Beantwoord

Trage verbinding met specifieke website

  • 26 September 2019
  • 11 reacties
  • 265 keer bekeken

Beste KPN,

Via mijn KPN vast Internet kijk ik online TV van de Bulgaarse site Neterra Ltd.
Sinds ~1 maand heb ik problemen met de internetverbinding naar alleen deze provider.
Ik heb enkele keer de snelheid via speedtest.net gemeten en in de spitsuren (tussen 18.00 en 22.00 uur) krijg ik rond 4Mbps die niet genoeg voor online TV is. Buiten de spitsuren krijg ik rond 7Mbps.

De testen doe ik met mijn laptop die met kabel naar de Experiabox verbonden is.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Naar andere servers is de snelheid geel goed:



Ik heb hetzelfde test ook met twee mobieltjes gedaan: een met KPN SIM-kaart, en de andere met Vodafone. Via het KPN mobiel netwerk is de snelheid naar Neterra Ltd. hetzelfde als via de Experiabox - rond 4 Mbps. Via het Vodafone netwerk krijg ik 20+ Mbps:


Waarschijnlijk gaat het over een routing probleem tussen KPN en Neterra.
Kunt u het probleem oplossen?
Mijn telefoongesprek met KPN support was niet succesvol en ze hebben me alleen naar het forum gestuurd.


Groeten,
Anton
icon

Beste antwoord door Bart_ 4 October 2019, 13:23

Bekijk origineel

11 reacties

P.S.
Ik heb ook met het ondersteuningsteam van Neterra gesproken en de IP adressen van hun servers in Sofia ontvangen. Die zijn 87.120.201.2 en 87.120.201.6.
Beste KPN medewerkers,

Graag ontvang ik uw reactie naar mijn probleem.
FYI, ik heb vandaag nog enkele keer mijn snelheid van KPN naar Neterra Ltd via speedtest.net gemeten:
8.00uur: download 42Mbps, upload 15Mbps
15.00uur: download 22Mbps, upload 14.5Mbps
19.00uur: download 4Mbps, upload 14Mbps
Het is duidelijk dat het gaat langzamer tijdens de spitsuren.




Beste collega's van het forum,

Zou iemand van de regio Utrecht mijn tests kunnen herhalen?

Vriend van mij die in Nieuwegein woont en KPN internet gebruikt heeft ook getest met vergelijkbaar resultaat.


Alvast bedankt,
Anton
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @ananchev Dank voor het doen van je verhaal, hier op het KPN Forum! Heb je nu enkel een probleem met deze site? Is je verbinding voor de rest wel in orde en kun je andere sites wel goed bereiken? En heb je deze verbindingsproblemen met verschillende apparaten? Wat gebeurt er als je een andere browser gebruikt? Je snelheid lijkt me prima in orde op basis van jouw screenshots. Zou je ook via onze eigen site een bekabelde speedtest willen doen en de resultaten hier willen posten via een screenshot? Ik zie dat je ook via mobiele netwerken hebt getest: dat is een andere verbinding en staat verder los van het vaste internet.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @ananchev Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Laat het gerust weten als je nog hulp nodig hebt.
Hoi @Bart_ ,

Excuses dat ik uw eerste reactie gemist heb.
Hiermee de antwoorden van je vragen:

Heb je nu enkel een probleem met deze site?
Het probleem zie ik alleen met de snelheid van mijn connectiviteit naar neterra.tv tijdens de spitsuren (tussen rond 18.00 en 21.00 uur)

Is je verbinding voor de rest wel in orde en kun je andere sites wel goed bereiken?
Je, alle andere sites die ik getest heb zijn wel goed bereikbaar

En heb je deze verbindingsproblemen met verschillende apparaten?
Ja, ik heb met meer apparaten getest met hetzelfde resultaat. Enkele dagen geleden heb ik ook met vriend van mij gespreken, die ook KPN thuis heeft en via neterra.tv Bulgaarse TV online kijkt - hij heeft hetzelfde problemen tijdens de spitsuren gemerkt.

Wat gebeurt er als je een andere browser gebruikt?
Geen verschil.

Je snelheid lijkt me prima in orde op basis van jouw screenshots. Zou je ook via onze eigen site een bekabelde speedtest willen doen en de resultaten hier willen posten via een screenshot?
De screenshots in mijn eerste reactie zijn met de kabel gedaan.
Het probleem zie ik alleen met de snelheid naar neterra.tv tijdens de spitsuren (tussen rond 18.00 en 21.00 uur).


Groeten,
Anton
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @ananchev Dank voor je reactie en verdere toelichting! Het enige waar je problemen mee hebt is het bereiken van die specifieke site. Je hebt dit met verschillende apparaten getest en het gebeurt op elk apparaat. Voor het overige heb je geen probleem met je verbinding. Alleen het streamen van één specifieke site in een bepaald tijdsvlak. Ik kan niet anders denken dat er dan iets op de betreffende site niet helemaal goed gaat. Het is niet iets waar ik vanuit KPN wat aan kan doen, ben ik bang.
Reputatie 7
Ik meet via mijn 200Mbps glasvezel aansluiting de onderstaande snelheden naar Neterra Ltd in Sofia.


Daar lijkt me niets mis mee.
Als ik er vanavond aan denk dan zal ik dan nog eens een meting doen, maar ook ik denk dat de bottleneck buiten het netwerk van KPN gezocht moet worden.
Ik wordt ik heel erg jaloers op, ik kom niet verder op DSL lijntje met 4,9 Mbps Down en 0,8 Mbps Up.
Het hele dorp zit gemiddeld op 85/15 Mbps op koper, maar hebben ze onze wijk vergeten of niet willen opwaarderen. Daar ben ik echt niet over te spreken en vele met mij, want krijg maar eens contact met die afdeling van KPN.

Beste KPN, mijn connectie naar Neterra Ltd was een beetje beter tijdens de laatste twee weken, maar nu is hij weer vreselijk.

Beneden vind je het resultaat van KPN speedtest naar Naterra Ltd server via mijn KPN ADSL. Als jij kan zien, het is tegelijk met wat HeSm58 gehad heeft. 

 

Alle testen naar Neterra Ltd buiten het netwerk van KPN zijn heel verschillend.

Het lijkt me op een probleem met KPN. Graag verwacht ik uw reactie. Tegenwoordig ben ik niet tevreden met de kwaliteit van uw service en support. Ik hoop dat ik dit probleem snel opgelost kan worden.

@Bart_ , zou jij mijn vraag graag als niet beantwoord kunnen markeren? 

Het probleem is bestaat alleen van het netwerk van KPN (adsl connectie). Als ik de snelheid naar hetzelfde site van het netwerk van een ander provider meet, is het resultaat heel verschillend.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @ananchev Zoals eerder aangegeven: je hebt enkel een probleem met één specifieke site op bepaalde tijdstippen. Voor het overige zijn er geen problemen en heb je geen problemen met je verbinding. Op basis daarvan denk ik niet dat het probleem aan onze kant van de lijn zit. Ik wil met alle plezier je verbinding doormeten, om het te checken. Maar als daar geen opvallende zaken uitkomen kan ik je niet verder helpen. 

Zou je jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url] willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Reageer