Beantwoord

Trage wifi met MacBook Pro i.c.m. Experia Wifi

  • 3 June 2019
  • 6 reacties
  • 1046 keer bekeken

Goedenavond,

Sinds enige tijd heb ik last van een erg trage wifi op mijn MacBook Pro. Typisch is dat op mijn iPhone en iPad de wifi wel lekker snel werkt en ook de snelheid haal. Mijn verbinding is 200/200 Mbit/s en ik heb een V10-modem.

Wat ik al heb geprobeerd:
  • Herstarten Experia Wifi;
  • Wijzigen van het kanaal (5Ghz en 2,4 Ghz) Experia Wifi;
  • Uit- en inschakelen wifi MacBook.
Geen idee wat ik nog kan proberen om dit te laten werken.

Heeft iemand misschien een idee wat het probleem kan zijn?
icon

Beste antwoord door Albert-84 5 June 2019, 18:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ik kom op internet dit tegen:

Wie al een tijdje met OS X (nu dus macOS) werkt, weet dat je de voorkeuren van ieder willekeurig programma heel eenvoudig kunt bijwerken, namelijk door ze volledig te verwijderen. Wanneer je het programma dat geen voorkeuren meer heeft vervolgens opstart, zal macOS nieuwe voorkeuren wegschrijven, oftewel, het voorkeurbestand is dan bijgewerkt. Dat is dan ook precies wat we nu gaan doen.

WiFi-voorkeuren verwijderen

Om de wifi-voorkeuren te verwijderen klik je op een lege plek op je Bureaublad (om Finder te activeren) en druk je op de toetsencombinatieCmd+Shift+G. Dit opent het venster Ga naar map, waarin je het volgende adres opgeeft:
/Bibliotheek/Preferences/SystemConfiguration
Wanneer je nu op Ga klikt kom je in een Finder-scherm terecht in de juiste map. Daar vind je (onder andere) de bestanden:
com.apple.airport.preferences.plist
com.apple.network.identification.plist
com.apple.wifi.message-tracer.plist
NetworkInterfaces.plist
preferences.plist
Verwijder deze bestanden (geen zorgen je maakt echt niets kapot).
Zodra je dit hebt gedaan herstart je je Mac, én je modem / router, waarna je draadloze verbinding waarschijnlijk een flink stuk sneller zal zijn.


en anders staan hier tien tips :

https://macpaw.com/how-to/speed-up-slow-internet-mac
Hoi @Albert-84 . Welkom op het forum.
Raar dat je macbook zo traag is en de rest van je apparaten wel snel internet heeft. Helaas heb ik geen tot weinig kennis van apple en ik vermoed dat het wel iets met de hardware/software van het apparaat te maken heeft.
Zo te lezen heeft @Noordzee een eventuele oplossing gevonden. Of dit gaat helpen kan ik je niet vertellen. Mocht je het idee krijgen dat de oorzaak ergens in de KPN apparatuur zit, laat het weten en dan help ik je verder. :-)
Ik heb bovenstaande instructies gelezen, maar de map staat niet op mijn MacBook.

Wat ik wel heb gezien is dat mijn MacBook automatisch verbinding maakt met de Experia Wifi op zolder. Dan snap ik wel waarom deze zo traag is (in de woonkamer). Geen idee waarom dit gebeurt. Maar de oorzaak is helder. Een oplossing zoek ik dan nog wel even uit.

Dank voor jullie reactie/hulp!
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Albert-84
Als de map er niet instaat dan heb je een verouderd besturingssyteem.
Upgrade je Mac naar het nieuwste besturingssyteem en dan zul je de map wel kunnen vinden.
Hoi @huistijger
Deze heeft de laatste versie (10.14.5), zag ik.
Ik zie de map nu wel, kopieerfoutje...

Het ligt aan de wifi versterker op zolder. Dit is de witte variant. Deze heb ik nu niet meer aan staan. Nu werkt het weer prima.

Dit topic mag, wat mij betreft, gesloten worden. Ikzelf kan dat niet, dacht ik(?)
Hoi @Albert-84 . Dank voor de update. In de regel sluiten we geen topics zodat andere nog iets nuttigs kunnen bijdragen. Ik ben blij dat je het zelf hebt kunnen oplossen. Ik zal jouw antwoord al beste markeren. :-)
Misschien is het een idee ( mocht je die wifi versterker weer willen gebruiken ) om daar de netwerknaam van aan te passen. Zo kun je heel makkelijk zelf bepalen met welk netwerk jouw apparaten verbinding maken. Mocht je hier verdere hulp bij willen, geef me een gil!