Vraag

Trage internetverbinding - krijg geen contact

  • 1 March 2021
  • 13 reacties
  • 163 keer bekeken

Ik kan KPN op geen één manier bereiken, enkel via dit forum. Ik betaal al ruim een half jaar voor een internetabonnement van 200mbp/s maar behaal maximaal 70mbp/s. Ik wil ze hierover contacteren maar ze hebben zich goed afgesloten voor de klanten hoor. En ja ik heb de wifi tests gedaan, en ja ik heb alle internet gerelateerde topics gelezen, en ja de router staat in het midden van de woonkamer. Er zou kosteloos een monteur moeten langskomen. Ik wil graag contact opnemen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Geen Klantenservice, welkom op het forum!
Allereerst moet je ons ook telefonisch kunnen bereiken op 0800-0402, als je daar je vraag inspreekt krijg je een link toegestuurd naar de site, daarna word je doorverbonden met een medewerker.
Via de site op www.kpn.com/service kun je ook met ons chatten!

Uiteraard help ik je hier ook graag verder.
Meet je dit via een draadloze verbinding? Daar zal namelijk altijd wat verloren gaan en kunnen we de 200Mbit/s ook simpelweg niet garanderen. Daar kan ik geen gratis monteur of apparatuur voor aanbieden.
Desondanks dit moet je met onze online wifimanager het meeste uit je verbinding kunnen halen. Zolang je ergens in huis onder de 20Mbit/s blijft hangen biedt deze ook monteurs of versterkers aan.
In dit topic vind je nog meer tips om een langzame of wegvallende wifiverbinding te verbeteren!

Bekabeld zou je de 200Mbit/s gewoon moeten kunnen halen of daar in ieder geval een stuk dichterbij moeten zitten! 

Ik snap dat de snelheid verloren gaat als je draadloos test, echter ben ik niet van mening dat ik ruim 130mbps moet verliezen als ik naast de router zit en de door jullie verstrekte wifi snelheid test uitvoer. Zouden jullie graag willen kijken of het abonnement wel juist aan staat, als dat niet het geval is en ik haal maar 70mbps en betaal voor 200mbps dan vrees ik dat ik moet overstappen naar een andere provider.

Badge +19

Als je op de 2.4Ghz band zit mag je blij zijn dat je deze snelheid haal. Die kan niet eens veel meer aan. Alleen op de 5 GHz band kan je een hogere snelheid halen en dan moet je niet te ver van het wifipunt zijn. Dus op welke band zit je?

op 2,4ghz haal ik 60 en op 5ghz 70. En nee, zelfs met een snelheid van 60mbps op 2,4ghz mag je niet blij mee zijn als je voor 200 betaald. Ik zou dan minimaal 120-130 verwachten joep

Badge +19

Afhankelijk van de apparatuur kan de 2.4Ghz band 50-100 aan. Verdiep je eens in Wi-Fi en de beschikbare banden. Wellicht dat je er wat wijzer van wordt.

Reputatie 7
Badge +20

@Geen Klantenservice ik heb je laatste reactie verwijderd en wil je vragen respectvol te blijven naar je mede forumgebruikers en de huisregels in acht te nemen.

We proberen je hier alleen te helpen met het meeste uit je verbinding te halen. Meer dan 20Mbit/s via Wifi valt simpelweg niet onder de garantie die wij (KPN) aanbieden voor Wifi.
Natuurlijk kun je theoretisch meer uit je verbinding halen maar dat is geen voorwaarde van je abonnement.

Bedankt voor de reactie, maar ik heb naar mijn gevoel niet veel aan ‘Natuurlijk kun je theoretisch meer uit je verbinding halen maar dat is geen voorwaarde van je abonnement’ dat begrijp je zelf ook veronderstel ik. Ik zal het probleem nog eens in een makkelijkere behapbare taal uitleggen:

Mijn abonnement beloofd mij 200mbps, het komt niet vaak voor dat je ook daadwerkelijk 200mbps haalt, vaak zit er een 10% speling en dat is ongeacht de plaatsing van de router. Ik haal 60mbps en als ik geluk heb 70mbps. Nogmaals, dit heb ik bekabeld getest, draadloos getest naast de router zelf, de kabels zijn CAT6 kabels dus daar ligt het niet aan, en gespeeld met de instellingen van de router evenals de brandbreedtes.

Als ik men een auto verkoop en ik beloof een topsnelheid van 200km/u en hij kan niet harder dan 60km/u op een gladgestreken geasfalteerde weg dan begrijpt u ook wel dat er iets mis is met het product en niet de consument.

U zegt zelf dat kpn geen snelheden boven de 20Mbit/s garandeerd. Ik had graag gewild dat het 20Mbit/s was, of op zijn minst 15Mbit/s want u weet zelf ook dat omgerekend 60-70mbps niet eens in de buurt komt van die twee getallen, dusdanig 7,5Mbit/s. 

Ik zou dan ook graag hulp willen, dat er daadwerkelijk actie ondernomen wordt en dus geen repetitie van de informatie waar ik al bekend mee ben. Om toch de lange wachttijd van de responses te besparen, zou ik willen weten waar ik mijn abonnement kan opzeggen voor het geval mijn situatie bij uitstek zo bijzonder is dat het niet verholpen kan worden. Zelf voorzie ik twee opties; of de router is verouderd, of er zou kosteloos een monteur moeten langskomen en met een piepent apparaatje de geleverde snelheid meten die kpn levert.

Een snelheid van 60mbps is niet acceptabel als ik al maandenlang betaal voor 200mbps.

Tevens is mijn vorige reactie onterecht verwijderd omdat dit geen enkel punt van de huisregels overtreed, graag zou ik dan willen weten onder welk mom mijn reactie verwijdert is. Niet dat er blindelings met een link naar de huisregels wordt gegooid. Dit is geen aanval naar u toe, ik zie dat u over de 5k reacties heeft op het forum en dat uw oprechte behulpzaamheid en bekwaamheid wordt geteflecteerd, ik hoop dan dat ik ook geholpen kan worden.

P.S. ik ben tevens niet geinteresseerd in versterkers, de router staat in de woonkamer en ik zit enkel alleen in de woonkamer.

Reputatie 7
Badge +20

Als je 60-70 naast je experiabox haalt lijkt me daar zeker nog wel iets aan te doen, ik kan je daar zelf inhoudelijk simpelweg niet mee helpen.

Ik snap even niet waar de snelheden 15Mbit/s en 7,5Mbit/s ineens vandaan komen. Met dergelijke snelheden moet onze wifimanager absoluut een oplossing aandragen. Kun je eens een screenshot delen van het laatste scherm daarvan? 
Een gratis monteur is daar een mogelijke uitkomst evenals gratis wifiversterkers. Ik begrijp dat je op dit laatste niet zit te wachten maar als jouw experiabox niet genoeg vermogen heeft om naast je experiabox goed wifi te krijgen klinkt het alsof deze toch hulp nodig heeft.

Opzeggen kan telefonisch via 0800-0402 of online via www.kpn.com/opzeggen

Ik heb je reactie verwijderd omdat deze onnodig vijandig is naar je medegebruiker die je met alle beste bedoelingen probeert te helpen.

Hoi thomas,

 

Het is een tijd geleden, ik heb consult gekregen van een collega van mij. We zijn op de conclusie gekomen dat de huidige experiabox (inmiddels al een jaar oud) geen bandbreedte van 5.0ghz ondersteund omdat het een oude experiabox betreft, een ZTE. Zou deze box kosteloos vervangen kunnen worden door KPN?

 

Met vriendelijke groet

Nog als aanvulling; dit is de box https://nl.hardware.info/routers.9/zte-kpn-experia-box-v9.209060

 

Naast dat 5ghz wenselijk zou zijn, lukt het mij tevens niet om 2,4ghz icm met 802.11n te krijgen (met deze setting zou ik wellicht hogere snelheden kunnen behalen).

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Geen Klantenservice, een experiabox kunnen we alleen omruilen als deze aantoonbaar defect is. Wat je wel kan doen is onze online wifimanager doorlopen. Zolang je daarmee érgens in huis onder de 20Mbit/s blijft biedt deze je gratis Experia Wifi's (met 5Ghz Wifi) aan.

Hoi Thomas,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik heb echter wel een vraag. Wat als ik mijn huidige abonnement stop zet en vervolgens een nieuw abonnement afsluit, krijg ik dan wel een nieuwe xperia box zoals iedere nieuwe klant?

 

Groet

Reputatie 7
Badge +20

Dat kan maar is eigenlijk niet aan te raden. Daar zitten nog wel een paar andere nadelen aan.
Je kunt hierover ook eens met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service 

Had je de wifimanager ook nog bekeken?