ook last van extreem traag WiFi icm met de EB V10?
Zojuist een chatgesprek gehad met KPN medewerker en nu blijkt dat er een probleem is met de IPv6 adressen. KPN is druk bezig om dit probleem op te lossen.
Wat je voor nu kan doen om toch weer WiFi op volle snelheid te krijgen is het volgende:
1 - Log in op de EB via http://192.168.2.254/
2 - Klik bovenaan in het menu op Instellingen
3 - Klik daar in het linkermenu op IPv6, zet daar IPv6 switch op uit en klik op Toepassen.
4 - Klik nu in het linkermenu op Herstart/Reset naar fabrieksinstellingen en vervolgens op Herstart.
De EB wordt opnieuw opgestart en WiFi werkt hierna weer op volle snelheid.
Uiteraard spreekt voor zich dat als er geen problemen zijn, je dit ook niet hoeft uit te voeren.
Beste antwoord door Cindy_
Er is gevraagd of jullie het volgende willen testen, zodat we even zeker weten dat er, buiten IPv6, geen andere verschillen zijn.
Met IPv6 ingeschakeld:
- kijk op welk kanaal je wifi staat en doe een snelheidstest
Zet dan IPv6 uit en herstart de Experia Box.
- verifieer dat het wifikanaal hetzelfde is en doe opnieuw de speedtest
Zet daarna IPv6 weer aan, herstart de Experia Box en kijk nog een keer of kanaal en testresultaat hetzelfde zijn
Dank alvast allemaal!
Edit: per begin februari is het probleem opgelost
Bekijk origineel
Met IPv6 ingeschakeld:
- kijk op welk kanaal je wifi staat en doe een snelheidstest
Zet dan IPv6 uit en herstart de Experia Box.
- verifieer dat het wifikanaal hetzelfde is en doe opnieuw de speedtest
Zet daarna IPv6 weer aan, herstart de Experia Box en kijk nog een keer of kanaal en testresultaat hetzelfde zijn
Dank alvast allemaal!
Edit: per begin februari is het probleem opgelost