Beantwoord

trage glasvezel verbinding vaak op specifieke tijden

  • 1 September 2019
  • 38 reacties
  • 863 keer bekeken

Sinds kort 200/200 mbit glasvezel aangesloten door de monteur, maar ik krijg vaak tussen 19:00 en 23:00 uur een zeer trage verbinding en het wordt langzamerhand erger naar mate de tijd vordert.

Getest bekabeld PC:
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/c3836270-cce7-11e9-99f6-231c9c20cdc5

iets later:
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/1601efb0-ccea-11e9-9adb-49abd115867b
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/af5046a0-cced-11e9-8fa9-4dc7c1ecec8f

Ping naar google DNS server:
C:\WINDOWS\system32>ping -n 30 8.8.8.8

Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=187ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=139ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=175ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=208ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=194ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=166ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=74ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=154ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=141ms TTL=57
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=113ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=202ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=202ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=131ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=56ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=168ms TTL=57
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=108ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=62ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=103ms TTL=57
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=86ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=272ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=233ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=194ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=202ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=283ms TTL=57
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=291ms TTL=57
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=284ms TTL=57

Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 30, Received = 26, Lost = 4 (13% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 56ms, Maximum = 291ms, Average = 170ms

Getest met mobiel + WIFI:
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/758397d0-cceb-11e9-8c59-c1ede6443c20


Hard-reset met naald gedaan en toen werkte internet helemaal niet meer (15 minuten gewacht, services bleef op rood/oranje, internet bleef op rood).
Tweede reset met naald KPN klantenservice gebeld en ondertussen werkte internet, maar nog steeds traag.

Resultaten na hard-reset:
LATENCY TEST ERROR

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/9ba2d590-ccf3-11e9-ad95-e3cfef0ac864

Locatie apeldoorn (noord). Eerder ook al last van gehad.

Gezien het feit dat het alleen 's nachts/avonds een issue lijkt te zijn hebben we een aanvraag gemaakt om een dossier te maken en zo snel mogelijk te bellen als er weer issues optreden. Een monteur sturen die 's middags langs komt terwijl er geen problemen zijn leek ons niet zo nuttig.
Is er verder iets dat ik kan doen om te kijken waar het aan kan liggen?
icon

Beste antwoord door wjb 1 September 2019, 23:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Hallo,
Zijn er al updates over dit probleem? We zitten hier nog steeds s avnds zonder TV en zonder internet.
Volgens de website van KPN er zijn geen storing in mijn wijk. Onbegrijpelijk dit!

Hoi @Ziza . Ik zie op jouw naam nog steeds een openstaand ticket dat doorverwijst naar het 'grotere' ticket.
Blijkbaar duikt deze storing niet op in het (geautomatiseerde) systeem maar ik kan je verzekeren dat ze er mee bezig zijn. Excuses voor de onduidelijkheid.
Ik heb een toelichting op jouw technische melding gedaan met het verzoek je op de hoogte te stellen hoe lang dit nog gaat duren.
Gisteren hebben we ook last van gehad maar momenteel hebben we ook geen internet meer vanaf 11.30u waar zijn ze helemaal mee bezig?
Reputatie 7
Gisteren hebben we ook last van gehad maat momentwel hebben we ook geen internet meer vanaf 11.30u waar zijn ze helemaal mee bezig?
Misschien, laten we het hopen, wel met het wegnemen van de oorzaak van het probleem.
Dan is het natuurlijk niet zo netjes dat je niet even op de hoogte gebracht bent van de werkzaamheden en mogelijke verstoringen van de diensten.
Reputatie 2
Ook hier in Apeldoorn-Noord hetzelfde probleem met een glasvezel aansluiting. Overdag geen probleem met de snelheid, s'avonds onder de 2 Mb. Vanmiddag komt wel een monteur langs dus blijkbaar is het niet als algemeen probleem bekend bij KPN.
Reputatie 2
Volgens KPN is vandaag de capaciteit verhoogd. Ik ben hier netjes over gebeld en mocht de capaciteit alsnog niet voldoende blijken dan is mij verzocht maandag weer contact op te nemen. Tot zover netjes geregeld van KPN
@Ebes en @Ziza Hoe is het nu met de verbinding?
Ziet er goed uit, ik zal er vanavond een oogje op houden en na prime time even een post maken.
Om het 'Netjes geregeld' te noemen gaat een beetje ver voor mij:
  • Ik ben blij dat KPN snel heeft gereageerd nadat ik een week lang meerdere keren heb zitten bellen en nadat ze eindelijk hebben geconstateerd dat het niet aan mij of mijn thuisnetwerk lag.
  • De twitter van KPN (@kpnwebcare) loopt zwaar achter op zaken en reageert zeer sloom.
  • De storing wordt niet op de site vermeld.
  • De werkzaamheden met eventuele uitval worden niet vantevoren doorgegeven.
  • De servicetool heeft het helemaal mis; misschien voor andere klanten ook fijn als die service tool wordt gefixed aangezien die de 0.1 mbit/s snelheden als "goed" bestempelde...
Via telefoon was simpelweg het meest effectief en op het forum voelde ik me het best begrepen (ook echt fijn dat er mensen waren die meedachten). Ergste was dat kpn medewerkers op de telefoon vaak het idee, dat het misschien een capaciteitsprobleem is, zeer onwaarschijnlijk vonden.
Maar goed, nog even afwachten en hopelijk is dit dus voorbij en ben ik weer tevreden!
Ik ben helemaal eens met de opsomming van @Ebes.
Ik zit de wedstrijd tegen Duitsland zonder haperingen of vastlopende beeld te kijken. Dat is veel langer dan ik gewend ben de afgelopen dagen. Ik hoop dat het zo blíjft.
Bedankt @Erwin_ voor je vraag en je terugkoppeling.
Ik hoop dat het probleem nu opgelost is.
Reputatie 2
Ik ben vanmiddag netjes gebeld door KPN, heb een mail en sms gehad dat de storing verholpen is met daarbij vermeld een telefoonnummer en toegangscode mocht de storing onverhoopt toch niet verholpen zijn. Tot nu is de verbinding snel en stabiel. Als geheel vind ik het een nette afhandeling.
Reputatie 7
Goed om te lezen dat het probleem verholpen lijkt te zijn. ☺️
Ik had geen bericht gekregen, maar goed. Tot nu toe helemaal geen storing meer ondervonden. Wat mij betreft is de issue afgerond. Gezien wjb het als eerste correct had markeer ik dat wel als het beste antwoord. Bedankt allemaal!