Beantwoord

trage wifi

  • 3 September 2019
  • 37 reacties
  • 852 keer bekeken

Heb al weken problemen met een trage wifi ook de snelheid komt niet goed binnen.
Zijn er nog meer mensen in de regio drechtsteden die hier last van hebben.
hoor graag.
icon

Beste antwoord door Joran 19 September 2019, 12:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Badge +19
En hoe werkt het bekabeld? is je snelheid dan wel goed?
nee dan is de snelheid ook te laag.volgens kpn is het een probleem in de centrale.
Deze storing is al ruim een week en er komt nog steeds geen oplossing.
Badge +19
Heb je glasvezel?
neen
Heb al al 5 monteurs gehad en uren telefoon gesprekken
Badge +19
Dan kan je het beste even wachten op een medewerker hier. Doorgaans reageren die binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc. dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor de medewerkers en jezelf.
Heb contact met een aantal experts maar ik vertrouw het allemaal niet meer dat er meerdere mensen hier last van hebben in de drechtsteden
Badge +19
Er kan best een groot achterliggend probleem zijn.
Maar daar ga ik niet meer op wachten
Ik woon in Dordrecht heb er ook last van. Met glasvezel, wifi valt soms ook weg,
Badge
Ik heb ook dit probleem al ruim 2 weken, ontstaan na een update 19 augustus j.l.
De 3e monteur heeft dit medegedeeld, oplossingsdatum onbekend helaas.
Het probleem speelt in de Drechtsteden regio. KPN blijft stil....🤐 😡
Reputatie 7
Badge +28
Dag allen, sorry voor de late reactie. Deze storing wordt nog onderzocht, erg jammer dat het zo lang duurt. Er zijn techneuten in de centrale geweest maar het lijkt geen capaciteitsprobleem of ander probleem dat we kunnen oplossen door vervangen van de apparatuur. De fabrikant van de hardware/software in de centrales doet op dit moment onderzoek, daar hopen we snel terugkoppeling over te krijgen.

Wel belangrijk: Het probleem is dat de centrale niet de volledige snelheid benut waardoor de snelheid in huis ook een stuk lager ligt. Dit is niet specifiek een WiFi probleem. Als de WiFi verbinding uitvalt heeft dat niet te maken met dit probleem in de centrale, dat is iets tussen de Experia Box en het verbonden apparaat.

Ik hou de status van de storingsmelding in de gaten en zal hier updates plaatsen.
Reputatie 1
Ook hier al weken last van traag internet ( bedraad en wifi).
waar ik normaal altijd overal in huis 200 Mbps download haal ( mesh systeem) haal ik nu amper 35. Ook bedraad gemeten met laptop kom ik bij lange na niet aan de 200.
ik heb glasvezel met een 200/200 verbinding.
aangezien ik extra betaal voor de 200/200 lijkt me dat hier compensatie intussen wel op zijn plaats is, aangezien deze storing nu bijna een maand duurt.

KPN, is er al enig zicht op een oplossing?

regio: Dordrecht.
Ps; Heb uiteraard glasvezel kastje stroomloos gehad, V10 modem opnieuw opgestart en ook men eigen mesh systeem (asus lyra trio) opnieuw opgestart.

Gr. Adriaan
Reputatie 7
Badge +28
Ja, er is nieuws. De fabrikant heeft de oorzaak gevonden. Er zal eerst een tijdelijke oplossing worden toegepast voor dit structureel kan worden opgelost. De permanente oplossing zal middels een firmwareupdate komen wat een hoop tijd kan kosten. Ik verwacht de komende dagen meer concrete informatie en laat het weten.
Reputatie 7
Badge +28
Nog geen nieuws. Overleg over een oplossing en workaround vinden nog plaats met de leverancier. Morgen verwachten we een update, ik hoop dat we dan ook een oplosdatum kunnen noemen. We houden jullie op de hoogte.
Zal me benieuwen, ook hier sinds het onderhoudt wat op 21 augustus plaatst vond nog maar 60mb over van mijn 500/500mb glasvezel.

Wacht inmiddels ook op een reactie van mijn klacht welke ik zondag ingeschoten heb ..
Reputatie 1
Erg vaag allemaal, gistermiddag een sms gehad van KPN. Ze gingen een storing oplossen. Gisteravond een sms; Goed nieuws! De storing is opgelost.
helaas, precies net nog maar eens galsvezelkastje en V10 een half uur van stroom gehaald maar geen verbetering, zal dus wel om een andere storing gegaan zijn.
intussen is het wel balen dat je, A de snelheid vervelend laag is, en B je niet krijgt waar je voor betaald.
moet ik nu een aparte klacht indienen om compensatie te krijgen? Mijn profiel is compleet voor zover ik weet, dus neem aan dat een melding hier voldoende is.

wel netjes dat Joran hier af en toe een update geeft!
@Adriaan_
klantenservice gebeld en 1 maand korting gekregen.
gewoon bellen dus.
@Joran
kan niet wachten op mijn 200Mb.Hoop snel op goed nieuws.
kinderen klagen over het online (sloom) gamen...LOL
Reputatie 7
Badge +28

Wacht inmiddels ook op een reactie van mijn klacht welke ik zondag ingeschoten heb ..


Online ingediend? Over het algemeen duurt dit 5 werkdagen (een week dus). Als het te lang duurt kijk ik dat voor je na. Kun je dan je profiel verder aanvullen met je huisnummer en klantnummer?

Erg vaag allemaal, gistermiddag een sms gehad van KPN. Ze gingen een storing oplossen. Gisteravond een sms; Goed nieuws! De storing is opgelost.

Vaag is het goede woord. Er was gisteren een storing in Dordrecht op een centrale, maar niet op degene waar jij op bent aangesloten. Het lijkt er op dat een te groot postcodegebied de sms'jes heeft gekregen. Staat los van deze storing in ieder geval!

intussen is het wel balen dat je, A de snelheid vervelend laag is, en B je niet krijgt waar je voor betaald.
moet ik nu een aparte klacht indienen om compensatie te krijgen? Mijn profiel is compleet voor zover ik weet, dus neem aan dat een melding hier voldoende is.


Ik wil dit ook gerust met je afhandelen, wel is het daarvoor van belang dat de storing is opgelost. Dan weten we hoe lang het in totaal heeft geduurd.

@Joran
kan niet wachten op mijn 200Mb.Hoop snel op goed nieuws.
kinderen klagen over het online (sloom) gamen...LOL

Er wordt hard aan gewerkt maar het feit dat we de leverancier nodig hebben om het op te lossen geeft wel aan dat het een complexe storing is. Zodra we iets horen weten jullie het ook 🙂
Reputatie 1
Joran schreef:
Ik wil dit ook gerust met je afhandelen, wel is het daarvoor van belang dat de storing is opgelost. Dan weten we hoe lang het in totaal heeft geduurd.

helemaal mee eens!
Reputatie 1
Mag ik al juichen of is het nog te vroeg? Net weer even een speedtest gedaan(draadloos) en heb weer 200 download👍🏻👍🏻.
niet dat het voor mij als eindgebruiker wat uitmaakt, maar is dit de tijdelijke noodgreep of de definitieve oplossing?
Is inderdaad een verbetering merkbaar. Nu rond de 90 Mbps download (nog geen 200) maar gelukkig zijn de eerste stappen gezet.
Update: Vanavond een speedtest gedaan maar helaas een slecht resultaat nl. 25 Mbps.
Reputatie 7
Badge +28
Mag ik al juichen of is het nog te vroeg? Net weer even een speedtest gedaan(draadloos) en heb weer 200 download👍🏻👍🏻.
niet dat het voor mij als eindgebruiker wat uitmaakt, maar is dit de tijdelijke noodgreep of de definitieve oplossing?


Dit is de tijdelijke noodgreep, op vrijdag is die inderdaad afgerond. Is de verbinding nog steeds stabiel en op volle snelheid?

@leotje: Kun je eens bekabeld testen? Dan kunnen we met iets meer zekerheid zeggen of het hiermee te maken heeft.
Hallo Joran,

Ga ik vanavond doen. Gisteravond snelheid weer hoger naar 90 Mbps met uitschieters naar 160/170 Mbps. Vanmorgen rweer ond de 90 Mbps.