Beantwoord

Traag WiFi icm V10 ?

• 25 januari 2017
  • 128 reacties
  • 7919 keer bekeken

Toon eerste bericht

128 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Maar bij Telfort heeft de V8 dus wel IPV6?

Nope
Reputatie 2

Maar bij Telfort heeft de V8 dus wel IPV6?

Nope

Hmm ook dan snap ik het verhaal van diegene niet http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=130833
Reputatie 4
Badge +6
Gelezen, idd vaag.

Recentelijk bij een kennis geweest met een Telfort aansluiting icm V8.
Daar was IPv6 niet op mogelijk via de EB interface en zover ik weet via KPN ook niet, mocht dit wel zo zijn dan ben ik abuis.
Reputatie 2
Hier begint op dit moment wifi weer onderbrekingen te vertonen.
Wat ik dan moet doen is op taakbalk wifi uitzetten en weer aanzetten en dan gaat verbinding gewoon verder,

Volgens Microsoft medewerker ligt dat aan de provider, als het een hardware of windows software probleem was je wifi wel of niet werkt.
Reputatie 4
Badge +6
@ivo46

Drivers zijn up2date?

Zoja dan dit eens proberen:
Start button aanklikken, in het zoekvenster cmd typen en dan Enter. In de opdrachtprompt aangekomen dan daar cd.. typen en Enter, dit net zo vaak doen totdat er alleen staat C:\> staat en dan typ je ipconfig /renew (let op, een spatie tussen ipconfig en /renew) en dan Enter. Vervolgens exit typen of het kruisje rechts bovenaan klikken om te sluiten, pc/laptop opnieuw opstarten en ben benieuwd hoe het dan gaat.
Reputatie 7
Maar ff totaal andere vraag? Ik zelf gebruik dus windows 10 welk besturingssysteem gebruiken jullie en bij wie IPV6 wel werkt, welk besturingssysteem draait er dan?Geen problemen met IPv6 op Windows 10 Home 32bit, Windows 10 Pro 64bit en Android (4.4.2, 5.0.1 en 6).

Wel interessant, met Android 4.4.2 via een EDIMAX wifi accesspoint krijgt het apparaat geen IPv6 adres terwijl via dezelfde EDIMAX zowel Windows 10 als Android 5 en 6 apparaten wel een IPv6 adres krijgen. Overigens maakt dat dan weer geen verschil in de performance. Het performance probleem lijkt zich alleen te openbaren als het apparaat wel een IPv6 adres gekregen heeft maar en richting Internet geen IPv6 verkeer mogelijk is door die routeringsproblematiek.

Hier maak ik me niet zo druk om, tegen de tijd dat IPv6 echt onmisbaar is heb ik dat Android 4.4.2 apparaat vast al naar de recycling gebracht. 😛
Reputatie 2
@ivo46

Start button aanklikken, in het zoekvenster cmd typen en dan Enter. In de opdrachtprompt aangekomen dan daar cd.. typen en Enter, dit net zo vaak doen totdat er alleen staat C:\> staat en dan typ je ipconfig /renew (let op, een spatie tussen ipconfig en /renew) en dan Enter. Vervolgens exit typen of het kruisje rechts bovenaan klikken om te sluiten, pc/laptop opnieuw opstarten en ben benieuwd hoe het dan gaat.

Ik zal als het weer voordoet het voor je uitvoeren, maar het zal vanavond niet meer gebeuren, ik heb even mijn buik vol van het gehele internet proces van KPN.
Morgen weer een nieuwe dag
...De grootste vertraging zit in de DNS-service die in de experiabox zit. Ik heb een experiabox v9 en doordat dit (verouderde) apparaat geen DNS via IPv6 doet ervaar ik minder vertraging...Dat is dus niet het geval, het is niet de Experia Box die de vertraging geeft, maar her aansluitpunt binnen het KPN netwerk.

De combinatie van de software en configuratie van de experiabox veroorzaakt de vertraging. De vertraging zou niet ontstaan als de DNS resolver/proxy in de experiabox wel snel fallback over IPv4 zou doen. KPN zou ook IPv4 DNS servers kunnen pushen naar alle klanten.

(Als dat niet mogelijk is dan ontstaan er ook grote problemen bij DDOS aanvallen op de geconfigureerde DNS servers. Er is een kans dat er aan dat scenario gedacht is)

Maar goed, ik zou ook verwachten dat KPN de IPv6 routering binnen enkele uren zou repareren. Niet vijf dagen.

Kan je als klant bij KPN de post incident review opvragen?
Reputatie 7
...De combinatie van de software en configuratie van de experiabox veroorzaakt de vertraging...Ik heb toch echt dezelfde software en configuratie en het is bij mij dus wel gewoon "bloedje snel".
Ook ik zou verwachten dat KPN er niet zo lang over zou hoeven doen om zo'n issue te tackelen. Ik ben er ook van overtuigd dat dit al lang verholpen zou zijn als dit in de zakelijke omgeving zou zijn opgetreden. Ik denk dat KPN nog niet veel urgentie ziet in IPv6 voor de consumentenmarkt. En dan is het natuurlijk wel heel vervelend als de introductie van IPv6 een enorme verslechtering van Internet met zich mee brengt.

Ik hoop dan ook dat het KPN Webcare team de achterliggende afdeling(en) er op zal blijven wijzen dat dit toch wel een behoorlijk storend probleem is.
Reputatie 4
Badge +6
@wjb

Ik hoop dan ook dat het KPN Webcare team de achterliggende afdeling(en) er op zal blijven wijzen dat dit toch wel een behoorlijk storend probleem is.

Via Twitter deelt de KPN Webcare afdeling als oplossing om de WiFi servicetool te gebruiken en als dat niet werkt dan een monteur te laten komen.

Betreffende de onderlinge communicatie kan KPN nog een hoop verbeteren...!!!

Vandaar mijn eerdere bericht in dit topic met de vraag dat KPN eens gaat communiceren met haar klanten mbt problemen en eventuele (tijdelijke) oplossingen.
...De combinatie van de software en configuratie van de experiabox veroorzaakt de vertraging...Ik heb toch echt dezelfde software en configuratie en het is bij mij dus wel gewoon "bloedje snel".

Het /leek/ in een bepaalde route te zitten. Maar dat is een conclusie op basis van n=3 dus het zegt niet zoveel. Dit moet een engineer bij KPN uitzoeken.

Bij een traceroute6 vanaf internet -> IPv6 adres van een klant stopt de route vanaf 2a02:a47f:ee04::102. Bij de routes met ::104 (iirc) er in werkt het wel.

Ook ik zou verwachten dat KPN er niet zo lang over zou hoeven doen om zo'n issue te tackelen. Ik ben er ook van overtuigd dat dit al lang verholpen zou zijn als dit in de zakelijke omgeving zou zijn opgetreden. Ik denk dat KPN nog niet veel urgentie ziet in IPv6 voor de consumentenmarkt. En dan is het natuurlijk wel heel vervelend als de introductie van IPv6 een enorme verslechtering van Internet met zich mee brengt.

Helemaal mee eens :D

In mijn geval heeft IPv6 wel prioriteit; In mijn geval was IPv6 dmv dual stack zelfs de reden om voor KPN te kiezen, zodat ik makkelijk met apparaten in mijn eigen netwerk kan communiceren.
Reputatie 2
Ik kom nu het volgende rare tegen, op de 2,4GHZ band maakt mijn android telefoon dus via de wifi contact met het internet en is traag en let op hier heb ik wel een IPV6 adres!!

Mijn laptop draait op de 5,GHZ en daar heb ik snel internet, maar let op!! daar krijg ik dus geen ipv6 adres!!

Verder is het IPV6 adres wat mijn experia box aan geeft een andere dan die ik kan vinden bij gegevens van mijn netwerk verbinding. (link local ipv6 adress)
Ipv6 standaardgateway en IPV6 DNS-server zijn bij mijn netwerkverbinding ( windows 10 ) leeg.

Ik ben op dit gebied een leek, maar één en ander lijkt mij toch totaal niet te kloppen
Reputatie 7
Badge +28
Het probleem heeft zeker de aandacht, de technische dienst heeft het in onderzoek. We hebben een nieuw topic aangemaakt zodat we overzichtelijk updates over de voortgang kunnen plaatsen. Deze staat hier: Problemen met traag Internet (WiFi) in combinatie met Android apparaten
Reputatie 7
Badge +30
Het probleem heeft zeker de aandacht, de technische dienst heeft het in onderzoek. We hebben een nieuw topic aangemaakt zodat we overzichtelijk updates over de voortgang kunnen plaatsen. Deze staat hier: Problemen met traag Internet (WiFi) in combinatie met Android apparaten
Maar dit is niet alleen gerelateerd aan Android apparaten toch? Het probleem is alleen het ergst op (sommige) Android apparaten omdat daar heel veel verschillende implementaties bestaan die zelfs per app verschillen
Reputatie 7
Badge +28
In dit topic geeft evers200 aan ook last te hebben van deze storing op Apple-apparatuur. Met de telefoontjes die op de helpdesk binnenkomen en meldingen op Facebook/Twitter gecombineerd zijn er bijna alleen meldingen over Android. Om die reden hebben we voor deze titel gekozen. Of dat relevant is voor de oplossing betwijfel ik, we hebben alle informatie die jullie ons hebben gegeven doorgespeeld. Ik hoop op een vlotte update (en oplossing uiteraard) zodat we in ieder geval duidelijk kunnen maken wat de oorzaak is.
Badge
android gebruikt ipv6 als primair netwerk vanaf android 6 en de laatste versies van android 5, en krijgt dan een time-out die op gemiddeld 15 sec. staat en valt terug op ipv4.. dat is precies de tijd van vertraging als je een website opvraagt.. (althans hier in utrecht) bij t terugvallen op ipv4 gaat het ineens weer zo snel als t doorgaans gaat. het probleem is falende routes/routers bij kpn zelf in t traject van ipv6 routes van de klant naar de kpn centrale . hopelijk word t snel opgelost, want het is behoorlijk vervelend.
Reputatie 4
Badge +6
Het probleem heeft zeker de aandacht, de technische dienst heeft het in onderzoek. We hebben een nieuw topic aangemaakt zodat we overzichtelijk updates over de voortgang kunnen plaatsen.

Ik klap in me handen, eindelijk een KPN medewerker die reageert!!!

Maak je nouw een geintje, KPN gaat updates plaatsen? Zou ook wel eens mogen na +6 dagen ellende en onwetendheid over de IPv6 problemen.

Gaan jullie ook nog een algemene e-mail versturen naar alle klanten of gaan jullie er vanuit dat alle klanten het KPN forum weten te vinden?

Hoe wordt er omgegaan met klanten welke een databundel hebben aangeschaft (lees: extra kosten) ivm geen WiFi door de IPv6 problemen?
Reputatie 7
Badge +28
Het probleem heeft zeker de aandacht, de technische dienst heeft het in onderzoek. We hebben een nieuw topic aangemaakt zodat we overzichtelijk updates over de voortgang kunnen plaatsen.

Maak je nouw een geintje, KPN gaat updates plaatsen? Zou ook wel eens mogen na +6 dagen ellende en onwetendheid over de IPv6 problemen.

Het is inderdaad jammer dat het zo lang heeft moeten duren voor de impact duidelijk was.

Gaan jullie ook nog een algemene e-mail versturen naar alle klanten of gaan jullie er vanuit dat alle klanten het KPN forum weten te vinden?

Dat zit niet in de planning. Er zijn een aantal hulppagina's op kpn.com aangepast met een korte toelichting die verwijst naar het forum. De helpdesk (telefoon, livechat, facebook, twitter) zijn op de hoogte dat updates via het forumtopic plaatsvinden. Indien nodig kunnen zij hier naar doorverwijzen.

Hoe wordt er omgegaan met klanten welke een databundel hebben aangeschaft (lees: extra kosten) ivm geen WiFi door de IPv6 problemen?

Het is altijd mogelijk een klacht in te dienen als je het gevoel hebt onnodige kosten te hebben gemaakt.
Reputatie 2

Het is inderdaad jammer dat het zo lang heeft moeten duren voor de impact duidelijk was.

Dat zit niet in de planning. Er zijn een aantal hulppagina's op kpn.com aangepast met een korte toelichting die verwijst naar het forum. De helpdesk (telefoon, livechat, facebook, twitter) zijn op de hoogte dat updates via het forumtopic plaatsvinden. Indien nodig kunnen zij hier naar doorverwijzen.

Het is altijd mogelijk een klacht in te dienen als je het gevoel hebt onnodige kosten te hebben gemaakt.

Tjee gaat KPN nu ineens humor ten toon spreiden???
Geloof je het eigenlijk zelf wat jen u verteld?
Reputatie 7
Badge +28
Tjee gaat KPN nu ineens humor ten toon spreiden???
Geloof je het eigenlijk zelf wat jen u verteld?

Waar doel je precies op?
Reputatie 2
Dat sloeg hier op: Het is altijd mogelijk een klacht in te dienen als je het gevoel hebt onnodige kosten te hebben gemaakt.

Moest er hartelijk om lachen
Reputatie 7
Badge +28
Ah. Nou, het was niet de bedoeling om grappig te doen :P

Ik betwijfel dat er veel klanten een bundel hebben aangeschaft om te compenseren voor een slecht functionerende verbinding. Als die kosten onverhoopt wel zijn gemaakt kunnen we dit alleen op individuele basis beoordelen.
Reputatie 4
Badge +6
Ik betwijfel dat er veel klanten een bundel hebben aangeschaft om te compenseren voor een slecht functionerende verbinding. Als die kosten onverhoopt wel zijn gemaakt kunnen we dit alleen op individuele basis beoordelen.

Tja, nee laat ook maar...

Maar goed, ik zal een formulier gaan maken voor sowieso de kennissen die ik ken welke dit wel gedaan hebben nadat er door o.a. de telefonische helpdesk verteld werd dat men de WiFi tool moest gebruiken en indien dit niet werkte er een monteur ingeschakeld moest worden (lees: gebrek aan communicatie over lopende "hot" topics op o.a. het forum tussen de afdelingen).

Persoonlijk betwijfel ik op een goede afloop hiervan indien men om compensatie vraagt.
Reputatie 2
Badge
Klein schopje

speelt dit issue weer/ nog steeds ? Had van het weekend eerst problemen met de aansluiting algemeen (alles traag of haperend inlcuis ITV op de decoders.

Nu resteert er een haperende Wifi verbinding op de experiabox. Zowel de android als Apple devices hebben er last van, Bedraad is alles superstabiel.
Sterker nog een AP die bedraad op de experiabox zit doen het ook feilloos. Ben ik in range van de Wifi van AP ( KPN AP) dan prima... maar ben ik range van de Wifi van de experiabox 10, dan signaal sterkes super, maar 5 GHZ is internet waardeloos op en 2,4 gaat redelijk.

Heb net IPV6 uitgezet en kijk even hoe dit verloopt..
In de tussentijd probeer ik te achterhalen of het issue van IPv6 icm traag WiFi verholpen is,... maar volgens mij niet (of lees ik er glad over heen) .

Ik hoor graag van de forumleden....
Reputatie 7
Badge +29
Hi Vincent, merk je al verschil met het uitzetten van IPV6? Dat moet overigens al wel opgelost zijn, dus laat het vooral weten als dit volgens jou niet zo is. Heb je al eens een ander wifikanaal geprobeerd? Je kunt onze servicetool voor het verbeteren van de wifi ook eens proberen. Laat je me jouw bevindingen weten?

Reageer