Beantwoord

Trage internetverbinding

  • 18 July 2019
  • 3 reacties
  • 76 keer bekeken

Badge
Sinds gisteren, 17 juli 2019, ervaren we een zeer trage (tot haast geen) internetverbinding, zowel bij bedraad als wifi verbindingen. Op de mobiele telefoons van de gebruikers in huis laadt hij internetpagina's (bijna) niet, social media afbeeldingen/video's laden (bijna) niet en op TV (bedraad) laadt Netflix (bijna) niet en als hij laadt dan stopt hij telkens.

Ik heb gekeken of er storingen bekend zijn, maar schijnbaar niet. Mijn ouders wonen 2 deuren verder (hebben ook KPN) en daar ervaart iedereen (zij/wij/kleinkinderen) dezelfde problemen.

Via de online tool heb ik al 2x geprobeerd van kanaal te switchen maar dit mocht helaas niet baten. Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen.

Groetjes,
Alex
icon

Beste antwoord door Alex78 19 July 2019, 14:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Alex78, een trage verbinding. Dat is natuurlijk niet fijn. Jouw ouders even verderop ervaren hetzelfde. Dat klinkt alsof de hele straat er last van heeft. Alleen hoe komt het?

Ik ben dan ook in jouw verbinding gedoken. Deze meet goed. Zijn de problemen inmiddels weer opgelost of blijft het bestaan?

Zo ja, zou je dan eens een speedtest willen uitvoeren? Graag met een computer die met een kabel is aangesloten op het modem. Ik ben benieuwd naar de uitslag daarvan. En hoe is het modem aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zonder splitter?
Badge
Hoi Bart,

In de tussentijd hebben we van KPN bericht gekregen dat er inderdaad sprake was van een storing. Deze is volgens hen inmiddels verholpen. De wifi bleef echter wat traag dus heb geprobeerd om op een ander kanaal te gaan zitten. Dit lijkt vooralsnog te helpen.

Gr. Alex
Reputatie 7
Badge +20
Dat was balen, gelukkig is deze weer opgelost en is de snelheid weer terug. Heel erg fijn.

Mocht er toch nog weer iets zijn, laat het ons dan vooral weten.