Vraag

traag wifi ook met experia wifi

  • 13 May 2019
  • 9 reacties
  • 386 keer bekeken

Vandaag heb ik mijn experia wifi geïnstalleerd maar heb nog steeds te traag wifi.
resultaten komen niet boven de 15
Iemand nog een oplossing hiervoor
al geregeld ander kanaal gebruikt maar dit helpt ook niet
we hebben glasvezel van kpn maar de wifi snelheid is erbarmelijk tot gewoon wegvallen.
Er moet dringend iets aan gebeuren want anders zijn wij genoodzaakt om naar een andere provider uit te zien.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @lottefan, welkom op het forum! Jammer dat de Experia WiFi geen verbetering heeft geboden. Heb je de trage wifi op alle draadloze apparaten? Haal je wel de volledige snelheid als je vlakbij de Experia Box staat? Werkt bekabeld internet wel op volle snelheid?

Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en een bericht sturen als dat is gebeurd? Dan kijk ik na of ik op afstand een probleem kan vinden in het netwerk.
Heb alle gegevens in mijn profiel aangevuld
heb vanavond de experia wifi allebei er terug tussen uit gehaald want de wifi was nog slechter als gisteren
viel steeds uit. heb nu spijtig genoeg de oude aansluiting terug gedaan ( dus experia box zonder de experia wifi ) en wacht de resultaten van jullie af
op de computer dus bedraad haal ik de gewenste snelheden wel
maar via wifi totaal niet.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie de resultaten van de WiFi Tuner terug en die zijn inderdaad bedroevend. Kun je vertellen hoe je thuisnetwerk er verder uit ziet? Zijn er andere netwerkapparaten aangesloten? Waar staat de Experia Box in huis?

De Experia WiFi schakelt de wifi van de V8 uit. Het is daarom handig de Experia WiFi op een centraal punt in huis te zetten. Niet te dicht bij muren of andere obstakels. Het apparaat zendt wifi uit op zowel 2,4Ghz als 5Ghz. Het eerste is wat gevoeliger voor storingen van buren maar komt een stuk beter door obstakels heen zoals muren en vloeren. Het tweede biedt een veel hogere snelheid maar werkt vooral goed op kortere afstand. Mogelijk dat de verbrekingen daardoor worden veroorzaakt. Het is mogelijk in te loggen op http://192.168.2.150 (gebruikersnaam admin, wachtwoord staat op een sticker op het apparaat) en de naam van het 5Ghz netwerk aan te passen. Zo kun je testen welk van de netwerken het stabielst werkt.
De experiabox staat in de meterkast omdat deze verbonden moest worden met de glasvezel
In de woonkamer heb ik nog een router van tp-link aangesloten deze is rechtstreeks verbonden met de experia box en via tot link extenders gaat deze ook nog naar tweede verdiep
Ik vroeg mij 2 dingen af , zou het niet raadzaam zijn om de experiabox V8 te vervangen door een V10
En ten tweede om een technieken van jullie langs te sturen om dit probleem te verhelpen
Hooend op een snel antwoord
Reputatie 7
Badge +28
Ik kan helaas geen monteur aansturen of de Experia Box vervangen. Die opties zijn alleen mogelijk als er een probleem is met de verbinding. De glasvezelverbinding ziet er echter prima uit. Het is mogelijk een monteur tegen betaling te laten komen. Als het probleem aan KPN zijde zit is het bezoek kosteloos: De KPN monteur helpt je graag verder | KPN

Ik denk wel graag met je mee om de verbinding te optimaliseren. Ik neem aan dat de TP-link ook een draadloze verbinding uitzendt. Is de snelheid via die router wel in orde? Wat voor apparaten zijn de link extenders precies?
Ze zijn ook van het merk tp-link
Reputatie 7
Badge +28
En is de wifi snelheid wel in orde als je verbinding maakt met de TP-link router?
ja de wifi snelheid is wel in orde als ik verbinding met de tp-link router maak.
mijn pc is hierop rechtstreeks aangesloten en ik haal ruim 200mb/s

ik vrees toch dat ik er eens de technieker moet laten naar kijken of er iets moet veranderd worden.
Reputatie 7
Wat is het type van de TP-Link extenders?
Waar heb je die Experia WiFi's staan?
Overigens heb ik tijdens de pilot met de Experia WiFi's precies dezelfde ervaring gehad en werd mijn wifi netwerk zeer instabiel.
Ik gebruik de Experia WiFi's dan ook niet meer.

Reageer