nu kan doen om toch weer WiFi op volle snelheid te krijgen is het volgende:

1 - Log in op de EB via http://192.168.2.254/
2 - Klik bovenaan in het menu op Instellingen
3 - Klik daar in het linkermenu op IPv6, zet daar IPv6 switch op uit en klik op Toepassen.
4 - Klik nu in het linkermenu op Herstart/Reset naar fabrieksinstellingen en vervolgens op Herstart.

De EB wordt opnieuw opgestart en WiFi werkt hierna weer op volle snelheid.

Uiteraard spreekt voor zich dat als er geen problemen zijn, je dit ook niet hoeft uit te voeren.
@Gerrit.Dollekens, Uit jouw reactie maak ik op dat je nog niet eerder op de V10 hebt ingelogd. Daardoor is het waarschijnlijk dat je w8woord nog niet is aangemaakt. Je kunt dus vermoedelijk inloggen zonder w8woord. Als dat niet lukt dan is het vaak "KPN", "kpn", "Kpn" of iets degelijks (als een monteur jouw V10 heeft geïnstalleerd).

Overigens, als ik dit topic zo doorlees, ben ik blij dat ik nog niet tot de "gelukkigen" met IPV6 behoor. 't Staat wel aan in de V10, maar een IPV6-adres is mij nog niet toegekend.
Beste forumleden,

ook last van extreem traag WiFi icm met de EB V10?

Zojuist een chatgesprek gehad met KPN medewerker en nu blijkt dat er een probleem is met de IPv6 adressen. KPN is druk bezig om dit probleem op te lossen.

Wat je voor nu kan doen om toch weer WiFi op volle snelheid te krijgen is het volgende:

1 - Log in op de EB via http://192.168.2.254/
2 - Klik bovenaan in het menu op Instellingen
3 - Klik daar in het linkermenu op IPv6, zet daar IPv6 switch op uit en klik op Toepassen.
4 - Klik nu in het linkermenu op Herstart/Reset naar fabrieksinstellingen en vervolgens op Herstart.

De EB wordt opnieuw opgestart en WiFi werkt hierna weer op volle snelheid.

Uiteraard spreekt voor zich dat als er geen problemen zijn, je dit ook niet hoeft uit te voeren.
heel fijn maar men vraagt een wachtwoord, welke is dit?
Reputatie 7
heel fijn maar men vraagt een wachtwoord, welke is dit?Als je daar nog nooit ingelogd geweest bent dan is het wachtwoord nog leeg. Als de Experia Box door een monteur geplaatst is dan zou deze ook kpn (kleine letters) kunnen zijn.
heel fijn maar men vraagt een wachtwoord, welke is dit?Als je daar nog nooit ingelogd geweest bent dan is het wachtwoord nog leeg. Als de Experia Box door een monteur geplaatst is dan zou deze ook kpn (kleine letters) kunnen zijn. bedankt, maar dat heb ik reeds geprobeerd op diverse manieren omdat ik dat had gelezen in het topic. Mijn wifi is ontzettend traag, heel vervelend. Heb ook alles doorlopen op de kpn site waar de experiabox automatisch opnieuw wordt opgestart, hij heeft al twee keer een andere Ipv ingesteld maar op mijn mobiel en laptop wil het nog steeds niet, ergerlijk en hinderlijk
Reputatie 7
Om de ondersteuning van IPv6 op jouw Experia Box uit te zetten zal je toch echt moeten inloggen op jouw Experia Box.
Als je het wachtwoord niet (meer) weet, dan zit er niets anders op dan jouw Experia Box een factory reset te geven door met een paperclip het factory reset knopje in te drukken.
Het wachtwoord zal dan leeg zijn en je zult bij de eerste keer inloggen zelf een wachtwoord moeten instellen.
Reputatie 7
...Overigens, als ik dit topic zo doorlees, ben ik blij dat ik nog niet tot de "gelukkigen" met IPV6 behoor. 't Staat wel aan in de V10, maar een IPV6-adres is mij nog niet toegekend.Bij mij is IPv6 al maanden operationeel en ik heb ook geen problemen met IPv6 op het primaire netwerk achter de Experia Box. Zowel bekabeld als via wifi functioneert het bij ons uitstekend. Op het LAN van mijn tweede router (zakelijke netwerk) is het mij echter nog niet gelukt om IPv6 werkend te krijgen. Hier ervaar ik het probleem dat cliënts keurig een IPv6 adres toegewezen krijgen echter geen IPv6 adres voor de DNS server. Ook de IPv6 routering naar Internet lijkt niet goed te gaan Voorlopig nog niet zo'n probleem, maar wel één van die dingen waarom ik mijn Experia Box zo graag wil vervangen door een eigen router.
Tja, normaal verwijs ik dan naar je eigen topic over routers 8er de EB, maar dat zal ik nu maar niet doen lijkt me 😳
Reputatie 7
Tja, normaal verwijs ik dan naar je eigen topic over routers 8er de EB, maar dat zal ik nu maar niet doen lijkt me :$Nee, dat topic had ik ook al gelezen, maar ook daar kon ik geen antwoorden vinden die mij verder zouden kunnen helpen. 🆒
Reputatie 4
Badge +6
heel fijn maar men vraagt een wachtwoord, welke is dit?Als je daar nog nooit ingelogd geweest bent dan is het wachtwoord nog leeg. Als de Experia Box door een monteur geplaatst is dan zou deze ook kpn (kleine letters) kunnen zijn. bedankt, maar dat heb ik reeds geprobeerd op diverse manieren omdat ik dat had gelezen in het topic. Mijn wifi is ontzettend traag, heel vervelend. Heb ook alles doorlopen op de kpn site waar de experiabox automatisch opnieuw wordt opgestart, hij heeft al twee keer een andere Ipv ingesteld maar op mijn mobiel en laptop wil het nog steeds niet, ergerlijk en hinderlijk

Indien de installatie door een KPN monteur is gebeurd dan zijn dit de meest gebruikte wachtwoorden:

KPN
kpn
1234
admin

Heb je zelf de installatie gedaan dan op het inlogscherm enkel op de Enter toets klikken. Vervolgens wordt dan gevraagd een wachtwoord in te stellen. Hierna heb je toegang je EB.

Mocht dit niet lukken dan de aanwijzingen van @wjb opvolgen:

Als je het wachtwoord niet (meer) weet, dan zit er niets anders op dan jouw Experia Box een factory reset te geven door met een paperclip het factory reset knopje in te drukken.
Het wachtwoord zal dan leeg zijn en je zult bij de eerste keer inloggen zelf een wachtwoord moeten instellen.
Reputatie 1
Hier ook al een tijdje problemen met het laden van websites, via wifi van de V10.
Mijn 4G was vele malen sneller.....

Duurt voor je gevoel eeuwen voordat ze geladen werden ZEER hinderlijk !!

Mede door dit topic die ipv6 test gedaan en jawel de zelfde fout meldingen als andere hier...

Ipv6 uit gezet in de V10 en hèhè eindelijk weer normaal laden van de websites...

Mag aannemen dat er een oplossing komt ?
Zelfde probleem hier met glasvezel en experiabox v10. Kwam gisteren thuis van vakantie en wifi op telefoons was buitengewoon traag, viel me op dat het op de laptop wel goed werkte. Toen zelf op het idee gekomen om ip v6 uit te schakelen op de experiabox en direct was het probleem opgelost. Dwz opgelost niet, want nu werkt hij dus alleen op ip v4.
Mag aannemen dat er een oplossing komt ?Nee, wel dat er er aan gewerkt wordt, maar of dat wat oplevert is altijd maar weer afw8en;)
Ook hier (erg) traag reagerende sites op de experiabox V10. Het laden van de speedtest duurt erg lang maar eenmaal erin is de speedtest gewoon goed. Ook problemen met de IPv6 zo maar eens uitzetten en kijken of alles weer snel gaat. (raar is het trouwens wel dat het de wifi hier alleen langzaam is op android/ios windows lijkt er goed me om te kunnen gaan)

Reageer