Trage en wegvallende WiFi

  • 3 July 2020
  • 1 reactie
  • 18 keer bekeken

Beste,

Ik kan geen vraag stellen via het forum vanwege de melding “Youre rate limit exceeded”, dus vandaar even in dit topic:

Sinds twee weken hebben wij last van trage en wegvallende WiFi. Dit gebeurt meerdere keren per dag en lijkt steeds erger te worden. De ene keer ben ik wel verbonden maar is er geen internet, de andere keer is er geen verbinding. Dit is erg vervelend i.v.m. thuiswerken. Ik heb al meerdere malen bij de modem (Xperiabox V9) een harde reset uitgevoerd en ook de Wifi verbeteraar gebruikt. De Wifi manager geeft na het draaien max 20 MB/sec, dat terwijl ik glasvezel heb en bijna naast de modem zit. Bekabeld internet blijft wel stabiel. Ik gebruik ook al enkele maanden Wifi repeaters over het stroomnet voor de bovenverdiepingen, die bekabeld op de modem zijn aangesloten. Tot voor kort waren er geen problemen met de Wifi.

Op de Wifi gebruiken wij twee laptops (afhankelijk van waar ik zit is dit bekabeld of via Wifi), een tablet en twee telefoons.

Graag hulp voor een passende en werkende oplossing.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt.


1 reactie

Reputatie 6
Badge +11

Goedenavond @0dave

Goed dat je dan toch even een bericht plaatst. Vaak is er genoeg te doen om je wifi te verbeteren. Ik help je daar graag mee.

Ik zou je willen adviseren om je wifi repeaters tijdelijk af te koppelen. Als ik het goed begrijp zijn deze niet van KPN afkomstig, tenminste wij hebben geen wifi versterkers die via het stroomnet werken. Zo kunnen we even kijken hoe je KPN wifi in het algemeen werkt. Mogelijk heb je op sommige plekken in je woning nu minder signaal, maar ervaar je geen verbrekingen meer zoals je beschreef in je bericht. Dit is wel belangrijk om te weten, want dan hebben we al een stuk meer informatie over waar dit probleem door wordt veroorzaakt.

Om het bereik in je woning te vergroten kun je dan de Wifi Manager doorlopen. Je meet dan de internetsnelheid op plekken waarvan jij vindt dat ze belangrijk zijn om goede wifi te hebben. Bijvoorbeeld in de woon-, slaapkamer, of zolder. De Wifi Manager gaat de verbinding dan verbeteren door op afstand instellingen aan te passen. Ter controle doe je daarna opnieuw metingen om te zien of het beter is geworden. Zo ja, dan is dat mooi. Als de snelheid onder de 20 Mbit/s uitkomt, dan kunnen er gratis oplossingen zoals bekabelde wifi versterkers of een wifi monteur aangeboden worden. Dit is de wifi garantie die wij bieden. 

Wil je liever een volledig draadloze oplossing? Dan is SuperWifi altijd te overwegen. Je kunt het altijd kosteloos retourneren binnen 14 dagen als het niet bevalt. Natuurlijk mag je altijd andere manieren kiezen om je wifi te verbeteren, maar helaas ken ik de werking van elk product op de markt niet. Om deze reden kan ik een goede werking daarvan niet garanderen. Ik weet echter zeker dat er genoeg ervaringsdeskundigen aanwezig zijn die je verder kunnen helpen op dit forum. Laat dan nog even weten welke apparaten je precies gebruikt. 

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust.

 

Reageer