Beantwoord

trage wifi experiebox V9

• 20 januari 2018
  • 15 reacties
  • 458 keer bekeken

Reputatie 2
ik ben altijd zeer tevreden geweest met mijn wifi snelheid omdat ik glasvezel heb met de experia V9
tevens gebruik ik een wifi versterker van KPN en heb een abbo van 100/100 mbps.
gemiddeld had ik op mijn macbook pro een draadloze snelheid van ongeveer 90/90 mbps dus tot zover
zeer tevreden.
de laatste 3 weken heb ik steeds een lage snelheid ongeveer 35/15 mbps als ik mijn V9 opnieuw opstart is alles weer ok. maar de volgende dag weer hetzelfde probleem.
ik heb ook verschillende kanalen geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde .
zou dit aan de V9 kunnen liggen of zijn er problemen bij KPN ? of weet iemand een oplossing.
icon

Beste antwoord door Erik_ 25 januari 2018, 21:02

Sorry voor de vertraging, Matthijs. We ervaren wat drukte waardoor het soms iets langer kan duren voor we reageren. Goed om te horen dat het nu weer goed werkt. Als je een V10 had gehad, dan zou ik denken in de richting van de storing die we nu hebben. Maar met de V9 ervaren we die problemen niet.

Precies. Het lijkt dat een bug in de app Google Play Services een flood aan berichten kan veroorzaken als er een Chromecast device op het netwerk aanwezig is. Die Android TV heeft ingebouwde Chromecast functionaliteit.Wel speelt het issue dat wjb hier al noemt. Voor Android toestellen is vanaf de 18e begonnen met de uitrol van een update voor Google Play Services die dit probleem zou moeten verhelpen. Gezien het bij jou nu weer goed werkt, denk ik dat die update heeft plaatsgevonden bij jou.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Heb jij een Chromecast / Android TV en één of meerdere Android telefoons en/of tablets?
Zo te zien in ieder geval een OnePlus 3T.
Reputatie 2
hallo, WJB,
ik heb inderdaad een Sony android tv en een android telefoon maar die heb ik al geruime tijd dus minimaal
1 jaar en de problemen met de wifi heb ik pas sinds 3 a 4 weken.
Reputatie 7
Precies. Het lijkt dat een bug in de app Google Play Services een flood aan berichten kan veroorzaken als er een Chromecast device op het netwerk aanwezig is. Die Android TV heeft ingebouwde Chromecast functionaliteit.

Gaat eens op alle Android telefoons naar instellingen -> Google en zet, indien aanwezig, bij "bedieningsopties voor gecaste media" de optie "Mediabediening voor Cast-apparaten" uit.

Geeft dat een beter resultaat?
Niet geschoten is altijd mis. 😉
Reputatie 2
op mijn telefoon heb ik de functie "mediabediening voor cast-apparaten" uitgezet zoals jij
aangaf maar er veranderd niets aan de snelheid....blijft dus hetzelfde.
heb ook de telefoon helemaal uitgezet maar dat helpt ook niet
Reputatie 7
Helaas. 😞
Reputatie 2
ik heb ook nog de wifi van de tv. uitgeschakeld maar dat helpt ook niet.
het kan dus bijna niets anders zijn dan problemen met de experia V9😡
Reputatie 2
ik heb toch het idee dat mijn experia V9 problemen veroorzaakt, heb nog een keer de V9 opnieuw
opgestart maar deze keer bleef de snelheid laag, opnieuw opstarten hielp dus niet.....daarna ben ik in het modem gegaan om een ander kanaal in te stellen maar toen viel de gehele wifi uit....na ruim 10 minuten
ging de wifi plotseling weer aan zonder dat ik iets deed dus volgens mij heeft de experia V9 kuren.

ik hoop dat iemand van de KPN service dienst hier hulp kan bieden
Reputatie 2
nadat gisteren mijn snelheid eindelijk weer goed was had ik vanmorgen weer de zelfde problemen,
snelheid was vanmorgen weer 38,5/17,9 mbps daarna maar weer de verbeter tool van KPN gestart
en de snelheid was weer prima....programma gaf aan dat er opnieuw opgestart was maar niet van kanaal was veranderd dat was dus oke.....
ik moet dus iedere dag mijn experia V9 opnieuw opstarten en dat kan dus niet de bedoeling zijn en het kan dus bijna niet anders dat de problemen worden veroorzaakt door mijn experia box.
is het mogelijk dat men dit bij KPN even controleert en zonodig een nieuwe experia box V9 opstuurt.

bij voorbaat hartelijk dank.
Reputatie 7
Badge +28
Ha Matthijs, welkom terug! Dat is een aardige inkak in de waarde. Ik heb nog een paar vragen voor je. Je geeft aan ook een Wifi Versterker te hebben. De wegzakkende snelheid ervaar je alleen als je verbonden bent met de Experia Box, niet met de Wifi Versterker? Merk je dit alleen op je MacBook, of ook met andere apparaten? En varieert het nog met waar je bent ten opzichte van de Experia Box? Tenslotte, voor de volledigheid, op het moment dat je wifi zo wegzakt, zijn er dan andere apparaten draadloos verbonden?

Reputatie 2
Ha Matthijs, welkom terug! Dat is een aardige inkak in de waarde. Ik heb nog een paar vragen voor je. Je geeft aan ook een Wifi Versterker te hebben. De wegzakkende snelheid ervaar je alleen als je verbonden bent met de Experia Box, niet met de Wifi Versterker? Merk je dit alleen op je MacBook, of ook met andere apparaten? En varieert het nog met waar je bent ten opzichte van de Experia Box? Tenslotte, voor de volledigheid, op het moment dat je wifi zo wegzakt, zijn er dan andere apparaten draadloos verbonden?

hallo Erik,
de snelheid viel terug op alle apparaten...ipad ....macbook pro....en one plus 3T en mijn wifi had ook verbinding met mijn Sony android tv...
ik heb nu de wifi van de tv stopgezet en ook de wifi van de experia box V9 uitgezet, nu gaat de wifi dus alleen over de wifi versterker en heb tot nu nog geen terugval gehad en zit dus weer op ongeveer 90/90 mbps.....ik hoop dat dit voorlopig zo blijft en dat dus de problemen met de V9 opgelost worden bij kpn.

groetjes Mathijs
Reputatie 2
heb als test de wifi van de tv. weer aangezet maar tot heden geen problemen gehad.....wifi snelheid is prima ongeveer 90/85 mbps.....hieruit blijkt dus overduidelijk dat de problemen met de wifi bij mij worden veroorzaakt door de Experia box V9.
vraag is alleen zijn er problemen bij KPN of is het probleem mijn Experia box V9.
kom op KPN experts hier had ik toch graag een antwoord op gehad.
Reputatie 2
hallo, heerst er griep bij KPN of is iedereen op vakantie....ik stel een paar eenvoudige vragen en krijg totaal geen antwoord....
sorry dat ik het zeg maar dit is toch wel het toppunt van klantonvriendelijk.
Reputatie 7
Badge +28
Sorry voor de vertraging, Matthijs. We ervaren wat drukte waardoor het soms iets langer kan duren voor we reageren. Goed om te horen dat het nu weer goed werkt. Als je een V10 had gehad, dan zou ik denken in de richting van de storing die we nu hebben. Maar met de V9 ervaren we die problemen niet.

Precies. Het lijkt dat een bug in de app Google Play Services een flood aan berichten kan veroorzaken als er een Chromecast device op het netwerk aanwezig is. Die Android TV heeft ingebouwde Chromecast functionaliteit.Wel speelt het issue dat wjb hier al noemt. Voor Android toestellen is vanaf de 18e begonnen met de uitrol van een update voor Google Play Services die dit probleem zou moeten verhelpen. Gezien het bij jou nu weer goed werkt, denk ik dat die update heeft plaatsgevonden bij jou.
Reputatie 2
ik laat nu voorlopig de wifi van de V9 maar uit en ga na een tijdje als de problemen met android zijn opgelost het maar weer proberen, mochten de problemen met de V9 blijven aanhouden dan meld ik mij wel weer een keertje.
tot zover bedankt
mvg, Mathijs
Reputatie 7
Badge +28
Lijkt me een goede deal, Matthijs. Mocht het probleem terugkomen, dan zien we jou hier ook graag terug 🙂

Reageer