Beantwoord

trage internetsneheid op sommige devices.

  • 17 January 2021
  • 15 reacties
  • 91 keer bekeken

Ik heb sinds kort een update gedaan naar 500/500Mbps. Nu haal ik op enkele devices (o.a. i Phone) 400+ Mbps, up en down, maar op andere devices (o.a. Samsung) haal ik net de 30Mbps. Ik heb de verbinding al opnieuw ingesteld. Ik maak gebruik van superwifi, met twee superwifi punten. 

Wie kan mij helpen om op alle devices vergelijkbare snelheden te krijgen?

 

icon

Beste antwoord door wjb 17 January 2021, 20:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Welke snelheid haal je als je meet met een bekabelde laptop of pc?

Joep, drie laptops die halen alle drie de snelheden, zowel bedraad als draadloos. Nu ik erover nadenk alleen de Samsung devices niet telefoon als wel tablet

Badge +19

Dus je hebt met alle apparatuur een hoge snelheid behalve met een samsung producten?

Joep, dat klopt 

Badge +19

Zijn dat al wat oudere produkten?

Samsung A7 2018 telefoon en Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2019) tablet. 

Badge +19

ik zat even te bedenken dat die geen 5ghz ondersteunt maar dat heeft ie wel. Kan je inloggen op de super wifi om te zien op welke band ze zitten?

2,4 GHz. Hoe kan ik deze naar 5 zetten?

Badge +19

http://192.168.2.151  hiermee kan je inloggen op de super wifi en kan je zien op welke band het toestel is verbonden. het passwebword staat achter op de super wifi.

Daar was ik al, deze staat op 2,4 MHz 

Badge +19

Heb je het apparaat al opnieuw opgestart? De Samsung. 

Net gedaan, een enorme verbetering. Ik kom nu op een 200 Mbps. Nog een idee om de laatste beetje te verbeteren?

Badge +19

Nee ik vraag me af of ie meer aan kan. En heb je het nodig? Ik neem niet aan dat he grote bestanden download met die Samsung.  Bij normaal gebruik van een mobiele telefoon merk je echt geen verschil tussen 100 of 400 hoor.

Agree, in ieder geval bedankt 👍

Reputatie 7

Ik ben bang dat vroeg of laat die Samsungs weer met 2.4GHz verbonden zullen zijn.

Helaas is de bandsteering functionaliteit van de wifi apparatuur van KPN nog altijd zo kreupel als wat. Een simpele instelling als…

...bestaat niet op wifi apparatuur van KPN. 

En als klap op de vuurpijl is het ook nog eens niet mogelijk om de SSID's van 2.4GHz en 5GHz verschillend van elkaar te laten zijn. Deze tkortkomingen zorgen er voor dat vele anderen hetzelfde ervaren als jij ... wifi dat veel trager is dan wat mogelijk is.