Beantwoord

Trage wifi snelheid op Macbook met Box 12

  • 20 September 2021
  • 11 reacties
  • 124 keer bekeken

Ik heb 1 Gb glasvezel met modem 12 met Wifi 6.

Op mijn Macbook met A1 processor heb ik af en toe zeer lage download snelheden doordat hij op de 2,4 G band van het modem gaat zitten en niet op de 5G. Voorheen met ziggo loste ik dit op door de 5G band een andere naam te geven. Met dit nieuwe modem van KPN kan dit niet.

Heeft iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door Cees lans 20 September 2021, 21:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @Cees lans , de  MacBook bekabeld aansluiten of in de pc de wifikaart zo instellen dat deze alléén via de 5.0-band wifi kan ontvangen, meestal staan die instellingen op AUTO, dan eventueel de instelling A/N/AC kiezen.

 

 

 

In een Mac kan je hardwarematig niets instellen, ook bij de wifi instellingen kan je geen voorkeur opgeven

Hallo @Cees lans , dan maar bekabeld aansluiten en de volgende keer een Windows PC kopen waar je dat wel in kunt stellen en nog goedkoper ook.:sunglasses:

 

Flauw

Reputatie 7
Badge +7

Inderdaad erg flauw!

@Cees lans waarschijnlijk heb je hier wat aan, https://support.apple.com/nl-nl/HT202068.

Zelf gebruik ik FB7590 i.c.m. een MB Pro 16” en daar kan je wat meer instellen v.w.b. 2,4 en 5GHz

Flauw

Hallo @driemaster , er is niets flauws aan, zie mijn emoij aangaande het Windows-gebeuren, moet kunnen.

Maar alle gekheid op een stokje, bekabeld werken moet een Apple computer toch kunnen, al lees ik wel eens dat ze geen LAN-poort hebben, Dat is op te vangen door een USB naar LAN device te kopen.

Ik ken de Apple-computers verder niet, maar vind het wel vreemd dat je softwarematig in de wifi-instellingen niets aan kunt passen, maar als dat zo is, het zij zo.

 

Reputatie 7
Badge +7

@Cees lans Mocht je nog geen LAN adapter hebben, hier een aanrader… https://www.kabelshop.nl/ACT-Netwerkadapter-USB-C-naar-RJ45-ACT-USB-3-1-3-x-USB-A-5-Gbps-AC7055-i16088-t286512.html … om toch, al dan niet tijdelijk, bekabeld te verbinden.

Ja, je kan middels een aantal ‘terminal’ commando’s, forceren om te verbinden met 5 GHz, echter heb ik daar iets te weinig ervaring mee. 

Ik heb helaas geen lan in mijn thuiskantoortje, maar bedankt voor het meedenken.

Flauw

Hallo @driemaster , er is niets flauws aan, zie mijn emoij aangaande het Windows-gebeuren, moet kunnen.

Maar alle gekheid op een stokje, bekabeld werken moet een Apple computer toch kunnen, al lees ik wel eens dat ze geen LAN-poort hebben, Dat is op te vangen door een USB naar LAN device te kopen.

Ik ken de Apple-computers verder niet, maar vind het wel vreemd dat je softwarematig in de wifi-instellingen niets aan kunt passen, maar als dat zo is, het zij zo.

 

Hallo @Cees lans deze reactie is eigenlijk aan jou gericht, foutje van mijn kant.

 

Ik heb een workaround gevonden op

https://becomethesolution.com/blogs/mac/macos-how-to-force-connect-to-5ghz-or-2-4ghz-wifi-band-same-ssid

Deze werkt

Hallo @Cees lans , bedankt voor de update, goed om te lezen dat het werkt.