Beantwoord

Trage WiFi verbinding

  • 18 August 2019
  • 21 reacties
  • 268 keer bekeken

Ik betaal al maanden voor sneller internet.Nu blijkt dat ik maar 22 mb snelheid krijg i.p.v. 100/100. Ik krijg nu van jullie een nieuw experiabox opgestuurd.
Wilt u mij de extra kosten voor sneller internet van de laatst betaalde maanden terugboeken?

*Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door wjb 20 August 2019, 13:45

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Wat meet je via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Reputatie 7
Badge +24
Je betaald voor "tot 100 mb". Niet voor 100 mb.
Wat meet je via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Ik meet met bekabeling 95mb.
Zonder bekabeling 22 mb, echter staat de computer 3 meter vanaf experiabox.
Reputatie 7
Er is dus niets mis met jouw Internet aansluiting en dat is (helaas) het enige waar KPN contractueel verantwoordelijk voor is.
Dat de snelheid via wifi vaak lager is, is inherent aan de techniek van wifi en sterk afhankelijk van omgevingsfactoren.
Als jouw Experia Box een V7, V8 of V9 is, dan kent deze alleen 2.4GHz wifi en daarmee is de kans dat je die 95Mbps kunt halen heel klein.
Heb je een V10 of V10a dan zou je via 5GHz wifi die snelheid wel moeten kunnen halen.
Helaas kennen deze Experia Boxen nog geen goed werkende bandsteering waardoor het maar al te vaak voorkomt dat apparaten met de 2.4GHz verbonden worden.
Er is dus niets mis met jouw Internet aansluiting en dat is (helaas) het enige waar KPN contractueel verantwoordelijk voor is.
Dat de snelheid via wifi vaak lager is, is inherent aan de techniek van wifi en sterk afhankelijk van omgevingsfactoren.
Als jouw Experia Box een V7, V8 of V9 is, dan kent deze alleen 2.4GHz wifi en daarmee is de kans dat je die 95Mbps kunt halen heel klein.
Heb je een V10 of V10a dan zou je via 5GHz wifi die snelheid wel moeten kunnen halen.
Helaas kennen deze Experia Boxen nog geen goed werkende bandsteering waardoor het maar al te vaak voorkomt dat apparaten met de 2.4GHz verbonden worden.
Ik krijg een V10 opgestuurd, dus even afwachten of het beter wordt.
Dank voor jouw duidelijk antwoord
Je betaald voor "tot 100 mb". Niet voor 100 mb.
Je bent inderdaad een slimmerik????
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Ronald. Ik zie dat de KPN community jou al goed heeft geholpen met informatie en adviezen en dat er een nieuwe ExperiaBox wordt toegestuurd. Normaal gesproken worden er voor WiFi problemen geen ExperiaBox omgeruild. Zoals WJB al aangeeft kan het verschillende oorzaken hebben. Ik zou je willen adviseren om via onze ServiceTool jouw WiFi netwerk te optimaliseren.

...echter staat de computer 3 meter vanaf experiabox.
Kan je in dat geval niet het beste een netwerkkabel blijven gebruiken om een snelle downloadsnelheid te halen?
Reputatie 7
Het is goed dat @Ronald195959 een V10 opgestuurd krijgt immers dan heeft hij de beschikking over 5GHz wifi. Dat zal vast en zeker leiden tot een hogere snelheid via wifi.
Dankjewel wjb voor je antwoord.Ik wacht af met nieuwe Eperiabox.
M.vr.gr. Ronald
Reputatie 7
Badge +24
Toch een beetje bijzonder. Er zijn wel meer mensen hier op het forum die wel graag een nieuw modem zouden willen (om diverse redenen), maar dat niet krijgen. Want een modem wat niet defect is word niet vervangen, zo is zo ongeveer de stelregel. Maar topicstarter hier krijgt zomaar een nieuw modem. Why?
Because I am special.......maybe?
En omdat ik al trouwe klant van KPN ben sinds dat ze zijn opgericht......maybe?
Reputatie 7
Badge +24
En omdat ik al trouwe klant van KPN ben sinds dat ze zijn opgericht......maybe?
Dat zijn vele anderen net zo goed.
Conclusie......hij is defect!!!!
Reputatie 7
Badge +24
Conclusie......hij is defect!!!!
Hij is niet defect, hij heeft gewoon geen 5 GHz wifi.
Morgen zal ik contact opnemen met KPN en ze verzoeken mijn oude modem op te sturen naar jou. Dan heb je ook eens iets nieuws.
(P.S. Bedankt KPN voor de goede service)
Reputatie 7
Badge +24
Wat moet ik met jou oude modem?
Sorry, ik neem die opmerking "je bent een slimmerik" terug.
Je bent gèèn slimmerik!!!!

Reageer