Vraag

Trage Tablet

  • 10 March 2019
  • 23 reacties
  • 353 keer bekeken

Hallo Allemaal,

Sinds een maand ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN.

Als ik nu met mijn tablet (Samsung Tab 4) een site opvraag, duurt het zo lang voor hij de pagina inlaad.
Met mij telefoon en laptop heb ik daar geen last van. Kan iemand mij hier advies geven.

KPN zegt dat ligt aan je tablet, echter bij Ziggo had ik daar geen probleem mee.

Wie o wie kan mij helpen. Ik heb een Experia modem V10A

Groetjes, Riny

23 reacties

Hallo @Riny57 ,
Bij de kabelboer had je minimaal 40Mbps netto, wat voor snelheid heb je bij KPN netto?
Doe de test bekabeld met een pc en alle andere (draadloze) apparatuur uit:
www.kpn.com/speedtest
Hoi Jan D,

De test uitgevoerd zoals jij schrijft.
resultaat
96.9 Mbps Download
31 Mbps Upload
Hallo @Riny57 ,
je zou eens een back-up kunnen maken van je tablet en terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen.
je zou zou ook de verbinding met je modem via je tablet eens kunnen laten 'vergeten' en weer opnieuw opbouwen.
Reputatie 7
Is die telefoon een Android telefoon of een Apple?
Ik ben bang dat IPv6 hier roet in het eten gooit.
Die zou op de V10A nog uit moeten staan, maar ik vertrouw dat apparaat absoluut niet meer.
Hoi jan beide opties al gedaan, heeft geen enkel resultaat.

Zal eens kijken voor dat Ipv6 verhaal.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Riny57, Wat vreemd dat je er alleen last van hebt met je tablet. Om uit te sluiten of het aan je tablet ligt of aan ons netwerk kun je misschien jouw tablet nog testen bij iemand anders. Zou je ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan ga ik uitzoeken of ik een oorzaak kan vinden.
Hoi Marina.

Mijn samsung tablet ook al geprobeerd bij mijn schoonzoon heeft ook kpn. Werkt daar gewoon goed.

Ps heb mijn gegevens ingevuld in het forumprofiel.

Gr, Riny
@Riny57 ,

Daar heb ik ook al heel lang last van ,dat de pagina traag laad op een Samsung Tablet en Ipad.
Nou ik zou zeggen lees mee Nico.
Reputatie 7
Mijn samsung tablet ook al geprobeerd bij mijn schoonzoon heeft ook kpn. Werkt daar gewoon goed.
Dan ben ik er vrijwel van overtuigd dat het IPv6 is die hier roet in het eten gooit.
Als Android constateert dat IPv6 actief zou moeten zijn, dan zal Android ook IPv6 gebruiken en als dat dan niet werkt dan wordt browsen heel traag.
Kijk eens op de tablet bij jouw wifi netwerk of de tablet een IPv6 adres heeft gekregen beginnend met 2a02.
Ik ga dat vanmiddag ff uitproberen

Thanks Wjb
Hoi jwb
Hoi jwb

Zojuist gekeken mn wifi begint met VRV.....
Reputatie 7
Het gaat niet om de naam van jouw wifi, maar om welk IP adres jouw tablet gekregen heeft.

Sorry wjb

Waar kan ik dat vinden?

Dit is volgens mij mn ip 192.168.2.6
Ik heb in het modem gekeken op mn tablet en daar staat
192.168.2.254 lan ip
Reputatie 7
Als daar alleen 192.168.2.6 als IP adres gegevens wordt dan lijkt IPv6 dus niet actief.
Ik hoop dat KPN snel een oplossing weet te verzinnen.
Dank voor je hulp wjb

Ik hoop het ook maar heb nu al spijt van mn overstao.

Gr, Riny
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Riny57, Begrijpelijk dat je spijt hebt van de overstap wanneer het (nog) niet optimaal werkt. We hebben de vraag intern uitgezet, omdat we tot nu toe geen oplossing kunnen bieden. Ik verwacht dat we volgende week antwoord krijgen en hopelijk een oplossing. Excuses voor het ongemak 😞
Marina,

Dank voor je bericht. Ik wacht het af.

Gr, Riny
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Riny57, Ik zie dat je onlangs weer contact hebt gezocht met onze klantenservice. Dat kan ik begrijpen, omdat je nog niets hebt gehoord. We zijn het probleem nog steeds aan het onderzoeken, alleen hiervoor hebben we meerdere voorbeelden nodig van andere klanten. Zo kunnen we gerichter opzoek naar de oorzaak. Mocht je nog vragen hebben in de tussentijd stuur je hier dan weer een bericht i.p.v. een andere ingang van de klantenservice? Zo voorkomen we dat er dingen door elkaar lopen :)
Nou nog geen voorbeelden genoeg? Het forum loopt over van WiFi problemen met de V10A!
Reputatie 7
Badge +19
@Casey, De WiFi bij Riny57 werkt, alleen haar tablet maakt geen verbinding. We onderzoeken nu of er een verband is tussen Android apparatuur en de firmware van de V10A

Reageer