Beantwoord

Trage download hoge upload 500 MBS / hussle

  • 10 July 2020
  • 4 reacties
  • 125 keer bekeken

Vandaag eindelijk mijn glasvezelverbinding gekregen.

Heb echter wel een probleem het is bij mij helaas niet 500/500 mbs maar 200/500 mbs.

Dit zou te wijten zijn aan een kabelbreuk tussen mijn huis en de centrale volgens de monteur.

Hij zegt dit gemeld te hebben bij de mensen die dit probleem kunnen opsporen en verhelpen met special apparatuur. Als het goed is word er contact met mij opgenomen om langs te komen hiervoor. Ben benieuwd.:grin:

icon

Beste antwoord door johnh67 17 July 2020, 11:05

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hey @johnh67, welkom op het KPN forum. Gefeliciteerd met de aanleg van glasvezel naar je woning. Helemaal klaar voor de toekomst :)

Wat vervelend dat je niet de gewenste snelheidsresultaten lijkt te halen. Is er al een professional naar de centrale geweest om het probleem om te sporen? 

Wat ik zie ook bij KPN speedtest is een halvering of iets meer van mijn download terwijl upload tussen 500-600 piekt. Ook zie ik veel fluctuaties bij download test, upload is veel stabieler en sneller.

Ik heb als nieuwe klant een V12 modem gekregen en ook die van het stroom gehaald wat niets heeft uitgehaald.

Het probleem doet zich voor bij bekabelde verbinding als bij WIFI. Geprobeerd de glasvezelbox van het stroom te halen voor 5 min wat niets uitmaakte.  Volgens de 1e monteur zou er een breukje / demping kunnen zijn tussen mijn huis en de centrale. Gek genoeg heeft mijn upload snelheid daar totaal geen last van. De 2e (netwerkmonteur) heeft alleen de glasvezelkabel ingekort en opnieuw voor zien van een nieuwe las en een nieuw glasvezel kastje en een controle uitgevoerd bij de centrale.

Er komt nu weer een monteur voor de 3de keer langs omdat eigenlijk het probleem nog niet structureel is opgelost.. Dus pak ik er een CAT6 netwerkkabel bij en 3 laptops in een testopstelling. Die ga ik rechtstreeks op het modem aansluiten. Hopelijk neemt de monteur ook zijn eigen laptop mee om zelf te testen. Ik test het ook meerdere keren per dag en ook bij 5 speedtest providers, daar neem ik dan de gemiddelde van de gemeten snelheden. De download komt nu wel wat meer in de buurt. Nu is alleen de ping 32 ms ipv 6 of. 9. Ik vermoed dat ik er ook mee moet proberen te leven zoals het is. Glasvezel is niet perse stabieler voor mij dan kabel / ziggo had het alleen niet verwacht. Ik zie wel dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen bij de diverse forums...

 

Gelukkig is alles nu prima en werkt de snelheid zoals het behoort,.

Ik zou eigenlijk mijn vragen en topic willen sluiten want het is niet meer actueel.

Reputatie 7

Gelukkig is alles nu prima en werkt de snelheid zoals het behoort,.

Yes, dat is fantastisch nieuws, @johnh67 :grinning::tada:  Dank voor je terugkoppeling! Heel veel plezier met je vernieuwde glasvezelaansluiting!

Ik zou eigenlijk mijn vragen en topic willen sluiten want het is niet meer actueel

Lijkt me een goed plan! Ik zal je topic sluiten. Fijn weekend! 

Reageer