Trage internet: Ook wij zijn getroffen.

  • 29 april 2014
  • 36 reacties
  • 1688 keer bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 7
@Cornelis,

Het lijkt me wel zo netjes om ABC in z'n eigen topic te antwoorden op zijn issue en niet in een topic van iemand anders waar hij toevallig ook in actief is.

Reputatie 7
Badge +11
WJB, 

Aangezien ABC in het andere topic de vraagt stelt aan Jorrit waar je overigens het ook zelf voorstelt zal Jorrit het een en ander in eerste instantie vanuit dat bericht oppakken en samen zullen zij er uitkomen in het topic van hun keuze of mogelijk op een andere wijze.  

Reputatie 1
Wij hebben ook geen bezwaar als een andere Webcare Specialist ons benaderd.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
@Cornelis,

Als het gaat om de 40/4 versus 50/5 problematiek, prima.

In dit topic wordt echter nog een ander issue aan de kaak gesteld die voor mij veel belangrijker is en waar KPN zich in stilzwijgen hult.

Dus laat ik namens ABC en namens vele anderen hier dan maar expliciet wat vragen stellen in de hoop dat wij hier dan ook expliciete antwoorden kunnen/zullen krijgen.

Wat is de oorzaak van het fenomeen dat vele ADSL/VDSL gebruikers in de avonduren (zo ongeveer tussen 19:00 en 24:00 uur) een beduidend lagere bandbreedte voor Internet beschikbaar hebben dan in gedurende de andere uren van de dag? (Ook als zij zelf geen TV kijken op dat moment.)

Wordt dit veroorzaakt door de lijn tussen het huisadres (router) van de gebruiker en de wijkcentrale of door de beschikbare bandbreedte tussen de wijkcentrale en de centrale infrastructuur van KPN?

Hebben de TV streams op de lijn tussen de wijkcentrale en de centrale infrastructuur van KPN invloed op de voor Internet beschikbare bandbreedte?

Zo ja, is er voldoende rekening gehouden met de toename van het aantal TV streams in de "overboekingsfactor" die gehanteerd wordt bij ADSL/VDSL verbindingen?

En als laatste en misschien wel belangrijkste vraag:

Wat gaat KPN ondernemen om deze problematiek tot het verleden te laten behoren en op welke termijn zullen de ADSL/VDSL abonnees hier zichtbare verbeteringen van ervaren?

Reputatie 7
Badge +11
Beste ABC,

Heel begrijpelijk, het toeval is dat Jorrit als eerste Webcare Specialist morgenvroeg aanwezig zal zijn en ik heb de vraag voor die reden ook bij hem neergelegd zodat het dan zo snel mogelijk zal worden opgepakt. Wat we in dit geval wel kunnen doen is het volgende: je kunt mij je klantnummer, postcode, huisnummer en een bereikbaarheidsnummer (bijvoorbeeld een 06 nummer) toesturen via een privébericht zodat we een voorsprong hebben vandaag en Jorrit het vandaar morgen verder kan oppakken.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reputatie 7
Badge +11
WJB,

Betreffende je vraag:

Wat is de oorzaak van het fenomeen dat vele ADSL/VDSL gebruikers in de avonduren (zo ongeveer tussen 19:00 en 24:00 uur) een beduidend lagere bandbreedte voor Internet beschikbaar hebben dan in gedurende de andere uren van de dag? (Ook als zij zelf geen TV kijken op dat moment.)

Wordt dit veroorzaakt door de lijn tussen het huisadres (router) van de gebruiker en de wijkcentrale of door de beschikbare bandbreedte tussen de wijkcentrale en de centrale infrastructuur van KPN?

 

Ik heb begrepen van mijn collega's dat deze vraag reeds is uitgezet naar aanleiding van vragen gesteld waaronder jezelf op het Forum. Ik zal het overige in het bericht ook uitzetten en je kunt waarschijnlijk begrijpen dat ik geen onmiddellijk klip en klaar antwoord zal hebben.

Uiteraard wil ik van de gelegenheid gebruik maken om tevens aan te geven dat we het op zeer prijs stellen dat je dit aangeeft en andere verbeterpunten elders want het is de wijze waarop wij de signalen vanuit het Forum kunnen uitzetten binnen de organisatie en via die weg proberen om verbeteringen aan te kunnen brengen in de services van KPN.

Cornelis

Reputatie 1
@Cornelis

Lijkt mij een goed plan. Gegevens zijn verstuurt.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
@Cornelis,

Dank voor jouw feedback.

Ik weet dat jullie als Webcare team je stinkende best doen om vragen beantwoord te krijgen en dat er geluisterd wordt naar de vragen en opmerkingen die door ons als forumleden geplaatst worden.

Helaas zien wij daar zelf vaak geen resultaat van.

Dat ligt vast niet aan jullie, maar waarschijnlijk aan de achterliggende organisatie.

Ook begrijp ik dat antwoorden wel eens heel vervelend kunnen worden als blijkt dat die forumleden feilloos het pijnpunt blootleggen en daarvoor eigenlijk geen oplossing op korte termijn of zonder grote investeringen voor handen is.

Ik hoop nog steeds dat ik het bij het verkeerde eind heb, maar zonder antwoorden kan ik dat niet vaststellen en volg ik mijn eigen intuïtie, waarvan ik weet dat deze vaker juist dan onjuist blijkt te zijn. (Niet arrogant bedoeld.)

Één van de grootste verbeteringen die op dit forum gerealiseerd zou kunnen worden is de realisatie van een "Antwoorden van KPN" topic waarin vragen zoals deze opgesomd worden en de belofte gedaan wordt om helder en open deze vragen op een redelijke termijn te beantwoorden en waarbij het Webcare team zich gesteund weet door het management van KPN om druk op de eigen organisatie uit te oefenen om die antwoorden boven tafel te krijgen.

Eerlijkheid duurt het langst. :D

Reputatie 7
Badge +11
WJB,

Ik neem je voorstel mee en het Forum Team als geheel zal dit oppakken in de voorgestelde verbeteringen en de wijze waarop wij het Forum nog beter kunnen laten functioneren om onze klanten, Forumleden en gebruikers van dienst te zijn. Er is het aloude spreekwoord dat Rome niet in één dag is gebouwd en de verbeteringen en veranderingen gebeuren dan ook niet altijd overnacht. In het steeds veranderende landschap van de Sociale Media doen wij ons uiterste best om een zo goed mogelijke service te verlenen via het Forum en daarbij zal een verbeterproces altijd een van de eerste voorwaarden voor ons zijn waarbij onze Forum leden waaronder jezelf van grote waarde zijn.
Wij hopen op korte termijn een aantal verbeteringen aan te brengen en rekenen dan ook op dat moment op je feedback. 

 

Cornelis

 

Reputatie 1
WJB, dank je wel voor je betrokkenheid.

En elke feedback is welkom....omgekeerde piramide.

Reputatie 3
Badge +1
Beste ABC,

Ik heb je een privé bericht gestuurd!

met vriendelijke groet,

Jorrit

Reageer