Trage internet: Ook wij zijn getroffen.

  • 29 april 2014
  • 36 reacties
  • 1775 keer bekeken

Reputatie 1
Ook wij zijn getroffen.

Onze KPN Standaard traint in op: Download:  50781 Kbps. Upload:  5100 Kbps.

Niks mis mee...toch.

2 ontvangers en de HD uitzendingen werken naar behoren, dus in ons geval wordt er netjes 18 mb "gereseveerd"

Maar het internet klapt elke avond in met betrekking tot de download. 8 a 10 mb max uit. De upload is goed.

Dit is elke avond, maar in de nachtelijke uren herstelt het probleem.

De komende 24 uur ga ik actief onze lijn monitoren. En zal deze gegevens in deze tread vermelden.

In het verleden: http://www.speedtest.net/my-result/3447321692  En dit is bedraad.

En nu : http://www.speedtest.net/my-result/3470389290

Ps.  Er is contact geweest met de helpdesk. Donderdag gaat er een monteur kijken waar het probleem ligt.


36 reacties

Reputatie 1
Om 22:30 29/04/2014

http://www.speedtest.net/my-result/3470486880

Reputatie 1
Om 00:05 30/4/2014

http://www.speedtest.net/my-result/3470624150

Reputatie 7
Goed initiatief, mag ik je vragen altijd dezelfde server te gebruiken. (Bijvoorbeeld Arnhem)
Nu kunnen de uitkomsten niet echt vergeleken worden.
Reputatie 1
Zal ik zeker doen.

Arnem: http://www.speedtest.net/my-result/3470645947

Reputatie 7
Misschien nog beter Arnhem en Utrecht. Ben wel benieuwd of Utrecht ook een verbetering laat zien.
Reputatie 1
00:45 / 30/4/2014 Arnhem:

http://www.speedtest.net/my-result/3470674529

Vadso i.p.v. Utrecht: http://www.speedtest.net/my-result/3470687633

Excuses daarvoor

Reputatie 1
Arhem: http://www.speedtest.net/my-result/3470706086

Vadso i.p.v Utrecht:  http://www.speedtest.net/my-result/3470715542

Excuces daarvoor

Reputatie 1
30/04/2014  04:30

Arnhem: http://www.speedtest.net/my-result/3470960918

Vadso i.p.v Utrecht: http://www.speedtest.net/my-result/3470964904

Excuces daarvoor

Reputatie 1
30/04/2014  09:15

Arnhem: http://www.speedtest.net/my-result/3471291925

Vadso i.p.v. Utrecht : http://www.speedtest.net/my-result/3471295730

 Excuces daarvoor

Reputatie 1
30/04/2014 11:15

Arnhem: http://www.speedtest.net/my-result/3471631392

Vadso i.p.v. Utrecht : http://www.speedtest.net/my-result/3471633656

Excuses daarvoor

Reputatie 1
30/04/2014  15:00

Arnhem: http://www.speedtest.net/my-result/3471794792

Utrecht: http://www.speedtest.net/my-result/3471798531

Reputatie 1
30/04/2014  18:50

Arnhem: http://www.speedtest.net/my-result/3472267328

Utrecht: http://www.speedtest.net/my-result/3472275342

Reputatie 1
30/04/2014  19:50

Arnhem http://www.speedtest.net/my-result/3472388514

Utrecht: http://www.speedtest.net/my-result/3472393932

En het probleem dient zich wederom aan.

wij hebben het zelfde probleem....gister heb ik ook al gepost in 2 andere threads, echter vanuit KPN geen enkele reactie......

Reputatie 1
Zoals ik aangaf, morgen komt de monteur. Ik wacht in volle vertrouwen zijn bevindingen af.

Oktober 2013 hebben wij precies dezelfde problemen gehad. Daarvoor totaal geen problemen.

De monteur heeft toen in oktober op die bewuste dag een onderzoek gedaan in de wijkcentrale inclusief de "KPN side"

Er waren geen problemen, hij is toen op locatie bij mij komen kijken, en omdat dit voor 20:00 was, uiteraard geen problemen. Hij vertrok met een compliment voor de wijze hoe ik alles had aangesloten.

Nu wederom dezelfde problemen.  Er is totaal niets gewijzigd. Maar het lek zal boven komen. 

Reputatie 1
31/4/2014 01:10

Arnhem : http://www.speedtest.net/my-result/3472950780

Utrecht : http://www.speedtest.net/my-result/3472954637

En dit is de laatste.

Reputatie 7
@ABC,

Ik hoop dat je deze metingen nog een keer wilt herhalen en dan graag ook met metingen tussen 20:00 en 23:00 uur.
Volgens mij is het echte probleem nu nog niet éénduidig aangetoond.
Reputatie 1
Ik zal het vandaag een aantal keren doen, let wel de monteur moet nog langs komen.

Arnhem: http://www.speedtest.net/my-result/3473784400

Utrecht: http://www.speedtest.net/my-result/3473787901

Reputatie 7
Ik ben met name benieuwd naar metingen tussen 18:00 uur en 01:00 uur.

Verwachting:

Rond 20:00 een duidelijke verslechtering en rond 24:00 weer herstel.

Reputatie 1
Arnhem: http://www.speedtest.net/my-result/3474548141

Utrecht: http://www.speedtest.net/my-result/3474550470

Niets veranderd in de opstelling.

Zoals ik al aangaf in het verleden hetzelfde meegemaakt, en nooit de oorzaak gevonden. Probleem verdween toen uit zich zelf. We houden de vinger aan de pols.

Reputatie 1
Arnhem: http://www.speedtest.net/my-result/3474746808

Utrecht: http://www.speedtest.net/my-result/3474746808

We gaan weer contact opnemen.

Reputatie 1
De laatste test zal niet komen,

2x contact geweest. Mederwerker 1 kwam met hypothese van dat iemand op onze wifi mee surft ondertussen zou er een ticket doorzet worden naar een andere afdeling...ze begrepen er niets van.

Prima wlan uitgezet. Probleem niet verholpen.

Wederom contact gezocht en deze mederwerker reset onze lijn op de wijkcentrale....resultaat....Mode: PROFILE_8B Download:  32249 Kbps. Upload:  3351 Kbps. Dus een perfecte verbinding (op de dag) de nek om gedraaid.  En even voor de duidelijkheid, nee meneer u krijgt de zelfde snelheid terug...

Mag ik vloeken.... 

Morgen toch maar eens bellen met 0800-0202018

Als Compleet client met meerdere gsm abbo's bij KPN + meerdere digitenne abbo"s ....waarom zou ik blijven.

Reputatie 1
Vannacht is de snelheid iets verhoogd naar  Profile 8B / 39334 - 4006 Kbps. En  men heeft vanmorgen geprobeerd om met ons contact te zoeken. Helaas lukte dit niet, waarop ik zelf contact heb gezocht met de helpdesk.

Het probleem werd veroorzaakt vanuit de zijde van KPN. Onze aansluiting binnenhuis inclusief de modem waren niet de oorzaak. Onze aansluiting trainde ook netjes in op Profile 11C  met een snelheid van 50781 Kbps -  5100 Kbps. Dit laatste profile krijgen wij volgens de eerste lijn medewerker niet terug. Niet omdat onze aansluiting dit niet aan kan, maar omdat wij betalen voor een 40/4 verbinding.  

Kort samengevat komt het er op neer dat door een aantal zeer enthousiaste eerste lijn medewerkers een goed werkende verbinding de nek is omgedraaid, en men schermt met het contract wat wij zijn aangegaan. Hoe wij dan op een Profile 11C  met een snelheid van 50781 Kbps -  5100 Kbps zaten kon de eerste lijn medewerker  vanmorgen niet verklaren, en deze persoon wilde geen actie ondernemen om dit te corrigeren

Zelfs een excuses vanuit KPN voor de overlast zit er klaarblijkelijk niet in.

Indien een medewerker van KPN met ons in contact zou willen treden via een p.m. dan wel telefonisch zijn wij daartoe bereid.

Een reactie in deze topic zouden wij ook waarderen

Reputatie 7
Badge +11
Beste ABC,

Naar aanleiding van je vraag zal een Webcare Specialist je benaderen.

Aangezien je in meerdere topics aan het posten bent zal hij reageren via je bericht in onderstaand topic:

internet snelheid verhoogd van 40/4 naar 50/5?

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reputatie 1
Dank u wel, ik zal het desbetreffende topic gebruiken voor verdere posten.

Met vriendelijk groet,

Reageer