Trage wifi met experiabox V8 na glasvezel

• 18 augustus 2013
  • 2 reacties
  • 8503 keer bekeken

Wij hebben al jaren vrijwel zonder problemen internet via kpn. Voor de snelheid zijn we in juli van adsl overgestapt naar glasvezel en hebben daarvoor de experiabox v8 gekregen. Zoals meerdere hier op het forum hebben we sindsdien veel problemen met wifi. Het bereik en de snelheid is veel lager dan met de vorige thomson 789. Vlakbij gaat redelijk goed, maar op de eerste verdieping en wat meters verder zakt het signaal erg snel weg. Uiteraard hebben we alle kanalen gescand, met en zonder n standaard uitgeprobeerd en verschillende Hz instellingen. Dit allemaal tegelijk met onze buren uitgeprobeerd die ook net glasvezel met v8 hebben, hangt op dezelfde plek, zelfde tpe huis, met vergelijkbaar contract en identieke problemen ervaren. Helaas leverde dat allemaal geen verbetering.

Uiteindelijk contact opgenomen met kpn die heel behulpzaam ons een nieuwe experiabox V8 toestuurden. Maar ook nu weer helaas zonder enige verbetering.

Op dit forum hebben we gelezen dat verschillende vergelijkbare aitauties werden opgelost met een ander type experiabox. Dit hebben we ook aan onze buren verteld. omdat de problemen bleven hebben de buren ook contact gezocht met exact dezelfde klachten. zij krgen inderdaad als oplossing een ander type exepriabox om uit te proberen. (volgens mij de zte) Bij hun is de wifi vervolgens sterk verbeterd, sneller en groter bereik. Dus hebben wij weer met goede hoop gebeld met kpn, er was immers een oplossing in zicht. Tot onze verbijstering krijgen wij een heel ander antwoord te horen: Het wifi signaal is geen onderdeel van het contract (zelfde als de buren!). We moeten het zelf oplossen door bijvoorbeeld een signaalversterker aan te schaffen. Op eigen kosten en we moeten het zelf maar regelen. We moeten maar blij zijn dat er wifi wordt aangeboden, want kpn hoeft dat eigenlijk helemaal niet te doen. Een andere experiabox uitproberen? Geen sprake van.

Nou begrijpen we best dat er kleine verschillen kunnen zijn in de situatie bij onze buren en bij ons. Maar een dergelijke behandeling voor een jarenlange trouwe klant is wel heel vreemd. En wat erger is: wij zitten nog steeds met een matige wifi terwijl er waarschijnlijk een prima oplossing voorhanden is.

We zijn erg teleurgesteld in kpn en vooral in de manier waarop met dit wifi probleem wordt omgegaan. Zijn er meerdere mensen met vergelijkbare ervaringen? En vooral oplossingen? We hoeven echt niet te horen dat er vanalles kan storen en het aan het kanaal kan liggen of andere instellingen uit moeten proberen. Dat is bekend en utigeprobeerd zonder resultaat.

2 reacties

Na eerst telefonisch de rare reactie gekregen dat we " blij mogen zijn met wat we hebben, want wifi snelheid en bereik zijn niet contractueel vastgelegd" bovenstaand bericht hier geplaatst.

Geen enkele reactie van KPN.

Na een week nogmaals gebeld met de KPN. Een beridwillig iemand die tenminste meedacht. Helaas werd wel zonder overleg het kanaal op afstand gewijzigd waardoor de inmiddels ingestelde repeater niet meer werkte, maar niet erg, want gelukkig wel begrip van de KPN: ons werd een ZTE toegezegd, die zou donderdag worden geleverd.

Vandaag kwam inderdaad iemand van TNT een pak brengen. De oude moest gelijk mee, maar dat wilden wij niet zonder de inhoud van de nieuwe te zien. Gelukkig maar : er zat weer een V8 in!! Pakket is met dame van TNT weer meegegaan.

Net dus weer KPN gebeld. Vriendelijke meneer die het allemaal zag staan en even na ging vragen hoe we alsnog de ZTE konden krijgen, of ik even aan de lijn bleef. Toen hij terug kwam kreeg ik de vraag waarom ik de ZTE wilde, want eigenlijk leveren ze die niet en is de V8 waar we het mee moeten doen???!!!! Sorry KPN, toen ben ik vriendelijk doch dringend meegedeeld dat die discussie al was gevoerd en dat die ZTE dinsdag was toegezegd, en dat was wat mij betreft de afspraak waar hij zich aan moest houden. Antwoord van KPN: Helaas, dat was niet mogelijk, ze kunnen alleen V8 leveren, misschien was dat vroeger wel anders, maar nu in ieederr geval niet. VRoeger?? Twee weken geleden heeft mijn buurman nog de V8 omgewisseld gekregen voor de ZTE!

KPN, ik ben zwaar teleurgesteld. Voor verder klachten werd ik verwezen naar de website, hier kom ik niet verder en ik zit een jaar vast aan dit abonnement. Wat is dat zonde.

Nelleke

Reputatie 7
Welkom in de werkelijke wereld van KPN.

Het is echt ongelofelijk hoe KPN met haar klanten omgaat, na het lezen van zulke verhalen (en mijn eigen ervaringen met KPN) krijg ik het gevoel dat het tijd wordt dat iedereen dit bedrijf de rug toekeert en op zoek gaat naar echte alternatieven.

Van "Customer Relationship Management" hebben ze nog nooit gehoord.

Van "Knowledge Management" hebben ze ook nog nooit gehoord.

Van het managen van hun support afdelingen hebben ze ook nog nooit gehoord, het is maar met welk individu je te maken krijgt of je wel of niet geholpen wordt.

Ik zou mij niet laten afschepen met het feit dat ze aangeven dat "het wifi signaal geen onderdeel van het contract is". Die Experia V8 box is eigendom van KPN en jij hebt hem in bruikleen van KPN.

Iets wat van KPN is en niet (goed) functioneert zal door KPN hersteld moeten worden en indien nodig vervangen moeten worden.

Geen wonder dat het zo slecht gaat met KPN en de beurswaarde ondertussen zo laag is dat (**bleep** verhoedde het) een Mexicaan de toko dreigt over te nemen.

Beste KPN,

Geld verdienen doe je bij je klanten.

Klanten verkrijg je en behoud je door kwalitatief goede producten te leveren en een goede service te leveren tegen een daarvoor gerechtvaardige prijs.

Een goede service leveren doe je door jouw eigen mensen te voorzien van voldoende kennis van het eigen product en kennis van de klant.

Het verkrijgen van kennis van je product doe je door opleidingen en het beschikbaar stellen van documentatie.

Het verkrijgen van kennis van de klant doe je door te luisteren naar en te leren van die klant.

Hoe komt het toch dat ik geen van de bovenstaande punten herken in de wijze van acteren van jullie organisatie.

Ja, jullie ontvangen geld van die klant, maar of jullie het ook verdienen...

Reageer