Beantwoord

Trage experia v9

• 18 juni 2015
  • 7 reacties
  • 505 keer bekeken

Net geïnstalleerde experia v9 geeft op een draadloze pc een download van 5Mb en een upload van 0,05 of 0,00 mb. Volgens telefonische ondersteuning heel normaal, en je betaalt voor de bedrade snelheid niet voor draadloos en nog meer nutteloze opmerkingen, dus zoek het maar uit.

Het plaatsen van een linksys router achter de experia box, geeft een verbetering. dhcp uitgezet. De download is nu ca 10Mb en de upload ineens 25 Mb. Als dat andersom zou zijn, zou dat mooi zijn. Maar is er nog iemand die ideeën heeft om de downloadsnelheid omhoog te krijgen.

info:

alles-in-in standaard glasvezel 50mb down en 5 mb up (volgens telefonische ondersteuning)

windows8

medion pc

draadloos interne adapter en externe geprobeerd

linksys wrt160n v3

Op de Ipad lijkt hij hogere snelheden te halen, maar valt ook regelmatig helemaal weg.

alle kanalen (1,6,11) geprobeerd op 20 en 40mhz.

icon

Beste antwoord door Soraya1201 24 juni 2015, 16:46

De Experia V10 is de oplossing. Nu is download 25 tot 35 Mb en upload 24 tot 30 Mb. Daar ben ik tevreden mee.

De Ipad haalt nu download van 70Mb en upload 35. Bedraad 72 en 45.

Wel de externe adapter gebruikt. Eentje die ik nog had liggen, de Linksys RangePlus. De ingebouwde adapter in de medion, de Realtek RTL8188CU gaf nog steeds een lage snelheid.

Nog geen vertraging of hik geconstateerd (in het afgelopen half uur).

Bedankt Koen!

ps 's avonds toch weer trager internet. Dus de volgende dag een inbouw adapter gehaald die ook AC aankan en dus 5Ghz. Nu is dus echt snel.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Dat je op 5 GHz wel een hoge snelheid haalt doet mij veronderstellen dat de omgevingsfactoren bij jou niet optimaal zijn voor 2,4 GHz. Heb je veel buren met Wi-Fi? Vaak zitten die alleen op 2,4 GHz en is de 5 GHz band nog behoorlijk schoon. En er zijn ook best wel verschillen in modemrouters: wat dat betreft mooi dat je een V10 hebt gekregen. En Realtek heeft ook niet altijd de beste naam op dit gebied ('t moet vaak vooral goedkoop).

5 GHz maakt hogere snelheden mogelijk maar op kleinere afstand en heeft nog meer last van (betonnen) muren en vloeren en leidingen van metaal; daarentegen niet of nauwelijks van magnetrons en DECT-telefoons (die juist weer enorm verstorend werken op 2,4 GHz).

De Experia V10 is de oplossing. Nu is download 25 tot 35 Mb en upload 24 tot 30 Mb. Daar ben ik tevreden mee.

De Ipad haalt nu download van 70Mb en upload 35. Bedraad 72 en 45.

Wel de externe adapter gebruikt. Eentje die ik nog had liggen, de Linksys RangePlus. De ingebouwde adapter in de medion, de Realtek RTL8188CU gaf nog steeds een lage snelheid.

Nog geen vertraging of hik geconstateerd (in het afgelopen half uur).

Bedankt Koen!

ps 's avonds toch weer trager internet. Dus de volgende dag een inbouw adapter gehaald die ook AC aankan en dus 5Ghz. Nu is dus echt snel.

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Soraya,

Bedankt voor je reactie.

Zou je me in een privébericht je postcode, huisnummer, de naam van de contractant, en je 06 nummer kunnen sturen? Dan kijk ik wat ik op dit moment voor je kan betekenen om dit probleem op te lossen!

Met vriendelijke groet,

Koen

Minder dan 5 meter, houten vloer/wand, zit in de meterkast, bij glasvezelkastje. Exact dezelfde plek als Ziggo.

Volledig gereset. Download varieert van 8 tot 15, upload van 3 tot 11 Mb. Bedraad was de download 70, en de upload 154....

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Soraya,

Spijtig om te lezen dat je geen stabiele verandering ontdekt hebt op andere kanalen!

Hoe groot is de afstand ongeveer tussen je Experiabox en de apparaten die er draadloos contact mee maken?

Waar in je woning precies staat je Experiabox? Is dit op een andere plaats dan waar het modem van Ziggo stond?

Zou je je Experiabox ook eens volgens de instructies op deze pagina terug naar fabrieksinstellingen kunnen zetten?

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Koen

Alle kanalen uitgetest op 20 en 40 mhz. Kanaal 1 zou hier de beste ontvangst geven. Maar draadloos op de PC alle kanalen uitgeprobeerd, geen echte stabiele verandering ontdekt.

Bedraad is de snelheid 70 up, 35 down, nog geen dip ontdekt.

Ipad draadloos varieert de snelheid per kanaal op 11 en 40 mhz gaat die wel tot 65 down en 33 up, maar 10 tellen later weer 30 down, 24 up. op ander kanalen 17 down, 27 up. Maar helaas regelmatig 0,06 down en 0,00 up, goed te meten tijdens skype conference.

PC varieert van 6 down en 0,8 up, tot 14 down en 14 up, meestal rond de 10 down en 12 up.

Bij de modems van Ziggo probleemloos tot 50Mb download draadloos, zonder dat ik iets in het modem of adapter hoef te veranderen en een netwerk cursus moet volgen. Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, aangezien ik tot 1 juli kan opzeggen.

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Soraya,

Welkom op het forum!

Wat vervelend om te lezen dat de draadloze verbinding via je Experiabox V9 zo traag is! Speelt dit probleem ook op tussenliggende kanalen, zoals bijvoorbeeld 2, 4 of 10? Hoe is je verbinding als je een systeem bekabeld aansluit op de Experiabox? Is deze dan wel snel en stabiel? Zou je op een bekabeld systeem eens via http://www.kpn.com/speedtest een meting kunnen doen? Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reageer