Beantwoord

Trager internet na omzetting naar glasvezel: Hoe kan dit ineens?

  • 26 January 2022
  • 5 reacties
  • 102 keer bekeken

Reputatie 3

Een hele goedeavond,

 

Voorheen verbonden via DSL en sinds gister verplicht door KPN omgezet naar glasvezel. Monteur heeft netjes een kastje gemonteerd en alles aangesloten.

 

Nu is mijn download snelheid bijna gehalveerd. Waar ik voorheen gemiddeld 7,0 of zelfs hoger MB/s had, kom ik nu nog maar uit op 4,2 MB/s download snelheid.

 

Hoe kan dit ineens? Ik vind het niet prettig als er verplicht wordt glasvezel te gebruiken en vervolgens het langzamer is en ik nog altijd hetzelfde per maand moet blijven betalen.

 

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

 

Met vriendelijke groet,

Thomas

icon

Beste antwoord door Hanna_ 29 January 2022, 15:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe heeft u die snelheid gemeten? Met een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Reputatie 3

Sorry, ik heb het misschien compleet verkeerd verwoord allemaal. Dit is met het downloaden getest maar nu na jouw bericht, Nick, gelijk even op zo'n speedtest site gedaan.

 

DOWNLOAD MBPS:
34.45

UPLOAD MBPS:
51.33

 

Vind het vrij bijzonder dat mijn upload snelheid zoveel sneller is dan mijn download.

Reputatie 7
Badge +24

Ja, de download is te laag. Die zou minstens 50 moeten zijn. En eigenlijk wel 60 of zowat 70. Daar moet even een KPN medewerker naar moeten kijken denk ik.

Reputatie 7
Badge +9

@Thomaszomaar is deze snelheid gemeten op kabel of over WiFi ? 

Als dit over WiFi is gedaan zou ik je willen vragen dit eens op kabel aan te sluiten en dan hiermee te gaan meten, Gezien er met WiFi altijd verlies is wat deze vertraging zou kunnen verklaren.

Ten tijde van installatie zal er namelijk door de monteur een meting uitgevoerd zijn als hier op dat moment een discrepantie zou zijn geweest van de verwachte snelheid dan had er al actie uitgevoerd moeten worden.

Verzoek is dus een systeem bekabeld aan te sluiten en dan een snelheidstest te doen op Ookla Speedtest. resultaat kan je dan weer hier plaatsen en dan kunnen we even kijken of verdere actie nodig is

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Thomaszomaar, welkom. 

Wat lastig dat je de gewenste snelheid nog niet behaalt. Heb je al naar de vragen/tips van @LaurensZalm kunnen kijken? 

@Thomaszomaar is deze snelheid gemeten op kabel of over WiFi ? 

Als dit over WiFi is gedaan zou ik je willen vragen dit eens op kabel aan te sluiten en dan hiermee te gaan meten, Gezien er met WiFi altijd verlies is wat deze vertraging zou kunnen verklaren.

Ten tijde van installatie zal er namelijk door de monteur een meting uitgevoerd zijn als hier op dat moment een discrepantie zou zijn geweest van de verwachte snelheid dan had er al actie uitgevoerd moeten worden.

Verzoek is dus een systeem bekabeld aan te sluiten en dan een snelheidstest te doen op Ookla Speedtest. resultaat kan je dan weer hier plaatsen en dan kunnen we even kijken of verdere actie nodig is