Beantwoord

Trager internet postcode 5658

  • 8 February 2019
  • 3 reacties
  • 164 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
ik merk op dit moment een trager internet bij een 100Mbit glasvezellijn. Lagere snelheid van 101 Mbit naar 43 Mbit download snelheid. De upload snelheid blijft wel gelijk. Normaal Ping rond 6 ms en nu schiet deze ping naar 26ms. Zijn meer mensen die hetzelfde ervaren bij de postcode 5658?
icon

Beste antwoord door Dennis-L 9 February 2019, 00:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Hoe heb je de snelheid gemeten? Bedraad of via wifi?
Als je het via wifi hebt gedaan welke snelheid met je dan als je een pc/laptop bekabeld rechtstreeks op de Experiabox aansluit?
Als je het al bedraad test, is dit dan rechtstreeks op de Experiabox of zitten er nog switches/routers tussen?

Heb je daarnaast de Experiabox én het glasvezelkastje al eens gerest door deze even spanningsloos te maken en daarna de spanning er weer op te zetten?

Last but not least, welke Experiabox heb je?
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb nu de snelheid gemeten via Speedtest. Ik heb de pc rechtstreeks bedraad aangesloten op de Experia V10a zonder switchen. De Experia V10a heb ik samen met het glasvezelkastje gereset. Ik had in eerste instantie geen beter resultaat. Inmiddels is de snelheid weer normaal en zal het wel een tijdelijke dip zijn geweest. Normaal heb ik een Ubiquiti Edgerouter X en 2 Ubiquiti AC Lite accesspoints aangesloten achter de Experia V10a (wireless uitgeschakeld) waarmee zowel via WiFi als bedraad de maximale snelheden worden behaald. Dennis-L bedankt voor de tips en het meedenken.
Ik heb er geen verklaring voor maar ben blij dat het opgelost is. Als dit weer gebeurt, laat het weten en dan duiken we er dieper in!