Beantwoord

Trager internet na overgang Telfort naar KPN

  • 7 mei 2021
  • 19 reacties
  • 159 keer bekeken

Met mijn (oude) telfort account was mijn max internet snelheid 30 Mbps

 

Nu na de overstap naar KPN nog maar max 20 Mbps!

 

Dit is bekabeld en draadloos hetzelfde, dus dit is het probleem niet. Ik heb ook geen verbindingsproblemen, dat is goed.

 

Ik merk dat nu dat ik bij het streaming op mijn laptop tegen haperend beeld aankijk. En downloaden is een stuk trager

 

Ja gaat over naar een andere provider en je krijg ineens zonder mededeling 1/3 minder product geleverd! Naar mijn inziens (gewoon) geknepen ……. waarom is dit gebeurt KPN?

 

Ik zie graag een reactie tegemoet hoe jullie dit gaan oplossen.

 

Bedankt alvast voor de moeite.

 

 

icon

Beste antwoord door Bart_Z 14 mei 2021, 11:20

Ik vermoed dat het aan het modem ligt. Ik heb je daarom ook een nieuwe gestuurd. Informatie over het ophalen hiervan heb je per sms ontvangen. De oude kan voor een nieuwe omgeruild worden bij het servicepunt uit de sms. 

Verder zie ik dat je ook nog een verouderde tv-ontvanger hebt. Deze kun je zelf heel gemakkelijk omruilen

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Rakker1, welkom hier. 

Een lagere snelheid dus. Ik snap dat je daar van baalt. Dit heeft echter niets met de overgang te maken vanuit Telfort hoor. Er wordt dus ook niets geknepen. Maar waardoor komt het wel? Dat is voor mij zo lastig te zeggen. Vaak komt een verlaging van snelheid omdat er veel fouten in de lijn zitten. De lijn herkent dit zelf en schakelt dan naar een profiel die stabieler is. Een lagere snelheid kan daar een gevolg van zijn. 

Verder lastig te zeggen zonder adresgegevens. Ik kijk dan ook graag nog eens mee naar wat er mogelijk is op jouw adres en welke snelheid er nu binnenkomt. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Hoi Bart,

 

Ik heb mijn adres gegevens toegevoegd aan mijn profiel, misschien kan je nu wat verder kijken.

 

In de afgelopen 10 jaar is er nog nooit een fout geweest in de lijn! Dus waarom nu ineens wel daar ben ik dan wel benieuwd naar? Trouwens ik heb hier ook helemaal niets mee gedaan of aan veranderd.

 

Mijn internet snelheid was altijd ongeveer rond de 30 Mbps.

 

Ben benieuwd naar je oplossing.

 

Alvast bedankt en vriendelijke groet,

 

Rakker1

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat er zo 57 Mbit/s mogelijk is. Ik zie dat dat ook keurig binnenkomt op het modem. Ik vermoed dan ook dat het trage internet de wifi betreft. Ik wil je dan ook aanraden de wifi tips te doorlopen. Hoor graag of dat verbetering geeft. 

Vanmorgen opnieuw alles nagelopen! om het een en ander (opnieuw) uit te sluiten

 

Sta ik met mijn laptop voor (2 meter afstand zonder obstakel) mijn router/wifi dan is het draadloos max 20 mbps. Dus op dat moment is er geen enkel obstakel oid aanwezig, dus dat is het probleem niet. Test ik ook deze verbinding met wifi op mijn mobiel dan is het ook maar max 20 mbps, en op dat moment sta ik ook voor mijn router/wifi.

 

De volgende test wat ik heb gedaan is om mijn laptop aan te sluiten met de kabel rechtstreeks op de router/wifi. En ja hierbij ook maar max 20 mbps.

 

Dus dan moet er naar mijn inziens toch een ander inkomend signaal niet op orde zijn.

 

Fijn om te lezen dat er op mijn lijn max 57 mbps mogelijk is!

 

Ik zie graag een reactie tegemoet.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik vermoed dat het aan het modem ligt. Ik heb je daarom ook een nieuwe gestuurd. Informatie over het ophalen hiervan heb je per sms ontvangen. De oude kan voor een nieuwe omgeruild worden bij het servicepunt uit de sms. 

Verder zie ik dat je ook nog een verouderde tv-ontvanger hebt. Deze kun je zelf heel gemakkelijk omruilen

Vanmiddag mijn nieuwe modem en ontvanger opgehaald en begin van de avond bezig gegaan met installeren, helaas is het modem defect ….. rood lampje blijf branden. Dit pas ontdekt nadat ik een servicemedewerker van de KPN aan de telefoon heb gehad!

 

Woensdag krijg ik een nieuwe modem toegestuurd, nu maar duimen dat het nu wel goed gaat.

Reputatie 7
Badge +17

Meen je niet. :( Dat is wel balen. Ik hoop dat het morgen soepeler gaat. Hoor het graag. 

Woensdag nieuw modem opgehaald en geïnstalleerd, hierbij blijft ook het rode lampje branden op het (alweer) nieuw modem. Nu komt er een monteur langs!

 

Ik ga over van mijn bestaande V8 modem naar een nieuwe V10A modem en niets werkt meer en er moet een monteur langskomen, volgens mij moeten hier meerdere mensen last van hebben.

Hopelijk komt de monteur snel want ik zit al 6 dagen zonder internet en tv!!! en dan de vraag wanneer de monteur langs kan komen. Gaan jullie dit ongemak afhouden van mijn eerst volgende factuur?

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie het inderdaad. Er moet een monteur komen. Alleen nu wil je graag weten wanneer, wat ik goed begrijp want het duurt nu wel lang. Helaas kan ik zelf geen monteur inplannen, maar ik zie dat je nog gebeld gaat worden. Ik verwacht dat dat niet te lang meer duurt. Heb je morgenmiddag nog niets gehoord, laat het dan even weten. Hoor ook graag van je als de monteur is geweest en je weer diensten hebt, dan zal ik de tijd zonder diensten voor je verrekenen.

Ja ik hoop dat ik snel wordt gebeld en dat een monteur ook snel kan worden ingepland. Zodra de monteur is geweest laat ik iets van mij horen hier op het forum.

 

Fingers Crossed.

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie inmiddels dat er voor morgen een monteur gepland staat. Fijn. Hoor graag van je of hij het probleem op heeft kunnen lossen. 

Monteur is gisteren langs geweest en heeft een kabel in een kast aan de straat om gestoken.

 

Internet is weer werkzaam, maar niet met het beloofde 60 mbps. Hij blijft nog steeds hangen op 20 mbps. De monteur is zelfs ook thuis geweest en die kan de snelheid ook niet verklaren, volgens zijn informatie zou mijn snelheid zeker 60 mbps moeten zijn thuis. Hij heeft getest en gedaan + uitsluiten maar hij heeft dit ook nog nooit meegemaakt! Er is nu een ticket uitgegaan naar een specialist die hier naar gaat kijken.

 

Hopelijk krijg ik snel mijn beloofde snelheid van 60 mpbs en niet de 20 mbps.

 

Hopelijk snel goed nieuws.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Wordt nog vervolgd dus. Ik ben benieuwd. Ik hoop ook dat er snel nieuws is. Ik hoor het dan graag van je. 

Wel alvast een goed weekend gewenst. 

Hoi Bart,

Zoals ik heb begrepen van de monteur die vorige week bij mij thuis was zou er een specialist naar mijn verbinding kijken en zo nodig zou mijn aansluiting in de kast (in de wijk) worden omgezet naar een nieuwe aansluiting.

Maar tot heden heb ik nog niets vernomen!

Kan jij misschien in mn dossier de status zien?

Alvast bedankt voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +17

Morgen 4 juni staat er tussen 0800-1000 een monteur gepland. Ik hoor graag hoe dat bezoek verloopt. 

Monteur is geweest en heeft gebeld met de online helpdesk.

 

Uiteindelijke conclusie! is dat ik een instap abonnement heb bij Telfort en die is overgenomen door KPN, bij de overname is alles gereset en daarbij is mijn snelheid software matig terug gezet naar het instap abonnement! Dus max 20 mbps. En die gaan ze ook niet software matig verhogen omdat ik daar volgens KPN geen recht op heb.

 

Hebben ze veel moeite gedaan, maar uiteindelijk is het gewoon een software ding, helaas dat ze daar na veel moeite zelf moeten achterkomen en dat niet bekend is bij KPN. Naar mijn inziens ben ik niet de enige!

 

Maar ik laat maar zoals het is, ik heb iig weer internet en kan weer TV kijken.

 

 Kan je de tijd zonder diensten nog voor mij verrekenen? zou wel zo fair zijn.

 

Bedankt alvast.

 

 

Hebben ze veel moeite gedaan, maar uiteindelijk is het gewoon een software ding, helaas dat ze daar na veel moeite zelf moeten achterkomen en dat niet bekend is bij KPN. Naar mijn inziens ben ik niet de enige!

 

Jij bent inderdaad niet de enigste @Rakker1.

Lees dit draadje.

Mijn geschil ligt nu bij de geschillencommissie en ik moet nog 135 dagen wachten op een uitspraak.

 

 

Hoi Hans,

Bizar dat veel mensen hetzelfde meemaken.

Bedankt voor je feedback.

Ik ga ook actie ondernemen.

gr Rakker 1

 

Hoi Hans,

Ik ga ook actie ondernemen.

gr Rakker 1

 

 

Succes @Rakker1 

Reageer