Beantwoord

Traag WiFi icm V10 ?

  • 25 januari 2017
  • 128 reacties
  • 8043 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +6
Beste forumleden,

ook last van extreem traag WiFi icm met de EB V10?

Zojuist een chatgesprek gehad met KPN medewerker en nu blijkt dat er een probleem is met de IPv6 adressen. KPN is druk bezig om dit probleem op te lossen.

Wat je voor nu kan doen om toch weer WiFi op volle snelheid te krijgen is het volgende:

1 - Log in op de EB via http://192.168.2.254/
2 - Klik bovenaan in het menu op Instellingen
3 - Klik daar in het linkermenu op IPv6, zet daar IPv6 switch op uit en klik op Toepassen.
4 - Klik nu in het linkermenu op Herstart/Reset naar fabrieksinstellingen en vervolgens op Herstart.

De EB wordt opnieuw opgestart en WiFi werkt hierna weer op volle snelheid.

Uiteraard spreekt voor zich dat als er geen problemen zijn, je dit ook niet hoeft uit te voeren.
icon

Beste antwoord door Cindy_ 26 januari 2017, 13:30

Er is gevraagd of jullie het volgende willen testen, zodat we even zeker weten dat er, buiten IPv6, geen andere verschillen zijn.



Met IPv6 ingeschakeld:

- kijk op welk kanaal je wifi staat en doe een snelheidstest



Zet dan IPv6 uit en herstart de Experia Box.

- verifieer dat het wifikanaal hetzelfde is en doe opnieuw de speedtest



Zet daarna IPv6 weer aan, herstart de Experia Box en kijk nog een keer of kanaal en testresultaat hetzelfde zijn



Dank alvast allemaal!



Edit: per begin februari is het probleem opgelost
Bekijk origineel

128 reacties

Reputatie 2
Badge
@Marcia_ dank voor je reactie

met ipv6 uit werkt het sneller.. zijn de Wifi verbindingen ook stabieler. Probleem is als ik in de Experiabox10 IPV6 aanzet de handhelddevices die gebruik maken van Wifi op 5Ghz steeds "reconnected" dit gebeurd niet als ik via de accesspoint van KPN de verbinding heb.
Dit geld zowel voor windows, apple als Android devices.

Helaas weren de servicetools online nooit. Geen enkele. Hier heb ik meerdere malen melding van gemaakt. Wordt niets mee gedaan. Dus dat stukje tooling heb ik helaas niets aan.

Nu IPV6 uit staat op de experiabox zijn alle Wifi verbindingen die lopen via de experiabox superstabiel
Reputatie 7
Badge +29
Heb je na het uitzetten van de IPV6 ook de Experiabox herstart? Ik krijg het verzoek om dan de IPV6 weer eens aan te zetten en de Experiabox nog eens te herstarten. Bij een herstart wordt alles als het ware gereset, dus we zijn benieuwd of het nu echt aan het uitzetten van de IPV6 ligt of aan het herstarten van de Experiabox.
Reputatie 7
Badge +29
Hoi Vincent, heb je mijn laatste bericht nog gelezen? Ik ben benieuwd of je dat nog hebt kunnen testen. Hoe gaat het tot nu toe met je WiFi?

Reageer