Vraag

Trage verbinding

• 27 december 2017
  • 9 reacties
  • 81 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Net monteur geweest hier voor mijn verbinding hij zegt dat lijn en modem ok zijn maar hou trage verbinding zoals wifi als bekabeld er wie weet wat er speeld?? Zie fotos voor snelheden. De lijn haald soms Ongeveer rond 90 wat normaal er install monteur geweest service monteur en nu weer 1 geweest

Aparaten 1 iPhone 6s plus 1 tablet dit draadloos 2 laptops bedraad en screenshot wat er nu binnen komt heb idee dat modem defect is maar monteur mag het vervangen zei hij

Wie weet wat er aan scheeld??

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Beste @MachielAtsma,

Wat vervelend dat je verbinding zo laag is, maar ik zag op deze foto:

dat er een kastje aan de UTP kabeltje zit, zou je deze er eens tussenuit willen halen? En dan nog eens een Speedtest willen uitvoeren?

Over Wifi ben ik duidelijk, dit kun je nooit echt goed inschatten hoe de verbinding is. Want er hangt veel in de lucht. Misschien kun je deze servicetool gebruiken? Laat even weten hoe de verbinding gaat w orden. 🙂
Reputatie 2
Badge +2
1 van laptop heeft geen utp vandaar USB maar als ze ale vier ongeveer zelfde aangeeft en download is trager dan upload klopt al niet
Reputatie 7
Badge +17
1 van laptop heeft geen utp vandaar USB maar als ze ale vier ongeveer zelfde aangeeft en download is trager dan upload klopt al nietMaar ik zie dat jou verbinding oké is:

Maar geen UTP aansluiting op de laptop? 😮 Het kan best zijn dat het niet goed werkt met USB, dat ie de hoge snelheid niet haalt via USB.

Over de WiFi, heb je eens gekeken met Wifi analyzer hoeveel mensen in de buurt misschien op hetzelfde WiFi kanaal zitten? (Kanaal 1 t/m 12)
Reputatie 2
Badge +2
Geen ben enige die 5ghz gebruik
Reputatie 2
Badge +2
1 van laptop heeft geen utp vandaar USB maar als ze ale vier ongeveer zelfde aangeeft en download is trager dan upload klopt al nietMaar ik zie dat jou verbinding oké is:

Maar geen UTP aansluiting op de laptop? 😮 Het kan best zijn dat het niet goed werkt met USB, dat ie de hoge snelheid niet haalt via USB.

Over de WiFi, heb je eens gekeken met Wifi analyzer hoeveel mensen in de buurt misschien op hetzelfde WiFi kanaal zitten? (Kanaal 1 t/m 12)
waarom verbaasd ?? MacBook van Apple hebben immers geen netwerk aansluiting het surface pro 2 ook geen aansluiting
Reputatie 7
Badge +17
waarom verbaasd ?? MacBook van Apple hebben immers geen netwerk aansluiting het surface pro 2 ook geen aansluiting😂 Nu je het zegt, daar had ik me helemaal niet eens meer bij stil gestaan! 😂 Dat klopt helemaal wat je zegt! 😉
Reputatie 7
Badge +17
Hoi Machiel. Ik zie dat er eind 2017 een nieuw modem verstuurd is. Is die ondertussen aangekomen? Zo ja: werkt je verbinding nu goed?
Ik ben zeer benieuwd! 🙂
Reputatie 2
Badge +2
Nee nog niet goed idee dat in firmware zit modem krijgt wel maximal binnn idee dat modem niet afgehandeld word naar intern netwerk last van kabel en draadloos morgen komt de expert monteur de 3e hihi
Reputatie 7
Badge +17
Oh wow. Houd ons op de hoogte!

Reageer