Beantwoord

Trage WiFi

  • 31 August 2020
  • 8 reacties
  • 103 keer bekeken

Goedemorgen allemaal,

 

Ik heb eigenlijk al sinds ik in ons nieuwe huis woon last van de (soms) zeer trage WiFi. Als de TV (be-draad) aanstaat is het al helemaal bagger. Al heel vaak zijn er monteurs langs geweest en allemaal hadden ze wel een oplossing welke uiteindelijk toch niet schijnt te werken. Twee weken geleden is er een expert geweest en die kon mij vertellen dat er eigenlijk geen oplossing is vanwege de kosten welke er aan zitten om het wel op te lossen. Daarnaast was er nog een optie om een aanvraag te doen voor een 4G booster (buitengebied) waardoor en een veel snellere internetverbinding zou komen en het probleem opgelost zou zijn. De aanvraag werd vandaag afgewezen omdat ik binnen de bebouwde kom woon en dit dus de reden is om het af te wijzen terwijl de monteur van de KPN zelf aangeeft dat de snelheden die ik haal lager zijn als de snelheid die de klanten worden toegezegd in de advertenties. Dus besluit de KPN dat de mijn kwaliteit maar lager moet zijn terwijl ik wel het volle bedrag betaal voor mijn abonnement. In deze tijd waarin steeds meer via WiFi gaat (Ring - Zonnepanelen - Stofzuiger - Hue en noem maar op) vind ik dit dus echt een wan prestatie van de KPN.

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 September 2020, 18:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @PierreRo . Welkom op het forum.

Zo te lezen is er al van alles geprobeerd om jouw diensten beter te krijgen. Wat ik uit je verhaal begrijp is dat de toevoer snelheid/bandbreedte nogal tegenvalt. Klopt dat?

Ik wil graag even met je meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Hallo Erwin,

 

Excuses voor de trage reactie maar ik ben met vakantie geweest, Vandaag even een dagje terug en dan morgen nog een paar dagen weg. Ik heb de benodigde profiel informatie aangevuld (denk ik). en ik zie graag een reactie tegemoet.

 

Pierre

Hoi @PierreRo . Dank voor de gegevens.

Wat ik nu kan zien is dat jij (via KPN) op de snelst mogelijke verbinding zit. Je zou ongeveer 28Mbit download en 5 upload moeten hebben.

Dat is niet supersnel. Ik ken je internet behoeftes niet. Voor gemiddeld gebruik is hier mee te werken. Voor een gezin wordt het wel een beetje krap. 

Onze koper snelheden zijn altijd tot.  Dat heeft met afstand tot de wijkcentrale te maken. Als jij de pech hebt dat je wat verder van de centrale woont gaat dat helaas ten koste van de snelheid.

Wij zitten ongeveer 1600 meter van de centrale af (dat is door de monteur al diverse malen aangegeven). Bij metingen blijkt dat ik slechts aan de 16 á 17 Mbit kom (download). Als de TV aan staat en ik probeer met de laptop te werken is het echt een drama.

 

 

Badge +19

Sowieso is het zaak om zoveel mogelijk met kabels te werken want met Wi-Fi heb je altijd verlies. Welke snelheid haal je bekabeld? Dat zal toch rond die 28 moeten zijn.

Hoi @PierreRo . Zoals @Joep1965  als aangeeft moet ik eigenlijk even precies weten wat er op het modem binnenkomt. Er is maar een manier om dat goed te meten: één pc/laptop bedraad op de experiabox aangesloten.

Verder alles mobieltjes en tablets van de wifi en de tv ontvanger uit. 

Als de snelheid dan onder de maat blijft, kan ik actie ondernemen. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.